Στα ύψη εκτινάχθηκε η ζήτηση για κοβάλτιο πέρυσι, καθώς οι επενδυτές αναμένουν ότι η εκρηκτική ζήτηση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα οδηγήσει σε έλλειμμα προσφοράς φέτος, μετά από αρκετά έτη πλεονάσματος στην παραγωγή.
Ενώ το 2005 τα ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως αριθμούσαν σε λίγες μόνο εκατοντάδες, η ζήτηση αυξήθηκε τόσο γρήγορα με αποτέλεσμα να φθάσει το 1,26 εκατομμύρια το 2015, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ). Και αυτό είναι μόνο η αρχή, με την Πρωτοβουλία Ηλεκτρικών Οχημάτων να κάνει λόγο για έναν στόλο ηλεκτρικών οχημάτων γύρω στα 20 εκατομμύρια έως το 2020 και τη Διακήρυξη του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή και την Έκκληση προς Δράση να θέτουν ως στόχο τα 100 εκατομμύρια οχήματα έως το 2030. Η Κίνα έχει την πρωτοκαθεδρία στην προσπάθεια αυτή, στο πλαίσιο των αυστηρών περιορισμών που έχει θέσει στα συμβατικά αυτοκίνητα σε διάφορες πόλεις με σκοπό να περιοριστεί η μόλυνση του περιβάλλοντος.
Το κοβάλτιο, ένα από τα βασικά στοιχεία που έχουν οι μπαταρίες λιθίου οι οποίες χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα, τιμολογείτο στα 55.270 δολάρια ανά μετρικό τόνο, με βάση στοιχεία της Πέμπτης, επίπεδο που σημαίνει άνοδο της τάξης του 154% από το ιστορικό χαμηλό που είχε αγγίξει τον Φεβρουάριο του 2016. Η άνοδος των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί όσο υπάρχει υψηλή ζήτηση από την Κίνα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς. Με βάση στοιχεία του 2015, η Κίνα διέθετε το μεγαλύτερο στόλο από ηλεκτρικά λεωφορεία, με περίπου 170.000 να βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία. Τα προβλήματα σε επίπεδο προσφοράς έχουν επιδεινώσει και τη μείωση της παραγωγής τα τελευταία χρόνια σε χώρες όπως Αυστραλία, Ρωσία και Ζάμπια. Η Δημοκρατία του Κονγκό αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη πηγή κοβαλτίου.
[ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 20/5/2017]