ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ: ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ, ΤΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ

Στο πόδι βρίσκονται τις τελευταίες μέρες οι ψηφοφόροι της κεντροδεξιάς και ειδικότερα της ΝΔ στην Χαλκιδική. Ο λόγος αυτής της κινητικότητας έχει να κάνει με τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν το ψηφοδέλτιο της παράταξης του Απόστολου Τζιτζικώστα κυρίως στην Βόρεια Χαλκιδική, μετά και την πρόσφατη ανακοίνωση της Περιφερειακής Συμβούλου Κατερίνας Ζωγράφου, η οποία δεν επιθυμεί να λάβει μέρος στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου. Μετά κι από αυτή την εξέλιξη η ονοματολογία στους κόλπους της βάσης της ΝΔ έχει φουντώσει για τα καλά.

Ανεξάρτητα από αυτούς που θα αυτοπροταθούν ή θα επιλέξει ο νυν αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Γιώργος, η εκλογική βάση της ΝΔ της Βόρειας Χαλκιδικής πιέζει προς όλες τις κατευθύνσεις, ώστε στο ψηφοδέλτιο να συμμετέχει οπωσδήποτε ο γνωστός για τους αγώνες του στον αυτοδιοικητικό χώρο, Βασίλης Μοσχόπουλος, πρώτος σε ψήφους Δημοτικός Σύμβουλος στον Δήμο Αριστοτέλη της Χαλκιδικής.

Ενός έμπειρου αυτοδιοικητικού στελέχους, με μεγάλο λαϊκό έρεισμα στην τοπική κοινωνία αλλά και σ’ ολόκληρη την Χαλκιδική εξαιτίας της μαχητικότητας για την επίλυση των προβλημάτων της περιοχής, που τον διακρίνει.

Πληροφορίες αναφέρουν πως και ο Βασίλης Μοσχόπουλος δεν είναι αρνητικός σε μια προοπτική υποψηφιότητας του, σε ψηφοδέλτιο για την Αντιπεριφέρεια Χαλκιδικής.

Επιπλέον, στην Πειραιώς είναι γνωστή η δράση του Βασίλη Μοσχόπουλου σ’ όλη την Βόρεια Ελλάδα, όσον αφορά στον ευαίσθητο χώρο της Αυτοδιοίκησης, κάτι που τον καθιστά ακόμη περισσότερο θελκτικό στο να στελεχώσει το ψηφοδέλτιο της Αντιπεριφέρεια Χαλκιδικής.

[ΠΗΓΗ: http://aetoshal.blogspot.com, από olathessaloniki.com, 16/2/2019]

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΙΚΗ ΓΡΙΠΗ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Το Τμήμα Δημόσιας Υγείας της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Η επιδημική έξαρση της γρίπης εισβάλλει ταχύτατα και εξελίσσεται ανάλογα και με τους τοπικούς εποχικούς παράγοντες, που ευνοούν τον τρόπο μετάδοσης της, γι’ αυτό και δεν μπορεί να προβλεφθεί με ακρίβεια. Σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ και με βάση τα δεδομένα των τελευταίων περιόδων εποχικής γρίπης στη χώρα μας φαίνεται ότι η επιδημιολογία του νοσήματος, μετά την πανδημία του 2009, έχει πλέον αποκτήσει τα χαρακτηριστικά της συνήθους εποχικής έξαρσης και ειδικότερα:

α) Η δραστηριότητα της εποχικής γρίπης αρχίζει να αυξάνεται τον Ιανουάριο

β) Η κορύφωση της δραστηριότητας συμβαίνει κατά τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο

Εξαιτίας της αύξησης των κρουσμάτων της γρίπης και παρά το γεγονός ότι το Τμήμα Δημόσιας Υγείας της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εξέδωσε οδηγίες προφύλαξης από την εποχική γρίπη με δελτίο τύπου (Οκτώβριος 2018), οι επαγγελματίες υγείας-ιατροί του Δικτύου Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας επικαιροποιούν τις οδηγίες αυτές για τα μέτρα πρόληψης.

Τα προληπτικά μέτρα για την εποχική γρίπη πρέπει να εντείνονται, με κορυφαίο μέτρο πρόληψης τον αντιγριπικό εμβολιασμό, ο οποίος πρέπει να χορηγηθεί σωστά και έγκαιρα, ώστε να είναι αποτελεσματικός και να προσφέρει, εκτός από την προστασία από τις σοβαρές επιπλοκές, και στον περιορισμό μετάδοσης της γρίπης. Μολονότι ο εμβολιασμός απευθύνεται σε όλα τα άτομα, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι πρέπει να εφαρμόζεται στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και μάλιστα έγκαιρα (Οκτώβριο-Νοέμβριο), πριν την εμφάνιση και την περίοδο έξαρσης της γρίπης,  αλλά και σε όλη τη διάρκεια του φετινού κύματος.

Ομάδες αυξημένου κινδύνου θεωρούνται οι εργαζόμενοι σε δημόσιες και ιδιωτικές μονάδες υγείας, οι επαγγελματίες υγείας γενικά, άτομα άνω των 60 ετών, άτομα οποιασδήποτε ηλικίας με χρόνια προβλήματα υγείας και επιβαρυντικούς παράγοντες (π.χ μεταμοσχευμένοι, ανοκατασταλμένοι, χρόνια καρδιοαναπνευστικά προβλήματα κ.λπ ), έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες.

Οι επαγγελματίες, όπως κτηνίατροι, πτηνοτρόφοι, χοιροτρόφοι, σφαγείς και γενικά όσοι έρχονται σε επαφή με πουλερικά και, τέλος, οι κλειστοί πληθυσμοί (στρατευμένοι, ειδικά σχολεία, τρόφιμοι και προσωπικό ιδρυμάτων κτλ).

Σημαντικός  τρόπος περιορισμού της εξάπλωσης της γρίπης εκτός από τον εμβολιασμό είναι η  συστηματική εφαρμογή μέτρων, όπως:

  • Η επαναληπτική δόση εμβολίου στα άτομα υψηλού κινδύνου, κατόπιν συνεννοήσεως με τον θεράποντα ιατρό. Σημειώνεται ότι απαιτούνται περίπου 2 εβδομάδες για την ανάπτυξη αντισωμάτων
  • Η λήψη μέτρων υγιεινής, όπως αερισμός των χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ανθρώπων, όπως π.χ. σχολεία, οικοτροφεία, γηροκομεία κτλ.
  • Το συχνό πλύσιμο των χεριών
  • Η κάλυψη του βήχα και του φταρνίσματος
  • Η αποφυγή του συγχρωτισμού γενικώς. Ο συγχρωτισμός σε μέρη τα οποία δεν αερίζονται επαρκώς ευνοεί την μετάδοση του ιού και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος για τις ευπαθείς ομάδες (π.χ μέσα μαζικής μεταφοράς, αίθουσες αναμονής κτλ)
  • Η τήρηση των κανόνων αναπνευστικής υγιεινής
  • Παραμονή στο σπίτι των ατόμων που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης, ώστε να μην μεταδίδουν τον ιό (οικειοθελής απομόνωση)
  • Αναζήτηση ιατρικής βοήθειας, όταν τα συμπτώματα που εμφανίζονται είναι σοβαρά. Η αναζήτηση ιατρικής βοήθειας αφορά και στα άτομα που δεν ανήκουν στις ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού.
  • Η λήψη αντιϊικών φαρμάκων ως προληπτική αγωγή μετά από ιατρική εντολή

