Στο επόμενο διάστημα το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, αναμένεται να αναθέσει τη μελέτη για ένα νέο σημαντικό οδικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, μίας καινούργιας οδού σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Κεντρική Χαλκιδική και τη Σιθωνία, αλλά και απευθείας σύνδεσης της Χαλκιδικής με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Μίκρα, παρακάμπτοντας την κορεσμένη ε.ο. Θεσσαλονίκης- Ν. Μουδανιών.
Νέα από την πλευρά του ΥΠΥΜΕ πρέπει να περιμένουμε άμεσα, αφού η κατασκευή του τεχνικού έργου που θα αποτελεί και το σημείο από το οποίο θα ξεκινάει η «Κ11Α-Θέρμη-Ν.Ραιδεστός – Σύνδεση με Α/Κ Αεροδρομίου», δηλαδή ο ανισόπεδος κόμβος Κ11Α, έχει περιληφθεί στην αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής/Thessaloniki Fly Over, που έχει ανάδοχο (κ/ξ ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) και πρόκειται να συμβασιοποιηθεί αρχές φθινοπώρου.
Όπως δήλωσε o Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών & Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Πάρις Μπίλλιας, η Περιφέρεια έχει υποστηρίξει προς το ΥΠΥΜΕ την ανάγκη κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού έργου, ενώ το έργο έχει συζητηθεί διεξοδικά και με τους Δήμους από τους οποίους θα διέρχεται, δηλαδή Πυλαίας- Χορτιάτη και Θέρμης.
O A/K11 Α, πρόκειται να κατασκευαστεί στην οδό Εγνατίας στην Πυλαία και στο σημείο που η προέκτασή της συναντάται με την Περιφερειακή οδό. Με την κατασκευή του Α/Κ11 Α, θα υπάρχει η αναμονή για το νέο δρόμο προς Νέα Ραιδεστό- ΕΟ16 (Θέρμη- Γαλάτιστα- Πολύγυρος)- Κεντρική Χαλκιδική και Σιθωνία. Επιπρόσθετα, η Νέα Ραιδεστός, μέσω νέου οδικού τμήματος, θα συνδεθεί με τον Α/Κ Αεροδρομίου και το Αεροδρόμιο, κάτι που θα δώσει τη δυνατότητα απ’ ευθείας σύνδεσης της Κεντρικής Χαλκιδικής και της Σιθωνίας με το «Μακεδονία», χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών.
Αυτή η νέα οδός, θα μπορεί να διοχετεύει απευθείας κίνηση και στον νέο τερματικό του Μετρό στη Μίκρα, εάν στο ύψους του CEDEFOP συνδεθεί με τον εγκάρσιο άξονα της Γιάννου Κρανιδιώτη και, στη συνέχεια με τη Μαρίνου Αντύπα.
Το κόστος υπολογίζεται στα 50-60 εκατ. ευρώ
Ο νέος δρόμος, μήκους περίπου 16,5 χλμ. εκτιμάται ότι θα έχει κόστος κατασκευής περί τα 50-60 εκατ. ευρώ, καθώς θα πρέπει επίσης να αποκατασταθούν, με νέα τμήματα, περίπου 12,5 χλμ από τμήματα υφιστάμενων οδών.
«Ο νέος δρόμος ουσιαστικά θα λειτουργεί ως ένας νέος, συμπληρωματικός διάδρομος της ε.ο. Θεσσαλονίκης- Μουδανιών, που θα διευκολύνει, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, την κίνηση προς την Κεντρική Χαλκιδική και τη Σιθωνία, παρακάμπτοντας μάλιστα την αναγκαστική σήμερα διέλευση μέσα από τη Θέρμη και τη Νέα Ραιδεστό , εξασφαλίζοντας την ελεύθερη ροή των οχημάτων καθώς στον συγκεκριμένο οδικό άξονα η πρόσβαση θα γίνεται μόνο μέσω οδικών κόμβων», εξήγησε ο κ. Μπίλλιας.
