HANDELSBLATT: ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΔΕΣΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ – ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΧΡΕΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2059

Η γερμανική Handelsblatt επισημαίνει ότι οι υποσχέσεις Τσίπρα για τέλος της λιτότητας από τον Αύγουστο δεν ισχύουν. Ο ίδιος έχει δεσμευτεί έναντι των δανειστών με νέα μέτρα λιτότητας μέχρι το 2022.

Με αφορμή την κατάθεση χθες βράδυ στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου με τα τελευταία προαπαιτούμενα για να κλείσει εγκαίρως η τρίτη αξιολόγηση η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt επανέρχεται στο δύσκολο δρόμο μέχρι την έξοδο από τα μνημόνια αλλά και μετά. Επισημαίνει ότι το σχέδιο νόμου είναι λεπτομερές, ο χρόνος όμως για τη διαβούλευση και τη ψήφιση είναι σύντομος. Ο Γερμανός ανταποκριτής στην Αθήνα περιγράφει την σπουδή της Αθήνας να διαβαστεί ένα νομοθετικό κείμενο 1.500 σελίδων με 400 άρθρα, να περάσει από διαβούλευση και να ψηφιστεί την ερχόμενη Δευτέρα.

1.500 σελίδες σε 6 ημέρες

“Εάν περάσει το πολυνομοσχέδιο, οι εκπρόσωποι των δανειστών θα μπορούν να δώσουν το πράσινο φως για την τρίτη αξιολόγηση πριν από τη συνάντηση του Eurogroup στις 22 Ιανουαρίου. Το Eurogroup θα μπορεί να εγκρίνει την επόμενη δόση ύψους 5,5 δις ευρώ και εάν γίνουν όλα αυτά θα έχουν παραμεριστεί κι άλλα εμπόδια στο δρόμο προς την έξοδο από τα μνημόνια τον Αύγουστο. Το ότι όλα θα πρέπει να γίνουν πολύ γρήγορα συμφέρει τον Τσίπρα που θέλει να περιορίσει χρονικά όσο περισσότερο γίνεται τη συζήτηση στη βουλή και το δημόσιο διάλογο για το πολυνομοσχέδιο”. Ο Γερμανός αρθρογράφος περιγράφει μερικά από τα επίμαχα σημεία του νομοσχεδίου και αναφέρει ότι “οι συνδικαλιστές θέλουν να συνοδεύσουν την κοινοβουλευτική διαβούλευση με απεργίες και διαδηλώσεις, αρχή γενομένης την ερχόμενη Παρασκευή και τη Δευτέρα, ημέρας ψήφισης του νομοσχεδίου. Αλλά και στο ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί δυσαρέσκεια”, προσθέτει.

“Το ότι η κυβέρνηση μετά από πολλές περικοπές συντάξεων και επανειλημμένες αυξήσεις φόρων τώρα  κόβει και τα οικογενειακά επιδόματα, ενοχλεί το κόμμα. Παρόλα αυτά η ψήφισή του θεωρείται σίγουρη. Γιατί ο Τσίπρας χρυσώνει το χάπι με την προοπτική ότι σε 7 μήνες η Ελλάδα επιτέλους θα μπορεί αυτόνομα να χρηματοδοτείται από τις αγορές… και ότι οι Έλληνες θα ξανακερδίσουν την κυριαρχία τους και θα πάρουν οι ίδιοι τα κλειδιά στο χέρι”.

“Αποπληρωμή χρέους μέχρι το 2059”

Αυτήν την εκδοχή αμφισβητεί η εφημερίδα φέρνοντας ως παράδειγμα τα ασφάλιστρα κινδύνου, τα οποία είναι υψηλότερα από αυτά άλλων χωρών με δημοσιονομικά προβλήματα, όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία ή το ότι οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης συνεχίζουν να διαβαθμίζουν τα κρατικά χρεόγραφα στην κατηγορία των ‘σκουπιδιών’. “Η χώρα χρειάζεται να κάνει πολλά για να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη εάν από τον Αύγουστο θέλει να αναχρηματοδοτηθεί πλήρως από τις αγορές”, σημειώνει η εφημερίδα. “Ο Τσίπρας υπόσχεται στους οπαδούς του ότι τον Αύγουστο η χώρα θα σπάσει τα δεσμά από τα προγράμματα λιτότητας και θα εκδιώξει τους μισητούς δανειστές για πάντα από την Αθήνα. Αλλά αυτό είναι αυταπάτη. Γιατί έχει δεσμευτεί απέναντι στους δανειστές και με άλλα μέτρα λιτότητας μέχρι το 2022. Το 80% του ελληνικού κρατικού χρέους βρίσκεται στα χέρια δημοσίων δανειστών. 248 δις ευρώ κρατούν Ευρωπαίοι δανειστές, άλλα 13 δις ευρώ χρωστά η Ελλάδα στο ΔΝΤ. Άρα η Αθήνα θα παραμείνει υπό την επιτήρηση των δανειστών μέχρι να αποπληρώσει το χρέος της που με τα σημερινά επιτόκια θα διαρκέσει μέχρι το 2059”.