Για περισσότερες πληροφορίες ως προς τη νόσο της γρίπης και τα μέτρα προφύλαξης οι πολίτες μπορούν να επισκεφτούν τον θεματικό ιστοτόπο τουΔικτύου Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://www.pkm.gov.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=840

[ΠΗΓΗ: http://aetoshal.blogspot.com, 14/2/2019]

ΑΝΟΔΙΚΑ Ο ΧΡΥΣΟΣ

Ανοδικά κινήθηκε χθες ο χρυσός, καθώς τα υποτονικά στοιχεία για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ αναζωπύρωσαν τις προσδοκίες ότι η Fed δεν θα προχωρήσει σε αυξήσεις επιτοκίων, ενώ παράλληλα οι επενδυτές αναμένουν την εξέλιξη των εμπορικών σινοαμερικανικών συνομιλιών. Οι τιμές καταναλωτή στις ΗΠΑ παρέμειναν αμετάβλητες για τρίτο διαδοχικό μήνα τον Ιανουάριο, καταγράφοντας τη μικρότερη αύξηση σε ετήσια βάση σε διάστημα μεγαλύτερο από ενάμιση χρόνο.

Η τιμή σποτ του χρυσού σημείωσε άνοδο 0,3%, στα 1.311 δολ. η ουγκιά. Το παλλάδιο ενισχύθηκε 0,7%, στα 1.382 δολ., ενώ ο άργυρος υποχώρησε 0,7%, στα 15,54 δολ., και η πλατίνα 0,5%, στα 786,40 δολ.

[ΠΗΓΗ: https://www.apo.gr/, 15/2/2019]

ΟΙ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒ ΕΝΑΝΤΙΑ… ΣΤΟΥΣ ΚΑΡΑΝΙΚΕΣ!!!

Ο Τσίπρας μάχεται να σώσει Καρανίκες και αχούρια στην παιδεία, αλλά για τους πλουτοκράτες του ΣΕΒ πέρα βρέχει. Έστησαν Κέντρο Αριστείας. Ντροπή.

Διαβάστε και φρίξτε… τι σκαρφίστηκαν οι πλουτοκράτες του ΣΕΒ, την ίδια ώρα που ο Τσίπρας, οι Γαβρόγλου, οι Πολάκηδες και οι “151 αντρειωμένοι” του “Ναι σε όλα για μια καρέκλα και έναν μισθό…” “αρματώθηκαν” και φυλάνε τα σύνορα μπας και περάσουν ξένοι δάκτυλοι…, με το “βίτσιο” της αριστείας… και χώσουν στη σοβιετία μας τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, που γέννησαν κουτόφραγκοι και άλλοι της Δύσης…

Καλούν, που λέτε, τους δημοσιογράφους, για την άλλη Τρίτη στον ΣΕΒ, να τους παρουσιάσουν, τι νομίζετε; Το Κέντρο Αριστείας του ΣΕΒ (SEV Center of Excellence in Creative Leadership), που λειτουργεί στο ALBA και το οποίο έχει ως στόχο την ενδυνάμωση της δημιουργικής ηγεσίας, ως βασικού συντελεστή (λέει) για την επιχειρηματική ανάπτυξη στην Ελλάδα.

Ποιος τους είπε, μωρέ, ότι εμείς θέλουμε ανάπτυξη πως μας αρέσει η, βιομηχανία και τα φουγάρα που καπνίζουνε; Τους Πολάκηδες τι τους έχουμε, σύντροφοι; Να καπνίζουνε και να βρίζουνε… τους έχουμε. Για τίποτε άλλο.

Αλλά πριν σχολιάσουμε το νέο “ατόπημα” του ΣΕΒ και της πλουτοκρατίας που εκπροσωπεί στη Βενεζουέλα μας… ας διαβάσουμε λίγα ακόμη για το Κέντρο Αριστείας του ΣΕΒ, σε συνεργασία με το “ξενόφερτο” ALBA.

Οι δράσεις του Κέντρου Αριστείας του ΣΕΒ (λέει) απευθύνονται, κατά κύριο λόγο, σε ανώτατα και ανώτερα στελέχη και περιλαμβάνουν: ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη έρευνα σε θέματα δημιουργικότητας και ηγεσίας στην Ελλάδα και διεθνώς, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης μεταξύ ακαδημαϊκών και διευθυντικών στελεχών επιχειρήσεων, ημερίδες για τις νέες επιχειρηματικές προκλήσεις καθώς και ένα ετήσιο συνέδριο για τις σύγχρονες τάσεις και πρακτικές στη δημιουργική ηγεσία σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο.

Άντε τώρα να τολμήσεις να τα περάσεις αυτά στους κρατικούς Καρανίκες του ΣΥΡΙΖΑ και γιατί όχι… και στους άλλους των παλιών… των φαύλων από τους οποίους μας απάλλαξε… ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ε, και; θα σου πουν οι “αντάρτες” του ΣΥΡΙΖΑ (που έβαλαν φυσεκλίκια και πολεμάνε την προδοσία με την προσπάθεια τροποποίησης του άρθρου 16 του Συντάγματος για τα Πανεπιστήμια). Μπορούμε να τα εξηγήσουμε αυτά στους Καρανίκες μας; Και τι θα τα κάνουμε εμείς τόσα μαγαζιά με χόρτο και σκόνη… μέσα και έξω από τα κρατικά αχούρια… Πώς θα τα κάνουμε αυτά στο ALBA και στα κολέγια της πλουτοκρατίας; Θα ουρλιάξουν από τις ντουντούκες τους…

[ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/, του Γιώργου Κράλογλου, 14/2/2019]

eduACT ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο eduACT – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ σε συνεργασία με την Ελληνικός Χρυσός παρουσιάζουν το εκπαιδευτικό «Μικροί Επιστήμονες στον Δήμο Αριστοτέλη».

Εκατον τριάντα παιδιά και νέοι από τον Δήμο Αριστοτέλη έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στα εργαστήρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και S.T.E.A.M (το πολύπτυχο Science, Technology, Robotics, Engineering, Arts, Mathematics) του προγράμματος, σε ειδικά διαμορφωμένους και εξοπλισμένους χώρους που βρίσκονται στις τοπικές κοινότητες του Στρατωνίου και του Νεοχωρίου στη ΒΑ Χαλκιδική.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιείται από την επιστημονική εκπαιδευτική ομάδα της eduACT με την υποστήριξη της Ελληνικός Χρυσός, δίνοντας πρόσβαση σε εξειδικευμένη γνώση υψηλού επιπέδου και στοχεύοντας σε μία ξεχωριστή μαθησιακή εμπειρία που εξασκεί τον νου και προάγει την αναλυτική σκέψη. Μέσα από καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους που γίνονται πράξη ως δημιουργικό διαδραστικό παιχνίδι, τα παιδιά ανακαλύπτουν τη δύναμη της γνώσης, καλλιεργούν σημαντικές γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες και ανακαλύπτουν κλίσεις και ταλέντα που θα τους καταστήσουν πολίτες του κόσμου του μέλλοντος.

