ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΠΥΛΩΝΕΣ ΘΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, Η ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Αλλαγή σκυτάλης στο Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, καθώς πρόεδρος αναλαμβάνει για τα επόμενα τρία χρόνια ο Γιάννης Παράσχης, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Στην ομιλία του στην ανοικτή συνεδρίαση του ΣΕΤΕ έθεσε τις προτεραιότητες του τουρισμού για το επόμενο διάστημα, ο οποίος όπως είπε θα στηριχθεί σε πέντε βασικούς πυλώνες. Την ίδια ώρα, τόνισε πως η φετινή χρονιά θα ξεπεράσει το ρεκόρ του 2019, της χρονιάς πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.

“Τα δεδομένα που έχουμε μέχρι στιγμής στη διάθεσή μας, τόσο από πλευράς προ-κρατήσεων όσο και από πλευράς αεροπορικών θέσεων για τις περισσότερες περιοχές της χώρας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, εκτός απρόσμενου αρνητικού απροόπτου, οι 31 εκατομμύρια αφίξεις και τα 18,2 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα του 2019  θα ξεπεραστούν φέτος” υπογράμμισε.

Όπως είπε, το 2023 είναι η πρώτη χρονιά μετά την πανδημία που ξεκίνησε χωρίς ταξιδιωτικούς περιορισμούς και εξελίσσεται ιδιαίτερα δυναμικά για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι ενδεικτική η μέχρι στιγμής πορεία των αεροπορικών αφίξεων εξωτερικού οι οποίες, με βάση τα στοιχεία παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 11% σε σχέση με το 2019.  

Οι πέντε πυλώνες

Σύμφωνα με τον κ. Παράσχη, πέντε είναι οι πυλώνες στους οποίους θα επικεντρωθεί το έργο του ΣΕΤΕ και οι συνεργασίες με την νέα κυβέρνηση, την αυτοδιοίκηση, τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες.

  • -Επενδύσεις και ανταγωνιστικότητα
  • -Υποδομές
  • -Διαχείριση και προώθηση προορισμών
  • -Αγορά εργασίας
  • -Βιώσιμη ανάπτυξη και περιβαλλοντική υπευθυνότητα

“Η Ελλάδα αποτελεί την 5η ισχυρότερη τουριστική δύναμη παγκοσμίως”

Όπως ανέφερε ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος στην ομιλία του στην 31η Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, το 2023 αποτελεί μια ακόμα χρονιά ορόσημο. “Η Ελλάδα αποτελεί την 5η ισχυρότερη τουριστική δύναμη παγκοσμίως. Αυτή είναι μια μεγάλη επιτυχία για ένα κράτος 10 εκατ. κατοίκων. Άποψή μου είναι, πως πρέπει πάντα στόχος μας να είναι η διατήρηση μας στην ελίτ του παγκόσμιου τουρισμού. Αυτό δεν είναι μόνο μια επιτυχία. Είναι ταυτόχρονα μια μεγάλη ευθύνη” τόνισε.

Κάνοντας μια αποτίμηση της χρονιάς που πέρασε για τον τουρισμό, σημείωσε πως το 2022 οι διεθνείς αφίξεις τουριστών παγκοσμίως μειώθηκαν κατά 37% σε σχέση με το 2019. Η επίδοση της Ελλάδας ήταν σημαντικά καλύτερη, καθώς η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε κατά 11,2% έναντι του 2019 και διαμορφώθηκε στα 27,8 εκατ. ταξιδιώτες, έναντι 31,3 εκατ. ταξιδιωτών το 2019. Παράλληλα, Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν μείωση κατά μόλις 3% σε σύγκριση με το 2019 και διαμορφώθηκαν στα 17,6 δισ. ευρώ, έναντι 18,2 δισ. ευρώ το 2019.

Από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού Ιωάννα Δρέττα υπογράμμισε πως  φέτος ο ελληνικός τουρισμός οδεύει σε νέα άνοδο των μεγεθών του. “Από εδώ και πέρα, θα πρέπει να αποτελέσει κεντρική προτεραιότητα: Το πως θα επανατοποθετήσουμε το προϊόν μας, γύρω από τη βιωσιμότητα και πως θα προσφέρουμε με βάση τις αρχές της αειφορίας στην οικονομία και την κοινωνία” συμπλήρωσε.

Στην τοποθέτηση του κατά την κλειστή ετήσια συνεδρίαση του ΣΕΤΕ, ο πρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης σημείωσε πως “επιλογή μας είναι να επιταχύνουμε και να εμβαθύνουμε την εκπαίδευση και εξέλιξη του ανθρώπινου μας δυναμικού, μέσω της επένδυσής μας στο πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα για την αερομεταφορά στην Ελλάδα, που θα φιλοξενείται στη νέα τεχνική μας βάση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Στο πρώτο “πράσινο” hangar της χώρας”. Τόνισε πως στόχος είναι η αξιοποίηση των εσόδων από τον τουρισμό για τη δημιουργία υποδομών υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank Φωκίων Καραβίας υπογράμμισε ότι επενδυτικά σχέδια ξενοδοχείων ύψους 600 εκατ. ευρώ έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας από τα οποία περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ, μέσω της Eurobank. “Κάνουμε πράξη την αντίληψη για στρατηγική σχέση με τον ελληνικό τουρισμό και είμαστε εδώ για την ένταξη νέων επενδύσεων στο ΤΑΑ”.

Ο  Γ. Χριστόπουλος, Chief Commercial Officer Business Segment του ομίλου OTE, είπε ότι στη διάρκεια της υψηλής σεζόν του ελληνικού τουρισμού, η αύξηση χρήσης data από χρόνο σε χρόνο μεταξύ του Αυγούστου 2021 και του Αυγούστου 2022 σημείωσε αύξηση 100%, μόνο μέσα σε ένα χρόνο.  “Το δίκτυό μας 5G έχει ήδη πληθυσμιακή κάλυψη πάνω από 80% και μέχρι τέλος του 2023 θα έχουμε καλύψει το 90% του πληθυσμού της χώρας”.

“Η νέα εποχή της Marketing Greece έχει ξεκινήσει και χρειάζεται. Το έργο που υπηρετεί είναι πέρα και πάνω από όλους μας”, είπε τέλος η Αγάπη Σμπώκου, αντιπρόεδρος ΔΣ της εταιρείας.

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, της Βίκυς Κουρλιμπίνη, 1/6/2023]