ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ-ΔΥΟ ΧΩΡΕΣ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΟΥΝ

Η Γερμανία και η Ιταλία απειλούν να μπλοκάρουν την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πώληση νέων αυτοκίνητων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035. Ήταν σχεδόν αναμενομένο. Αμφότερες οι χώρες έχουν αντιδράσει με κάθε πιθανό τρόπο.

Η Γερμανία και μέσα από τους ίδιους τους κατασκευαστές ενώ η ένωση κατασκευαστών στην Ιταλία γκρινιάζει πριν καν ψηφιστεί το Euro 7 και κάνει λόγο για μεγάλη απώλεια θέσεων εργασίας. Είσης δεν λίγες φορές που και ο Tavares της Stellantis έχει πάρει θέση -και δεν εννοούμε μόνο την αποχώρηση της Stellantis από την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου).

Τι ζητούν Γερμανία και Ιταλία

Οι χώρες απαιτούν από το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ να υποβάλει μια πρόταση για την εξαίρεση των οχημάτων που χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα.

Η Πολωνία και η Ουγγαρία έχουν επίσης σηματοδοτήσει την αντίθεσή τους στο σχέδιο, το οποίο απαιτεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Τα κράτη μέλη είχαν συμφωνήσει προσωρινά επί του σχεδίου πέρυσι.

Η Γερμανία άσκησε με επιτυχία πιέσεις για ένα παραθυράκι στους κανόνες, βάσει του οποίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε να υποβάλει πρόταση για την ταξινόμηση οχημάτων που θα κινούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2 μετά το 2035.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε ότι η Επιτροπή απέτυχε να παραδώσει την πρόταση, οπότε η κυβέρνηση του Βερολίνου δεν είναι σε θέση να δώσει την έγκρισή της για το ευρύτερο σχέδιο στην τελική ψηφοφορία των υπουργών της ΕΕ που θα διεξαχθεί στις 7 Μαρτίου.

Τι σημαίνει η ακύρωση της συμφωνίας

Η ακύρωση μιας συμφωνίας που έγινε μεταξύ των νομοθέτων και των κρατών μελών σε αυτό το προχωρημένο στάδιο θα ήταν πιθανότατα πολιτικά τοξική, με την ψηφοφορία της επόμενης εβδομάδας να θεωρείται συνήθως ως σφραγίδα. Μια προκαταρκτική ψηφοφορία από αξιωματούχους της ΕΕ για το θέμα που επρόκειτο να διεξαχθεί την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου αναβλήθηκε για την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου.

“Χρειαζόμαστε τα εναλλακτικά καύσιμα, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική λύση εάν θέλουμε να λειτουργήσουμε τον στόλο οχημάτων μας με κλιματικά ουδέτερο τρόπο”, δήλωσε ο Wissing σε συνέντευξή του στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο ARD.

“Όποιος ασχολείται σοβαρά με την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα πρέπει να κρατήσει όλες τις τεχνολογικές επιλογές ανοιχτές και να τις χρησιμοποιήσει”, πρόσθεσε. “Δεν καταλαβαίνω αυτόν τον αγώνα κατά του αυτοκινήτου και γιατί οι άνθρωποι θέλουν να απαγορεύσουν κάποιες τεχνολογίες”.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί περίπου το 5% της οικονομίας της χώρας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 ανθρώπους. Ο τομέας περιλαμβάνει δεκάδες εξειδικευμένους κατασκευαστές εξαρτημάτων που έχουν αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια ενός και πλέον αιώνα εφοδιασμού των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Mercedes Benz και Volkswagen, με εξαρτήματα για τα αυτοκίνητά τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στην Ιταλία, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει περίπου 8,5% στην οικονομία, απασχολώντας περίπου 250.000 εργαζομένους.

Εκπρόσωπος της ΕΕ δήλωσε ότι η μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών είναι απολύτως αναγκαία για την επίτευξη του στόχου του μπλοκ για μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το τέλος της δεκαετίας – σε πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως τα μέσα του αιώνα. Οι οδικές μεταφορές είναι ένας από τους πιο “ανθρακούχους” τομείς στην ΕΕ, καθώς παράγουν περίπου το ένα πέμπτο των εκπομπών της ΕΕ.

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, από topgeargreece.gr, 2/3/2023]