Η δυνατότητα πρόσβασης των οικογενειών της τοπικής κοινωνίας της Χαλκιδικής σε ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται στα παιδιά και υλοποιείται σε απόσταση αναπνοής από τις κατοικίες τους, είναι πολύτιμο δώρο για τους κατοίκους, που αγκάλιασαν με ενθουσιασμό το πρόγραμμα έχοντας -από τις πρώτες κιόλας μέρες- υπερκαλύψει τον διαθέσιμο αριθμό των θέσεων.

Η πρωτοβουλία της «Ελληνικός Χρυσός» να αναπτύξει αυτό το πρόγραμμα σε συνεργασία με έναν καταξιωμένο εκπαιδευτικό φορέα, όπως είναι η eduAct, με εκπαιδευτικές δράσεις που εκτείνονται σε όλη την Ελλάδα και βραβευμένο με τη «Βέλτιστη Μαθησιακή Εμπειρία 2018» από τα “Education Leader Awards”, έρχεται ως επιστέγασμα της προσπάθειάς της να συμβάλλει καθημερινά στην ευημερία της τοπικής κοινότητας όπου δραστηριοποιείται. Ακόμα περισσότερο, ωστόσο, δημιουργεί ένα αίσθημα υπερηφάνειας στην εταιρεία που πρωτοπορεί και προσφέρει στα παιδιά του Δήμου Αριστοτέλη μία σύγχρονη εκπαιδευτική εμπειρία συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διαμόρφωση και ανάπτυξή τους.

[ΠΗΓΗ: https://www.newmoney.gr, 13/2/2019]

ΑΝΤΕΧΕΙ Ο ΧΡΥΣΟΣ

Οριακές μεταβολές στην τιμή του χρυσού, με το πολύτιμο μέταλλο να καταφέρνει να παραμείνει σε θετικό έδαφος, εν μέσω αισιοδοξίας για επίλυση της σινοαμερκανικής εμπορικής διαμάχης. Η τιμή σποτ του χρυσού κινήθηκε κοντά στα 1.310 δολάρια ανά ουγκιά, έχοντας υποστεί απώλειες 0,4% στην προηγούμενη συνεδρίαση. Παρ’ όλα αυτά, τα θετικά πρόσημα στα διεθνή χρηματιστήρια και η βελτιωμένη τάση ανάληψης ρίσκου δεν άφησαν περιθώρια για μεγάλα κέρδη. Θετικά πρόσημα και μεταξύ των υπόλοιπων πολύτιμων μετάλλων, με το παλλάδιο να ενισχύεται 0,6%, ενώ οριακά ήταν τα κέρδη και για την πλατίνα, στα 782 δολάρια ανά ουγκιά.

[ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 13/2/2019]

Ο ΚΑΛΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ, Ο ΚΑΚΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ!

Εδώ και κάμποσες εβδομάδες ακούγονται διάφορα σχόλια και απόψεις σε σχέση με το τραπεζικό σύστημα και την κατάστασή του. Τόσο από αρμόδια, όσο και αναρμόδια χείλη. Φυσικό αποτέλεσμα, η δημιουργία μεγάλης και εκτεταμένης σύγχυσης, ως προς τα πραγματικά δεδομένα.

Στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι αρκετά απλά.

Πρώτον και κύριον, είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για να μπει η οικονομία σε πραγματική, ουσιαστική ανάκαμψη, οι τράπεζες να καθαρίσουν τους ισολογισμούς τους από μη εξυπηρετούμενες απαιτήσεις και δάνεια. Τουλάχιστον στον βαθμό που αυτά θα βρίσκονται ΚΑΤΩ από τους μέσους όρους της Ευρωζώνης. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί από ημίμετρο έως κοροϊδία, και δεν εξυπηρετεί το συμφέρον της χώρας.

Δεύτερον, απαλλαγή (είτε με πώληση και διαγραφή, είτε με διευκολύνσεις στον δανειολήπτη) από μη εξυπηρετούμενα δάνεια και απαιτήσεις σημαίνει “αυτόματα”, ανάγκη κεφαλαίων για τις τράπεζες. Πολύ απλά διότι η παραπάνω απαλλαγή προκαλεί ζημίες, αναπόφευκτα. Και οι ζημίες, στα ποσοστιαία μεγέθη που αντιμετωπίζονται εδώ, καλύπτονται μόνο με νέα κεφάλαια.

Τρίτον, ανεξάρτητα από τις όποιες αποφάσεις θα ληφθούν, όταν και εάν ληφθούν, οι τράπεζες  χρειάζονται νέα κεφάλαια. Όχι επειγόντως ή άμεσα, αλλά είναι αναπόφευκτο. Ο λόγος απλός: ένα σημαντικό μέρος των εποπτικών τους κεφαλαίων πρώτου επιπέδου (Tier 1 capital – >60% των κεφαλαίων αυτών) αποτελείται από μελλοντικές απαιτήσεις, από το δημόσιο.

Πρόκειται για τον (περιβόητο πλέον) αναβαλλόμενο φόρο, ο οποίος έχει πραγματική αξία μεν στο μέλλον, αλλά τώρα έχει κάποια παραπλήσια με αυτήν μερικών ρολών χαρτιού τουαλέτας. Δηλαδή καμία απολύτως ουσιαστική αξία, για την άμεση χρηματοδότηση της πολύπαθης και λιμνάζουσας ελληνικής οικονομίας.

Εκτός εάν, ένα σημαντικό μέρος τους, χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση δανεισμού από κάποιο ειδικό σχήμα, όπως προτείνει το σχέδιο της Τραπέζης της Ελλάδος. Σχέδιο το οποίο έχει θετικότατα στοιχεία και, με μικρές τροποποιήσεις, μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα. Για να συμβεί αυτό όμως απαιτείται η έγκρισή του από την κυβέρνηση. Έγκριση την οποία όμως αποφεύγει να δώσει, διότι είναι αντίθετο με τα μαρξιστικά σχέδια και ιδεοληψίες της…

Πέρα από τα ιδεολογικά προβλήματα όμως, ο προσεκτικός παρατηρητής εύκολα αντιλαμβάνεται ότι η κυβέρνηση στο θέμα των τραπεζών, ακολουθεί τον τελευταίο καιρό μία στρατηγική που ταιριάζει απόλυτα με το υπόλοιπο πλαίσιο των προεκλογικών της ενεργειών: στόχος είναι μόνο η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη καταστροφή. Ώστε ο επόμενος, ν’ αντιμετωπίσει τις μεγαλύτερες δυνατές δυσκολίες.

Εξαιρετικά βολικό για τα κομματικά συμφέροντα μεν, απίστευτα καταστροφικό για το μέλλον της χώρας δε…

Το πράγμα άρχισε να δείχνει ως ύποπτο, λίγες μέρες μετά την ημέρα της ανακοίνωσης ότι η ευθύνη του τραπεζικού συστήματος, περνά από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομίας Γιάννη Δραγασάκη, από τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη.

