ΜΕΤΑΤΕΘΗΚΕ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΧΑΒΡΙΑ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

Στο τέλος Μαΐου η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το έργο-ΣΔΙΤ που αφορά στην κατασκευή του Φράγματος Χαβρία. Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει με την διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 30 Οκτωβρίου 2020.

Στο τέλος Μαΐου θα πραγματοποιηθεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το έργο-ΣΔΙΤ που αφορά στην κατασκευή του Φράγματος Χαβρία στην περιοχή της Χαλκιδικής. Η μετάθεση αυτή είναι η 4η κατά σειρά για τον διαγωνισμό αυτό.

Όπως αναφέρεται έχουν υποβληθεί αιτήματα των Υποψηφίων, για χορήγηση περαιτέρω παράτασης της καταληκτικής Ημερομηνίας Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών, για τους λόγους που αναφέρονται σ’ αυτά.

Επίσης σημειώνεται πως “απαιτείται η υποβολή σημαντικού όγκου δικαιολογητικών, και πρόθεση της Αναθέτουσας Αρχής είναι να διευκολύνει τους Υποψηφίους να προετοιμαστούν προσηκόντως για την υποβολή των Προσφορών τους κρίνεται εύλογη η χορήγηση περαιτέρω παράτασης της καταληκτικής προθεσμίας Υποβολής των Προσφορών”.

Με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 85 εκατομμυρίων ευρώ και διάρκεια κατασκευής τριών ετών, το Φράγμα του Χαβρία θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα στη Χαλκιδική. Η χρηματοδότηση του έργου θα είναι 100% ιδιωτική χωρίς κάποια ενίσχυση από το ΕΣΠΑ.

Η διάρκεια του έργου είναι 30 χρόνια (360 μήνες) εκ των οποίων τα τρία χρόνια θα αφορούν στην κατασκευή του Φράγματος, των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και των απαραίτητων δικτύων.

Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα καλύψει τις ανάγκες του 33% της Χαλκιδικής και άρδευση 24.000 στρεμμάτων. Συγκεκριμένα αφορά την ύδρευση των Δημοτικών Ενοτήτων Πολυγύρου και Ορμυλίας του Δήμου Πολυγύρου, Κασσάνδρας και Παλλήνης του Δήμου Κασσάνδρας, Σιθωνίας και Τορώνης του Δήμου Σιθωνίας, καθώς και τις Τοπικές και Δημοτικές Κοινότητες Αγίου Μάμα και Ν. Ποτίδαιας του Δήμου Νέας Προποντίδας και την Τοπική Κοινότητα Πυργαδικίων του Δήμου Αριστοτέλη.

Ποιοι διεκδικούν το έργο

Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει με την διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 30 Οκτωβρίου 2020. Τα σχήματα τα οποία διεκδικούν το έργο είναι:

  • -ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τ.Ε. ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
  • -«Ένωση Εταιρειών INTRAKAT – SUEZ EAU FRANCE S.A.S. – ΕΥΑΘ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.».
  • -ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις

Η Β` φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε στα τέλη του 2021 και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2022. Αν δεν έχουμε περαιτέρω καθυστερήσεις με τις δεσμευτικές προσφορές, τότε εντος του 2023 θα μπορεί να ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος και στη συνέχεια να υπογραφεί η σύμβαση ΣΔΙΤ.

Η υλοποίηση του Φράγματος Χαβρία είναι το πρώτο έργο ΣΔΙΤ που προκηρύχθηκε για φράγμα στην Ελλάδα. Με την λειτουργία του εκτιμάται θα λειτουργήσει ανακουφιστικά στο πρόβλημα λειψυδρίας που παρατηρείται στην περιοχή ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Αναθέτουσα αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της Διεύθυνσης Έργων Ύδρευσης, Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Σύμφωνα με το σχετικό φάκελο, το αντικείμενο της Σύμπραξης αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του προτεινόμενου έργου και περιλαμβάνει την υλοποίηση των εξής υποδομών:

  1. του φράγματος Χαβρία και των συνοδών τεχνικών έργων. Το φράγμα είναι ύψους 60μ, ήτοι 76μ από τη θεμελίωση, μήκους στέψης 260μ. και ωφέλιμου όγκου ταμιευτήρα 32,6 εκ. κυβ. μ. εκ των οποίων θα διατίθενται στην πλήρη ανάπτυξη των έργων 13,2 εκ. κυβ.μ. για ύδρευση, 9 εκ. κυβ.μ. για άρδευση και 6,2 εκ. κυβ.μ. για οικολογική παροχή.
  2. τα έργα μεταφοράς από το φράγμα στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ).
  3. των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) δυναμικότητας 55.000 m3/day (με δυνατότητα επέκτασης στα 165.000 m3/day) και
  4. των εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 km, δεξαμενών και αντλιοστασίων.

Η διαχείριση των υποδομών του έργου ΣΔΙΤ από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) ξεκινά από το φράγμα έως και τις δεξαμενές των οικισμών. Η παραλαβή του νερού μετά τις δεξαμενές, η διανομή του προς χρήση στον τελικό καταναλωτή και η τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδρευσης θα γίνεται αποκλειστικά από τους κατά τόπους δήμους ή ΔΕΥΑ ή άλλο φορέα που μπορεί να συστήσουν για τον σκοπό.

To έργο διαθέτει ωριμότητα καθώς υπάρχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη, οριστική μελέτη του φράγματος και οριστικές μελέτες των έργων δικτύων 62km. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί την πρώτη φάση (Α1 φάση) που θα δώσει τη δυνατότητα επέκτασης των δικτύων σε δύο επιπλέον φάσεις (Α2 και Β).

(Φωτό EUROKINISSI)

 

[ΠΗΓΗ: https://www.news247.gr/, του Νίκου Καραγιάννη, 20/13/2023]