 

[ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/, της Ειρήνης Αναστασοπούλου, από Deutsche Welle, 10/1/2018]

ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

«ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ και διάχυση του οφέλους στην κοινωνία». Με αυτή την επαγγελία πορεύεται η κυβέρνηση επιχειρώντας να περιγράψει τη μεταμνημονιακή Ελλάδα.

ΩΣΤΟΣΟ, όπως τίποτε δεν είναι βέβαιο ή ευθύγραμμο. Το ότι πιάσαμε πάτο με τη διαδικασία της εσωτερικής υποτίμησης δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι το περίφημο ελατήριο της ανάπτυξης θα εκτιναχθεί. Και βεβαίως δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι τα οφέλη θα διαχυθούν στην κοινωνία. Μια ταχεία οικονομική μεγέθυνση δεν σημαίνει αναγκαστικά ανάπτυξη ούτε βεβαίως εγγυάται ότι θα είναι «κοινωνικά δίκαιη».

ΣΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ μιας οικονομικής μεγέθυνσης δύο ενδεχόμενα έχουν ίσες δυνατότητες να επικρατήσουν:

  • Το ένα είναι η δημιουργία ενός επενδυτικού Ελντοράντο για φιλόδοξα εγχώρια και εισαγόμενα αρπακτικά, τα οποία θα επενδύουν βραχυπρόθεσμα, θα αποκομίζουν ευμεγέθη και άκοπα κέρδη και θα εξαφανίζονται τόσο ξαφνικά, όσο ξαφνικά εμφανίστηκαν στην ηλιόλουστη χώρα μας, αφήνοντας πίσω μια χώρα και μια κοινωνία ακόμη φτωχότερη από εκείνη που βρήκαν.
  • Το άλλο είναι να θεωρηθεί η Ελλάδα ως ένας σοβαρός επενδυτικός προορισμός, ελκυστικός για μακροχρόνιες επενδύσεις από ξένα και εγχώρια κεφάλαια, τα οποία θα μείνουν και θα συμβάλουν πέρα από τα αυτονόητα δικά τους κέρδη σε μια ανατροφοδοτούμενη ανάπτυξη, η οποία θα παράγει μόνιμα οφέλη για τη χώρα και την κοινωνία.

ΕΝΑΣ «ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΠΙΛΟΤΟΣ», ο οποίος θα φροντίζει μόνο για την εξασφάλιση εύκολων κερδών σε όποιον κουνάει κάτω από τη μύτη μας τα ευρώ, τα δολάρια και τα… γουάν του, θα ήταν προφανώς μια εύκολη και πιθανότατα αυταρχική λύση, η οποία θα μετέτρεπε την Ελλάδα σε μια από τις πολλές μπανανιές που βλέπουμε διάσπαρτες στον πλανήτη. Αντιθέτως, η επιδίωξη για μια ισορροπημένη και διατηρήσιμη αναπτυξιακή πορεία μπορεί να βρει εφαρμογή μόνο με συγκροτημένη αναπτυξιακή πολιτική και με στρατηγικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, όπως δείχνει το κλίμα στις απανωτές περιφερειακές συνδιασκέψεις, δείχνει διατεθειμένη να μιλήσει με περισσότερες λεπτομέρειες στο άμεσο μέλλον για το πώς εννοεί τη φιλοεπενδυτική και την αναπτυξιακή της πρόταση. Φαίνεται να πιστεύει στον εαυτό της περισσότερο από τη Ν.Δ. Εξ άλλου δεν έχει άλλη επιλογή αν θέλει να φτάσει στην κάλπη με μια δελεαστική πρόταση για την επόμενη μέρα.

Η αξιωματική αντιπολίτευση, παραδόξως, εμφανίζεται ιδιαίτερα αμήχανη και απόδειξη γι’ αυτό είναι οι δικές της περιφερειακές συνδιασκέψεις, κατά πολύ φτωχότερες σε συμμετοχή και ενδιαφέρον.