Κάτι οι φήμες ότι “ο Αλέξης θα κάνει τη μεγάλη ανατροπή”, κάτι οι διαρροές ότι επίκειται σφοδρότατη σύγκρουση με τους θεσμούς, προσθέστε και το γεγονός ότι από τα προαπαιτούμενα της πρώτης (ουσιαστικά) μεταμνημονιακής αξιολόγησης δεν έχει γίνει το παραμικρό και σχηματίζεται ένα μεγάλο μέρος της εικόνας. Εάν δε σκεφτείτε πως, αντίθετα, έχουν γίνει κάποιες “μονομερείς ενέργειες” (αναβολή της αύξησης ΦΠΑ στα νησιά με μεγάλο προσφυγικό πρόβλημα και η περισσότερο από τα συμφωνηθέντα αύξηση του βασικού μισθού – το κόστος θα πληρωθεί στο επιτόκιο της επόμενης “καθαρής εξόδου στις αγορές), το παιχνίδι που παίζεται γίνεται ολοφάνερο. “Οι εκλογές είναι κοντά και πρέπει ν’ αλιευθούν ψήφοι, πάραυτα” λέγεται και είναι πανεύκολο: απλά όλοι τάζουν τα πάντα σε όλους…

Στα πλαίσια αυτού του παιχνιδιού εντάσσονται οι διάφορες δηλώσεις του κυρίου αντιπροέδρου για πιθανή ανάγκη ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, εάν δεν προσεχθούν οι κινήσεις για την επέκταση του νόμου “Κατσέλη”. Στο ίδιο πλαίσιο κινούνται και οι διαρροές από το μέγαρο Μαξίμου (υπό την υψηλή εποπτεία του υπουργού Επικρατείας) ότι “δεν θα περάσει των Θεσμών”, “η κυβέρνηση είναι ελεύθερη ν’ αποφασίσει όπως νομίζει”, “η ελάχιστη προστασία θα είναι στις €150.000” κ.ο.κ.

Βλέπετε, υπάρχουν ψηφοφόροι και από τις δύο “πλευρές του φράκτη”! Υπάρχουν και άνθρωποι που δεν μπορούν να πληρώσουν πλέον και ψηφοφόροι λαμόγια που δεν θέλουν να πληρώσουν αφού (νομίζουν πως) μπορούν να το αποφύγουν αλλά και πολίτες που βαρέθηκαν να πληρώνουν με τα λεφτά τους τα λάθη και τα χρέη άλλων…

Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως χρειάζεται και θέλει τις ψήφους όλων. Οπότε αμφότερες οι “παλιές κομματικές καραβάνες” κάνουν ό,τι καλύτερο, μπορούν για να επιτευχθεί ο κομματικός στόχος. Απλό δεν είναι;

Το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι, όλα τα προεκλογικά παιχνίδια, εκατόν δέκα φορές στις εκατό, καταλήγουν να έχουν σαν αποτέλεσμα, κάποιο σημαντικότατο δημοσιονομικό ή άλλο κόστος! Μήπως νομίζετε ότι π.χ. ένας εφάπαξ φόρος επί όλων των καταθέσεων θα πληρωθεί μόνο από τα κυβερνητικά στελέχη; Μήπως ξεχάσατε ότι τα περισσότερα εξ αυτών διατηρούν τις καταθέσεις τους εκτός Ελλάδας; Μήπως παίζει κάποιο ρόλο στις αποφάσεις τους ότι, χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κανόνα, αποφασίζουν αυτοί για λεφτά άλλων;

Λέω μήπως…

[ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr, του Πέτρου Λάζου, 12/2/2019]

ΤΑ ΛΟΜΠΙ ΤΩΝ ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ “ΑΓΑΠΗΣΑΝ” ΤΗΝ ΑΟΖ ΚΑΙ ΠΙΕΖΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ

Οι ΗΠΑ ως γνωστό δεν έχουν επικυρώσει τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θαλάσσης (UNCLOS – United Nations Convention on the Law of the Sea). Σύμβαση από την οποία εκπηγάζει η έννοια της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Θα ήταν προς όφελος της Ελλάδας η επικύρωση από πλευράς των ΗΠΑ της UNCLOS;

Προφανώς ναι. Η επικύρωση της UNCLOS από τις ΗΠΑ θα αποτελέσει game changer για το γεωπολιτικό παίγνιο στη Μεσόγειο των υδρογονανθράκων. Ωστόσο, ένα πρόσφατο γεγονός καταδεικνύει ότι ίσως βρισκόμαστε λίγο πιο κοντά στην επικύρωση της UNCLOS από τις ΗΠΑ.

Πρόσφατα ο Αρχηγός Επιχειρήσεων του Αμερικανικού Ναυτικού (Chief of Naval Operations – CNO) τοποθετήθηκε δημοσίως υπέρ της επικύρωσης της σύμβασης UNCLOS. Ο λόγος για τον οποίο ο πολύ σημαντικός αυτός Αμερικανός αξιωματικός τοποθετήθηκε υπέρ της επικύρωσης της UNCLOS είναι ότι με τον τρόπο αυτό οι ΗΠΑ θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν καλύτερα την Κίνα στο γεωπολιτικό παίγνιο της Νότιας Σινικής θάλασσας.

Οι αναγνώστες ας θυμηθούν ότι από πολύ νωρίς, εδώ από την Ελλάδα, είχε αναφερθεί το γεγονός ότι τα παίγνια της νότιας Σινικής θάλασσας και της Ανατολικής Μεσογείου εν μέρει -τουλάχιστον- προσομοιάζουν, με την Τουρκία να συμπεριφέρεται στη Μεσόγειο όπως συμπεριφέρεται η Κίνα στη νότια Σινική θάλασσα [1].

Ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να επικυρώσουν τη UNCLOS καθώς ο σημερινός Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, κ. Μπόλτον, στο παρελθόν (το 2007) είχε ταχθεί εναντίον της επικύρωσης της UNCLOS [2].

Ωστόσο, οι εν λόγω αναλυτές ξεχνούν το γεγονός ότι από το 2007 μέχρι το 2019 έχουν περάσει 12 χρόνια και έχουν αλλάξει ορισμένα δεδομένα, ενώ έχουν προστεθεί και κάποια νέα. Αυτά τα δεδομένα είναι τα εξής:

  1. Το 2007 η Δύση δεν είχε αντιληφθεί το γεγονός ότι βρισκόταν όμηρος της Κίνας όσο αφορά τις σπάνιες γαίες.
  2. Το 2010 η Δύση ανακάλυψε ότι βρισκόταν όμηρος της Κίνας όσο αφορά τις σπάνιες γαίες. Το ανακάλυψε με σκληρό τρόπο: μέσω ενός θαλάσσιου συμβάντος μεταξύ της Κίνας και της Ιαπωνίας στη νότια Σινική θάλασσα.

Η ιαπωνική Ακτοφυλακή συνέλαβε το πλήρωμα ενός κινεζικού ψαροκάικου στην περιοχή των νήσων Σενκάκου (σ.σ. τα οποία οι Κινέζοι διεκδικούν αποκαλώντας τα Ντιαόγιου). Η Κίνα αντέδρασε με μποϋκοτάζ στην προμήθεια Σπάνιων Γαιών στην Ιαπωνία.

Η ιαπωνική βιομηχανία τέθηκε σε μεγάλο κίνδυνο οπότε η Ιαπωνία υποχώρησε. Σε εκείνο το συμβάν αναδείχθηκε το γεωπολιτικό βάρος των Σπάνιων Γαιών ισόποσο με το βάρος μίας ολόκληρης θαλάσσιας περιοχής.