Να σημειωθεί ότι σε προηγούμενο χρόνο, ένα τμήμα του δρόμου που προτείνεται να κατασκευαστεί, στην περιοχή από Ραιδεστό μέχρι την οδό Θέρμης – Πανοράματος, είχε προκαταρκτικά μελετηθεί ενώ είχε περιβαλλοντικά αδειοδοτηθεί το τμήμα από την οδό Θέρμης – Τριαδίου μέχρι την οδό προς Πολύγυρο.
Mε το νέο δρόμο, όπως προσέθεσε ο κ. Μπίλλιας, για τις υπερτοπικές μετακινήσεις, θα παρακάμπτονται η Θέρμη και η Νέα Ραιδεστός, κάτι πολύ σημαντικό καθώς θα αποφευχθεί η επιβάρυνση του εσωτερικού δικτύου των συγκεκριμένων οικισμών και, θα βελτιωθούν ουσιωδώς οι συνθήκες οδικής ασφάλειας.
Επίσης, η νέα οδός, σε τοπικό επίπεδο θα παρέχει τη δυνατότητα επιπλέον συνδέσεων με την Ανατολική Περιφερειακή, τόσο του Πανοράματος (πέραν της υφιστάμενης μέσω Τζων Κέννεντυ), μέσω των οδών Θέρμης-Πανοράματος και Μακεδονομάχων και αφετέρου της Θέρμης, μέσω της Θέρμης-Πανοράματος, χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης- Ν. Μουδανιών.
Τα χαρακτηριστικά της νέας οδού
Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς, η οδική αρτηρία από τον Α/Κ11Α ως την νότια παράκαμψη της Ν. Ραιδεστού, θα έχει μήκος περίπου 13 χλμ. Το μήκος της συνδετήριας αρτηρίας Αεροδρομίου από τον Κ/Κ Δυτικής Εισόδου Ν. Ραιδεστού (ΝΔ της Ν. Ραιδεστού) έως τον υφιστάμενο Α/Κ Αεροδρομίου επί της ε.ο. Θεσσαλονίκης- Ν. Μουδανιών, είναι περίπου 3χλμ.
Η σύνδεση της νέας αρτηρίας και της νέας συνδετήριας οδού με τον Α/Κ Αεροδρομίου με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, θα γίνεται μέσω 7 κυκλικών κόμβων, ενώ προβλέπεται και η αναβάθμιση του υφιστάμενου Α/Κ Αεροδρομίου.
Η νέα οδός στο μεγαλύτερο μέρος της θα έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Στην περιοχή της ΒΙΠΕ Ν. Ραιδεστού, προστίθεται μία λωρίδα στην μία κατεύθυνση ή και στις δύο κατευθύνσεις. Στο τμήμα από Κ11Α έως το CEDEFOP (Κ/Κ CEDEFOP) η διατομή θα είναι τετράϊχνη, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και με διαχωρισμό των δύο ρευμάτων.
Ο νέος δρόμος, εφ’ όσον κατασκευαστεί, θα εξυπηρετεί:
- -Aπευθείας σύνδεση με την Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, παραλαμβάνοντας μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου της Χαλκιδικής.
- -Θα εξυπηρετεί το Πανόραμα με μία δεύτερη είσοδο, από το νότιο τμήμα του οικισμού
- -Θα παρακάμπτει τη Θέρμη, θα παρακάμπτει τη Νέα Ραιδεστό.
- -Θα συνδέει απευθείας το Αεροδρόμιο με τη Χαλκιδική, χωρίς τα οχήματα να πρέπει να κινηθούν στην ε.ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών
- -Από τον κόμβο στην περιοχή του CEDEFOP, θα είναι δυνατή η απευθείας οδική σύνδεση με τον τερματικό σταθμό του Μετρό που θα κατασκευαστεί στη Μίκρα, σταθμός που θα πρέπει να συνδεθεί με τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.
[ΠΗΓΗ: https://www.grtimes.gr/, της Άννης Καρολίδου, 19/07/2022]