Ας ελπίσουμε πάντως ότι οι επερχόμενες πολιτικές συγκρούσεις θα εστιαστούν στην ουσία της επόμενης μέρας.

 

[ΠΗΓΗ: ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ, 11/01/2018]

ΣΑΡΩΣΑΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

117 διακρίσεις απέσπασαν ελληνικά ξενοδοχεία για το 2018 στις 4 κατηγορίες βραβείων που απονέμει κάθε χρόνο η TUI και αναγνωρίζουν τις καλύτερες υπηρεσίες φιλοξενίας στα οικογενειακά ταξίδια, τις φιλικές πρακτικές στο περιβάλλον και τις ποιοτικές υπηρεσίες.

Τα βραβεία κερδίζουν ξενοδοχεία που, μαζί με άλλα κριτήρια ποιότητας, συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες από τους επισκέπτες τους. Μάλιστα, εκτός από τα βραβεία ποιότητας, 8 ελληνικά ξενοδοχεία κατάφεραν να μπουν στο “πάνθεον” των ξενοδοχείων της TUI για το 2018, αφού απέσπασαν το ανώτερο βραβείο ποιότητας, το TUI HOLLY.

Από το 1996, η TUI απονέμει ετησίως τα βραβεία Environmental Champion, στα ξενοδοχεία της που διακρίνονται για το ενδιαφέρον τους στην προστασία του περιβάλλοντος και εφαρμόζουν πρακτικές κοινωνικής υπευθυνότητας. 31 ελληνικά ξενοδοχεία κατέκτησαν τον τίτλο TUI Environmental Champion για το 2018. Στόχος της TUI είναι να δώσει έμφαση στη βιωσιμότητα. Τα υποψήφια ξενοδοχεία διαθέτουν έγκυρο Πιστοποιητικό Βιωσιμότητας αναγνωρισμένο από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Βιώσιμου Τουρισμού (GSTC). Παράγοντας αξιολόγησης τους είναι επίσης οι αξιολογήσεις των επισκεπτών σε σχέση με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους. Ανάμεσα στα βραβευθέντα ξενοδοχεία και το Grecotel Pella Beach στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής.

 

[ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΡΟΔΟΥ, 05/01/2018]

ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΓΙΑ ΔΕΗ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ MARKET TEST

Επιφυλάξεις των επενδυτών για βιωσιμότητα των λιγννπκών της ΔΕΗ. Η Επιχείρηση ξεκινά διαπραγμάτευση με Ε.Ε. μετά τα αποτελέσματα του market test

Μια συνολική επαναπροσέγγιση του θέματος πώλησης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, μέσω διαπραγματεύσεων μεταξύ της επιχείρησης και της DGcomp και στη βάση των αποτελεσμάτων του market test που ολοκληρώθηκε στις 22 Δεκεμβρίου, ξεκινάει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Στόχος είναι η θεσμοθέτηση μέσα στον Μάρτιο ενός ελκυστικού και οικονομικά βιώσιμου χαρτοφυλακίου που θα βγει προς πώληση με διαγωνιστικές διαδικασίες τον Ιούνιο του 2018. Η ελκυστικότητα και η βιωσιμότητα των προς πώληση μονάδων ήταν και το βασικό ζητούμενο του market test που πραγματοποίησε η DGcomp (Ευρωπαϊκή Επιτροπή), το οποίο αποκαλύφθηκε ότι ήταν μια καθαρά διερευνητικού ενδιαφέροντος διαδικασία μη δεσμευτικού χαρακτήρα.

Το γεγονός, μάλιστα, ότι το ερωτηματολόγιο που κλήθηκαν να απαντήσουν οι 40 δυνητικοί επενδυτές δεν συνοδευόταν από κρίσιμα στοιχεία για την αξιολόγηση του προς πώληση χαρτοφυλακίου, όπως για παράδειγμα α αριθμός των εργαζομένων, άφησε την εντύπωση ότι τα πάντα γύρω από την πώληση είναι ανοιχτά για να διαμορφωθούν λαμβάνοντας υπόψη τις απαντήσεις και τα σχόλια των επενδυτών.

Με βάση τα δεδομένα που είχαν στη διάθεσή τους και αξιολογώντας τις γενικότερες συνθήκες της εγχώριας αγοράς και τις πολιτικές της Ε.Ε. εντός των οποίων καλείται να λειτουργήσει, απάντησαν στο σχετικό ερωτηματολόγιο, το οποίο περιελάμβανε και ερώτηση σχετικά με το κατά πόσον ο καθείς θα μπορούσε να εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον. Οι απαντήσεις ως προς αυτό το κρίσιμο για την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος «αποεπένδυση της ΔΕΗ» συνοψίζονται στο «άρνηση ή συμμετοχή υπό προϋποθέσεις».