  1. Στις 13 Ιουνίου 2012 απεστάλη επιστολή στο Αμερικανικό Κογκρέσο [3], με την οποία ένα μεγάλο επιχειρηματικό λόμπι αποτελούμενο από διάφορες αμερικανικές επιχειρήσεις ζητούσε την επικύρωση της UNCLOS. Ο λόγος; Η αξιοποίηση υποθαλάσσιων κοιτασμάτων σπάνιων γαιών και υδρογονανθράκων ανά την υφήλιο. Οι Σπάνιες Γαίες είναι άκρως απαραίτητες για τις βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας.

Ποιο ήταν αυτό το λόμπι που υποστήριζε την επικύρωση της UNCLOS; Διαβάστε παρακάτω:

– AMERICAN PETROLEUM INSTITUTE
– CHAMBER OF SHIPPING OF AMERICA
– FINANCIAL SERVICES ROUNDTABLE
– INTERNATIONAL ASSOCIATION OF DRILLING CONTRACTORS
– MARINE RETAILERS ASSOCIATION OF THE AMERICAS
– NATIONAL ASSOCIATION OF MANUFACTURERS
– NATIONAL MARINE MANUFACTURERS ASSOCIATION
– NORTH AMERICAN SUBMARINE CABLE ASSOCIATION
– RARE, THE ASSOCIATION FOR RARE EARTH
– TECHAMERICA
– TELECOMMUNICATIONS INDUSTRY ASSOCIATION
– U.S. CHAMBER OF COMMERCE

Αυτά είχαν εγκαίρως επισημανθεί το 2014 [4], και το 2018 [5].

  1. Το 2018 για πρώτη φορά η κυβέρνηση των ΗΠΑ κατέληξε σε μία λίστα κρίσιμων ορυκτών για την εθνική Ασφάλεια των ΗΠΑ [6]. Αρκετά από αυτά τα ορυκτά –συμπεριλαμβανομένων των σπάνιων γαιών – βρίσκονται, πέρα από την ξηρά, και στο βυθό της θάλασσας.
  2. Το 2019 θα πραγματοποιηθεί η πρώτη υποθαλάσσια εξόρυξη τέτοιων ορυκτών με τη χρήση τεράστιων ρομποτικών μηχανών [7]. Το 2007 όταν πραγματοποιήθηκε η δήλωση του κ. Μπόλτον κατά της επικύρωσης της UNCLOS δεν υπήρχε η συγκεκριμένη τεχνολογία για τη δημιουργία υποθαλάσσιων ορυχείων ώστε να εξορυχθούν τα κρίσιμα ορυκτά από το βυθό της θάλασσας.

Στους βυθούς των ωκεανών υπάρχουν τεράστιες ανεκμετάλλευτες ποσότητες κρίσιμων ορυκτών. Η ζήτηση αυτών των ορυκτών αναμένεται να αυξηθεί εξαιτίας της αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού, της ανάπτυξης της τεχνολογίας, της αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ κλπ.

Η αξιοποίηση αυτών των κρίσιμων ορυκτών περνά μέσα από τη διευθέτηση των ΑΟΖ [8]. Για την αξιοποίηση των υποθαλάσσιων ορυχείων με αυτές τις ρομποτικές μηχανές απαιτείται το ξεκαθάρισμα των ΑΟΖ. Όλα τα παραπάνω δεδομένα λοιπόν δεν υπήρχαν το 2007 όταν ο κ. Μπόλτον εξέφρασε αντίθετη άποψη για την επικύρωση της UNCLOS.

Να βρίσκεται άραγε εκεί ακριβώς το κλειδί για τυχόν επικύρωση της UNCLOS από τις ΗΠΑ και για πιθανή μελλοντική αλλαγή στάσης από τον κ. Μπόλτον όσο αφορά αυτό το θέμα; Ίσως ναι, ίσως όχι. Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει. Προς το παρόν υπάρχουν μόνο τα προαναφερθέντα νέα δεδομένα. Τίποτε άλλο πέραν τούτων.

Ένα είναι σίγουρο: ότι οι ωκεανοί καλύπτουν περίπου το 70% του πλανήτη μας και ότι το 80% των ωκεανών παραμένει ανεξερεύνητο, [9]. Το στοίχημα των ανεξερεύνητων ωκεανών περιλαμβάνει δισεκατομμύρια, αν όχι τρισεκατομμύρια δολάρια [10].

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

[1] Ανησυχεί κανείς για ομοιότητες Σινικής και Ανατ. Μεσογείου;

[2] https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=fZpVRbRIJOU

[3] http://www.rareearthassociation.org/120613_Coalition_LOSTRatification_Kerry_Lugar.pdf

[4] http://www.capital.gr/arthra/2158911/aoz-sunthiki-unclos-kai-oi-spanies-gaies

[5] https://slpress.gr/oikonomia/oi-spanies-gaies-ston-vytho-tis-mesogeioy-to-megalo-mystiko/

[6] https://www.usgs.gov/news/interior-releases-2018-s-final-list-35-minerals-deemed-critical-us-national-security-and

[7] http://www.miningweekly.com/article/canadas-nautilus-aiming-to-start-marine-mining-in-2019-despite-enviro-concerns-2018-06-01

[8] http://www.nautilusminerals.com/irm/content/seafloor-production-tools.aspx?RID=333

[9] https://www.oceanfdn.org/resources/seabed-mining

[10] https://oceanservice.noaa.gov/facts/exploration.html  Πηγή

[ΠΗΓΗ: https://ellas2.wordpress.com, από https://www.defence-point.gr, του Δρ Σωτήρη Ν. Καμενόπουλου, PhD Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων, Πολυτεχνείου Κρήτης, 12/2/2019]

ΔΕΗ: ΦΙΑΣΚΟ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΙΓΝΙΤΗ – 300 ΕΚΑΤ. Η ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ… 25 ΕΚΑΤ. Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Την άμεση επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για το λιγνίτη προανήγγειλε χθες, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης, στη σκιά της αποτυχίας της αποεπένδυσης και της απροθυμίας των επενδυτών να αγοράσουν τα λιγνιτικά εργοστάσια. Ενδεικτικό της μεγάλης απόστασης μεταξύ πωλητή και αγοραστών ήταν τα τιμήματα των επενδυτών σε σχέση με την αποτίμηση του ανεξάρτητου συμβούλου της ΔΕΗ.

Η Μυτιληναίος προσέφερε 25 εκατ. ευρώ για τη Μελίτη, η κατασκευή της οποίας κόστισε, 570 εκατομμύρια ευρώ ενώ το τίμημα της προσφοράς που υποβλήθηκε από την κοινοπραξία Seven Energy –ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία τέθηκε εξ αρχής εκτός διαδικασίας ήταν 103 εκατ. ευρώ και για τις δύο ανεξάρτητες εταιρείες του Βόρειου και Νότιου τομέα της λιγνιτικής παραγωγής της ΔΕΗ.   

Το υπουργείο Περιβάλλοντος βουβό παρακολούθησε χθες την κλιμάκωση των αποτυχημένων χειρισμών του, διαρρέοντας ότι θα επιδιώξει να επανέλθει στο διαγωνισμό με βελτιωμένους όρους.

Στόχος είναι να αποφύγει έναν πιθανό εφιάλτη, οι Βρυξέλλες να επιλέξουν διαφοροποίηση του μείγματος των εργοστασίων που θα πουληθούν, επαναφέροντας στο τραπέζι τις υδροηλεκτρικές μονάδες.

Τα πυκνά σύννεφα

Οι σκιές στο διαγωνισμό για το λιγνίτη είχαν αρχίσει να πυκνώνουν τον Δεκέμβριο, όταν φάνηκε ότι μία σειρά από προαπαιτούμενα που είχαν θέσει οι υποψήφιοι επενδυτές, δεν ικανοποιούνταν.

Η επιμονή του υπουργείου ο διαγωνισμός να διεξαχθεί σε ένα θολό περιβάλλον, πριν ικανοποιηθούν οι αιρέσεις των επενδυτών αποδείχτηκε ένα μεγάλο ρίσκο. Οι συνεχείς παρατάσεις δεν έδωσαν λύση, αντιθέτως πυροδότησαν το κλίμα δυσπιστίας, όταν κυλούσαν άπρακτες, χωρίς να βελτιώνουν τους όρους του διαγωνισμού.

Oι αποζημιώσεις από τα λιγνιτικά ΑΔΙ που εκκρεμούν στην Κομισιόν, η προβληματική σύμβαση του ορυχείου της Αχλάδας από το οποίο τροφοδοτείται η μονάδα της Μελίτης και η απόρριψη από την ΔΕΗ ενός μηχανισμού επιμερισμού  ζημιών- κερδών που αρχικά είχε αποδεχτεί, είναι τα μεγάλα αγκάθια του διαγωνισμού, τα οποία οδήγησαν στα βράχια την πορεία της αποπένδυσης.

Γνωρίζοντας τις αδυναμίες του λιγνίτη, ο κ. Παναγιωτάκης είχε δηλώσει από τον περασμένο Νοέμβριο θετικός στην συμμετοχή της ΔΕΗ στις ζημιές των λιγνιτικών μονάδων για δύο χρόνια με ποσοστό 50%, όπως έχει προτείνει η κοινοπραξία των Τσέχων με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ωστόσο η συμμετοχή της στις ζημιές ζητούσε να μην υπερβαίνει το 10% του τιμήματος που θα δοθεί για την απόκτηση των μονάδων.

Το σχέδιο αυτό όπως επικαλέστηκε αργότερα η ΔΕΗ, απορρίφθηκε από την ΕΕ, παρά το γεγονός ότι η πλευρά των επενδυτών ισχυρίζεται ότι υπήρχε σχετική συζήτηση στην Κομισιόν, από την οποία είχαν εισπράξει θετικά μηνύματα για να προχωρήσει.

Η Αχίλλειος πτέρνα του λιγνίτη

Οι ιδιώτες έδειξαν εξ αρχής, επιφυλακτικοί με τον λιγνίτη εξαιτίας της εκτόξευσης των δικαιωμάτων ρύπων και ο τρόπος με τον οποίο επέλεξαν να εμφανιστούν στην β΄φάση του διαγωνισμού, το απέδειξε.

Με την πλήρη απουσία των Κινέζων και του ομίλου Κοπελούζου που ήταν από τα φαβορί του διαγωνισμού. Με το παρόν της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και των Τσέχων, το οποίο όμως έστελνε το μήνυμα του ναυαγίου, καθορίζοντας νέους όρους στο διαγωνισμό που ήδη είχαν απορριφθεί αλλά και με την περιορισμένη συμμετοχή της Μυτιληναίος, η οποία αν και δήλωνε αρνητική όλους τους προηγούμενους μήνες για το λιγνίτη, επιχείρησε να αγοράσει την μονάδα της Μελίτη σε ένα τίμημα πολύ κάτω από τον πήχη που είχε θέσει η αποτίμηση του συμβούλου της ΔΕΗ.

Όταν η εταιρεία πριν ακριβώς ένα χρόνο, είχε προτείνει επένδυση 110 εκατομμυρίων ευρώ για να αναβαθμίσει μια γηρασμένη μονάδα, τη μονάδα του Αμύνταιου, παίρνοντας ως αντάλλαγμα μια μακροχρόνια σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι επενδυτές θεωρούν ότι από την αρχή έπρεπε να δοθεί περισσότερος χρόνος στη διαδικασία εκτιμώντας ότι η πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Μανόλη Παναγιωτάκη να μετατεθεί ο διαγωνισμός για τον Μάρτιο ήταν η πλέον ενδεδειγμένη. Μέχρι τότε όπως αναφέρουν, πιθανότατα να υπήρχαν ΑΔΙ στο τραπέζι, εξέλιξη που θα διαφοροποιούσε σοβαρά τα δεδομένα του διαγωνισμού.

Από την πλευρά της η ΔΕΗ, όπως ανέφερε και την Δευτέρα κατά την κοπή της πίτας ο κ. Παναγιωτάκης θεωρεί ότι εξάντλησε όλα τα περιθώρια για να πετύχει ο διαγωνισμός και να καταστούν όπως έχει πει πολλές φορές τις τελευταίες εβδομάδες, κερδοφόρα τα εργοστάσια λιγνίτη σε Φλώρινα και Μεγαλόπολη.

Η εθελουσία – εξπρές που υλοποίησε βγάζοντας εκτός της επιχείρησης 400 εργαζόμενους, πιστώνεται στα θετικά σινιάλα που έστειλε προς τους επενδυτές ο κ. Παναγιωτάκης, παρά το γεγονός ότι σήμερα στελέχη των μονάδων εκτιμούν ότι με το προσωπικό που έχει μείνει η Μεγαλόπολη και η Μελίτη δεν μπορούν να λειτουργήσουν.  

Η κυβέρνηση καλείται τώρα να λάβει κρίσιμες αποφάσεις σε συνεργασία με την Κομισιόν για τους χειρισμούς της επόμενης μέρας, έχοντας όμως ένα ισχυρό σύμμαχο: τις επικείμενες ευρωεκλογές και βουλευτικές εκλογές, εξελίξεις ικανές να απορροφήσουν τους κραδασμούς από τον μεγάλο εκτροχιασμό του διαγωνισμού.

[ΠΗΓΗ: http://www.perivolos.gr, από : newmoney.gr, 10/2/2019]

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΤΟ ΚΡΑΣΟΤΥΡΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΟΥΡΙΕΣ

«Μεγάλος μεταρρυθμιστής στην Ελλάδα δεν θα είναι αυτός που θα θεσπίσει κίνητρα, αλλά αυτός που θα άρει τα αντικίνητρα».

Σε ένα κράτος εχθρικό προς τη δημιουργικότητα, ένα κράτος που με κάθε τρόπο θεωρεί την επιχειρηματικότητα αμάρτημα και την τιμωρεί, και μάλιστα σε συνθήκες της κρίσης, δεν υπάρχουν ακριτικές περιοχές. Όλη η Ελλάδα πρέπει να θεωρηθεί ακριτική περιοχή. Οι αγωνίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ο παράτολμος επενδυτής είναι ένα και το αυτό είτε μιλάμε για τη Μεσσηνία είτε μιλάμε για την Αιτωλοακαρνανία ή τον Έβρο. Εξαίρεση αποτελεί ένα μεγάλο τμήμα της νησιωτικής Ελλάδας. Αυτοί είναι οι πραγματικοί ακρίτες και είναι αδιάφορο πόσο απέχουν από τη νοητή γραμμή των θαλάσσιων συνόρων μας.

Παρά την αφαίμαξη την οποία έχει βάναυσα υποστεί τα τελευταία χρόνια η μεσαία τάξη αλλά και παρά τον βρόχο της αντιαναπτυξιακής νομοθεσίας και της διοικητικής πρακτικής, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό υφίσταται και διευρύνεται επαρκές απόθεμα -καταρχήν- βούλησης και εμπλοκής σε επενδυτικά projects αναπτυξιακής κατεύθυνσης. Φρακάρουν σε ένα απλό «αν», το οποίο τα τελευταία χρόνια με τον ΣΥΡΙΖΑ έγινε γόρδιος δεσμός. Το «αν» δεν αφορά στα κίνητρα. Αν υπάρξουν, κυρίως στο φορολογικό επίπεδο, θα ήταν καλό, αλλά δεν είναι αυτό το πρωτεύον θέμα.

Παρά την υψηλή φορολογία, η Ελλάδα έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα για τους επενδυτές. Υποδομές, εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό και, ευτυχώς, ειρήνη. Το μεγάλο «αν» είναι η άρση των αντικινήτρων. Όχι η θέσπιση κινήτρων. «Αν δεν μπορείτε να μας βοηθήσετε, τουλάχιστον μην μας παρεμποδίζετε». Ο γραφειοκρατικός Γολγοθάς, οι νομοθετικές και φορολογικές ανακολουθίες, η αστάθεια του διοικητικού περιβάλλοντος με αιφνίδιες και απρόοπτες ανατροπές, η πάντα παρούσα διαφθορά, ο ασύλληπτα μακρός χρόνος εκδίκασης των διαφορών, η έλλειψη συντήρησης βασικών υποδομών, η πολυνομία, η ευθυνοφοβία και η ευκολία με την οποία κατηγορούνται όποιοι παίρνουν αποφάσεις, η ηθική νομιμοποίηση τραμπουκισμών, το κάθε τρεις και λίγο κλείσιμο των οδών, η σκόπιμα αρνητική δημοσιότητα, η παραλυσία των Ανεξάρτητων Αρχών και τόσα άλλα είναι η μεγάλη τροχοπέδη της ανάπτυξης.

Μεγάλος μεταρρυθμιστής στην Ελλάδα δεν θα είναι αυτός που θα θεσπίσει κίνητρα, αλλά αυτός που θα άρει τα αντικίνητρα. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αν θέλουμε να τη δούμε ρεαλιστικά. Το παράδειγμα της επένδυσης στις Σκουριές, οι καθυστερήσεις στο Ελληνικό, όπου κάτω από τους διαδρόμους προσγείωσης ξαφνικά ανακαλύφθηκε η αρχαία Ατλαντίδα και από πάνω από τους διαδρόμους παρθένο δάσος με κορμοράνους και άλλα παραδείσια πουλιά, που κανείς έως τώρα δεν είτε αντιληφθεί, η περιπέτεια του μακαρίτη Κωνσταντόπουλου μέχρι να γίνει το «Costa Navarino» στη Μεσσηνία και τόσα άλλα λιγότερα γνωστά είναι τα μεγάλα παραδείγματα των αντικινήτρων.

Υπάρχουν όμως και τα μικρά. Στη Νίσυρο μικροί παραγωγοί δημιουργούν το κρασοτύρι και ένα άλλο άσπρο τυρί που δεν θυμάμαι το όνομά του. Όλα τα εστιατόρια του νησιού προσφέρουν και προβάλλουν αυτά τα τυριά. Όταν τα έψαξα στο μπακάλικο για να τα αγοράσω, δεν υπήρχαν. «Τι έγινε, ρε παιδιά;» ρώτησα. «Ασ’ τα», μου λένε. «Έχει επέμβει το ΣΔΟΕ». «Γιατί;» ρωτάω. «Γιατί οι παραγωγοί έχουν τόσο μικρό κέρδος ώστε δεν αντέχουν, είναι εντελώς ασύμφορο να προσλάβουν λογιστή και να τηρούν φορολογικές και διαδικαστικές πολυπλοκότητες δυσανάλογες με το μέγεθος της συγκεκριμένης δραστηριότητας». Η απόλυτη αδυναμία συγκεκριμένης ανάλυσης της συγκεκριμένης κατάστασης οδηγεί στον Καιάδα τη συγκεκριμένη τοπική παραγωγή και πόσες άλλες.

Τα νησιά είναι εντελώς διαφορετική υπόθεση. Όποιος έχει πάει χειμώνα στην άγονη αλλά και σε μεγάλο μέρος της γόνιμης γραμμής το καταλαβαίνει αμέσως, χωρίς δεύτερη συζήτηση. Κάθε είδους κίνητρο για τους νησιώτες είναι αναγκαίο. Κάθε είδους. Η νησιωτική Ελλάδα δεν είναι μόνο η Ρόδος, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κρήτη. Δεν είναι όλα στον κουβά, ιδίως τα μικρά νησιά. Οι νησιώτες μας δεν μπορούν να είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας και να φτάνουν να ζουν χωρίς συγκοινωνία, χωρίς περίθαλψη και να πρέπει να δαπανούν για την παιδεία των παιδιών τους, να αντέχουν υπέρμετρο βάρος για το Μεταναστευτικό και να πληρώνουν τους ίδιους φόρους. Τα νησιά, με κριτήρια, πρέπει να έχουν ειδικό καθεστώς. Όπως ειδικό καθεστώς πρέπει να έχουν και οι τοπικές επιχειρήσεις. Τόσο απλά. Ποιο ειδικό καθεστώς; Αυτό που θα προκόψει από τη συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης.

 

[ΠΗΓΗ: ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ, του Πάνου Μπιτσαξή, Δικηγόρου, Μέλους του Πολιτικού Συμβουλίου του Ποταμιού, 10/02/2019]

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΕ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την επέκταση της κλαδικής συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων σε μεταλλευτικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις λιγνιτωρυχείων, ορυχείων, επεξεργασίας εμπλουτισμού ή μεταποίησης μεταλλευμάτων ορυκτών, μελετών και εκμετάλλευσης υπέγραψε χθες η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, η συγκεκριμένη κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας καλύπτει συνολικά 9.000 εργαζομένους. Η εν λόγω συλλογική σύμβαση προβλέπει βασικό μηνιαίο μισθό από 972,92 έως 1.060,99 ευρώ, αναλόγως της ειδικότητας κάθε εργαζομένου.

Επίσης, ο βασικός μισθός προσαυξάνεται, βάσει των όρων της συγκεκριμένης κλαδικής σύμβασης, με τα εξής επιδόματα: α) ανθυγιεινής εργασίας 12% ή 17%, αναλόγως της ειδικότητας, β) τριετιών (5% για τις δύο πρώτες τριετίες, 7% για την τρίτη και την τέταρτη τριετία, 8% για την πέμπτη και την έκτη τριετία), γ) γάμου 10% και δ) εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 600 ευρώ σε περίπτωση γέννησης τρίτου και άνω τέκνου.

Μετά το τέλος των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής τον Αύγουστο του 2018 έχουν επεκταθεί 11 κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, οι οποίες καλύπτουν συνολικά περισσότερους από 200.000 εργαζομένους.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «Το υπουργείο Εργασίας θα συνεχίσει να εξετάζει όλες τις εν ισχύ κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας και όσες υπογραφούν στο μέλλον, ώστε να διαπιστωθεί εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την επέκτασή τους».

[ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 09/02/2019]

ΕΥΝΟΪΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΛΑΡΚΟ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ

Με έξοδα της ΔΕΗ θα συνεχίσει να λειτουργεί η ΛΑΡΚΟ, αφού η προεκλογική περίοδος δεν άφησε περιθώρια διασφάλισης της αποπληρωμής του χρέους άνω των 300 εκαχ. ευρώ, παρά τους αρχικά υψηλούς τόνους διεκδίκησής ίου, που συνοδεύθηκαν ακόμη και με απειλές περί καταγγελίας της σύμβασης και κατέβασμα του διακόπτη. Το πολιτικό κόστος, και μάλιστα κατά την ευαίσθητη προεκλογική περίοδο, κυριάρχησε για μία ακόμη φορά έναντι των συμφερόντων της ΔΕΗ, των μετόχων της, αλλά και των καταναλωτών, και η διοίκηση της Επιχείρησης εισηγήθηκε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, την περασμένη Τρίτη, νέα διετή σύμβαση για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στη ΛΑΡΚΟ με γενναίες εκπτώσεις στην τιμή προμήθειας που φτάνουν στο 24% έναντι εγγυήσεων που διασφαλίζουν -στον βαθμό που τηρηθούν- μόνο την αποπληρωμή των τρεχόντων λογαριασμών. Τα άνω των 300 εκατ. ευρώ χρέη της προβληματικής μεταλλευτικής βιομηχανίας προς τη ΔΕΗ κατά το μεγαλύτερο μέρος τους παραπέμπονται σε ρύθμιση που… θα συμφωνήσουν οι δύο πλευρές μέσα στο 2019. Στην παρούσα σύμβαση ρυθμίζεται μόνο ένα ποσό της τάξης των 88,69 εκατ. ευρώ, που αφορά την περίοδο 1/1/2017 – 27/11/2018 και που θα εξοφληθεί με μηνιαίες παραδόσεις 16.000 τόνων λιγνίτη από το ορυχείο των Σερβίων προς τους ΑΗΣ Καρδιάς και Αμυνταίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τη νέα σύμβαση καταψήφισαν τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου, εκ των οποίων οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων ενώ ένα ακόμη μέλος απουσίαζε την ώρα της ψηφοφορίας. Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας είναι ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στο εσωτερικό της ΔΕΗ σε σχέση με τη διαχείριση κρίσιμων για την εταιρεία ζητημάτων, όπως τα υψηλά χρέη από μια σειρά προβληματικές βιομηχανίες που μπορεί να εξελιχθούν σε πιστωτικό κίνδυνο για την Επιχείρηση ή το ζήτημα της εισπραξιμότητας.

Οι όροι τιμολόγησης της νέας σύμβασης με τη ΛΑΡΚΟ παρουσιάζουν, πάντως, ενδιαφέρον ενόψει των νέων διαπραγματεύσεων που θα ξεκινήσει η ΔΕΗ με τους βιομηχανικούς πελάτες υψηλής τάσης. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται από πλευράς ενεργόβόρου βιομηχανίας στις εκπτώσεις όγκου που παρέχει η ΔΕΗ στη ΛΑΡΚΟ βάσει της νέας σύμβασης. Η ΔΕΗ συνεχίζει να δίνει στη ΛΑΡΚΟ έκπτωση όγκου 18% (συν 6% έκπτωση ειδικών χαρακτηριστικών) παρά τη δέσμευση της μεταλλευτικής βιομηχανίας για μείωση της παραγωγής, που συνεπάγεται μείωση της κατανάλωσης. Για να μην υπάρχει διακριτή μεταχείριση έναντι της ΛΑΡΚΟ, η ΔΕΗ θα πρέπει να παρέχει αντίστοιχη έκπτωση σε βιομηχανίες με τη ίδια κατανάλωση, στις οποίες σήμερα η έκπτωση όγκου περιορίζεται στο 13%. Η σύμβαση με τη ΛΑΡΚΟ προβλέπει επίσης σταθερή τιμή στο τιμολόγιο ΥΤ2 που αφορά τους πελάτες με μεγάλη κατανάλωση και σταθερό φορτίο βάσης και το οποίο εφαρμόζεται σε τρεις ακόμη βιομηχανίες, από τις οποίες η ΔΕΗ έχει ζητήσει ήδη αύξηση 10%. Και σε αυτή την περίπτωση η ΔΕΗ, για να μην κατηγορηθεί για διακριτή μεταχείριση -σχετικές καταγγελίες έχουν γίνει ήδη στη ΡΑΕ και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού- θα πρέπει να πάρει πίσω την πρότασή της για αύξηση 10% επί του τιμολογίου ΥΤ2 για τις τρεις ακόμη βιομηχανίες που εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία τιμολογίου.

Η σύμβαση με τη ΛΑΡΚΟ προβλέπει αναπροσαρμογή του τιμολογίου προς τα πάνω, ανάλογα με την ανοδική πορεία των χρηματιστηριακών τιμών του νικελίου. Η ΛΑΡΚΟ δεσμεύεται να περιορίσει την παραγωγή της ώστε να περιοριστεί αντίστοιχα η κατανάλωση ρεύματος σε 900 GWh τον μήνα, ποσότητα που δεσμεύεται ότι μπορεί να αποπληρώνει. Για την εξόφληση των μηνιαίων λογαριασμών η ΛΑΡΚΟ θα καταβάλλει ποσό ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ θα εκχωρεί στη ΔΕΗ τα τιμολόγια προς τον ΑΔΜΗΕ που αφορούν τις απαιτήσεις της από το μέτρο της διακοψιμότητας από τον Ιανουάριο του 2019 και μετά. Επίσης η ΛΑΡΚΟ οφείλει να εκχωρεί στη ΔΕΗ έναντι της συνολικής αξίας του κάθε μηνιαίου λογαριασμού εγγυητική επιστολή 400.000 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα παλιά χρέη, η σύμβαση τα κατηγοριοποιεί σε τρεις περιόδους. Η ΛΑΡΚΟ δεσμεύεται να εξοφλήσει κατά προτεραιότητα οφειλές 88,69 εκατ ευρώ της περιόδου 1/1/2017 27/11/2018, με μηνιαίες παραδόσεις 16.000 τόνων λιγνίτη από τα Σέρβια προς ΑΗΣ Καρδιάς και Αμυνταίου. Παράλληλα, θα εκχωρήσει στη ΔΕΗ όσες αποζημιώσεις έχει λαμβάνειν από τον πρώην Λειτουργό της αγοράς ηλεκτρισμού (ΛΑΓΗΕ) για την αντιστάθμιση των δικαιωμάτων CO2, που αφορούν την περίοδο 2016-2020.

Όταν και εφόσον εξοφληθούν τα παραπάνω, σειρά θα πάρουν τα χρέη της περιόδου 1/1/2016 31/12/2016, συνολικού ύψους 41,04 εκατ. ευρώ. Για οφειλές, τέλος, ύψους 178,2 εκατ. ευρώ, που αφορούν την περίοδο μεταξύ 1/7/2010 και 31/12/2013, τα δύο μέρη συμφωνούν απλώς να προχωρήσουν σε νέα ρύθμιση μέσα στο 2019.

[ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, της Χρύσας Λιάγγου, 08/02/2019]