Στις απαντήσεις των υποψηφίων επενδυτών κυριάρχησαν ζητήματα που συνδέονται με τον μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό και τους όρους λειτουργίας της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς με την οποία από το 2019 θα υπάρξει σύζευξη στη βάση του ευρωπαϊκού μοντέλου- στόχου (target model).

Η πρώτη κοινή επιφύλαξη των υποψηφίων επενδυτών συνδέεται με το κόστος του CΟ2 (ρύποι) και το πώς αυτό θα διαμορφωθεί σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ιδιαίτερα ενόψει του λεγόμενου Clean Energy Package της Ε.Ε. για τους όρους που θα τεθούν ώστε οι θερμοηλεκτρικές μονάδες στην Ευρώπη να μπορούν να συμμετέχουν σε μηχανισμούς αποζημίωσης ισχύος. Το σχέδιο το οποίο βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση προβλέπει πλαφόν στα 550 γραμμάρια CΟ2 /KWh. Αυτό σημαίνει ότι αν τελικά ισχύσει, από το 2025 και μετά Θα βγουν εκτός αποζημιώσεων οι περισσότερες ευρωπαϊκές λιγνιτικές μονάδες –μεταξύ αυτών και της ΔΕΗ– καθώς το κόστος λειτουργίας τους θα καταστεί απαγορευτικό.

Το δεύτερο ζήτημα που έθεσαν οι επενδυτές είναι οι όροι λειτουργίας της εγχώριας αγοράς, καθώς βρίσκεται ακόμη σε μεταβατικό στάδιο, αλλά και το τι θα γίνει με την παράταση των ωρών λειτουργίας των μονάδων Καρδιάς και Αμυνταίου που διαπραγματεύεται το υπουργείο Ενέργειας με την Κομισιόν. Η παράταση της λειτουργίας διαμορφώνει άλλους όρους ανταγωνισμού για κάποιον που θα επενδύσει στις μονάδες της Φλώρινας και της Μεγαλόπολης από αυτούς που διαμορφώνει η απόσυρσή τους το 2019.

Οι επενδυτές επεσήμαναν επίσης τα προβλήματα τροφοδοσίας των μονάδων του Βορρά (Μελίτη 1 και άδεια για Μελίτη 2) δεδομένου ότι και τα τρία ορυχεία στα οποία στηρίζεται η τροφοδοσία τους και συνοδεύουν την πώλησή τους (Κλειδί, Λόφοι και Βεύη) είναι κλειστά. Προβλήματα εντοπίζουν και στην αποδοτική λειτουργία των μονάδων του Νότου (Μεγαλόπολη 3 και 4) με βασικότερο την αδυναμία του δικτύου να μεταφέρει την παραγόμενη ενέργεια καθώς εκκρεμεί η κατασκευή του ΚΥΤ (Κέντρου Υψηλής Τάσης) Πελοποννήσου. Επισημαίνουν επίσης τεχνικά προβλήματα λόγω των κοινών υποδομών των μονάδων με τη μονάδα του φυσικού αερίου της Μεγαλόπολης που παραμένει στη ΔΕΗ. Προβληματισμός εκφράστηκε από τους επενδυτές και για τον αριθμό εργαζομένων των μονάδων της Μεγαλόπολης και τις δεσμεύσεις που θα πρέπει να αναλάβει ο νέος επενδυτής για τη διατήρησή τους και το εργασιακό καθεστώς.

 

[ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, της Χρύσας Λιάγγου, 10/1/2018]

ΧΡΥΣΟΣ: ΑΝΑΠΑΥΛΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΡΑΛΙ

Καθοδικές τάσεις επικράτησαν χθες στην αγορά χρυσού, καθώς το ράλι στη χρηματιστηριακή αγορά ανέκοψε τον ενθουσιασμό των επενδυτών για το πολύτιμο μέταλλο. Η τιμή spot του χρυσού υποχωρούσε ενδοσυνεδριακά χθες κατά 0,8% στα 1.309,83 δολ. η ουγκιά.

Την προηγούμενη εβδομάδα η τιμή είχε αγγίξει το υψηλότερο επίπεδο από τις 15 Σεπτεμβρίου, στα 1.325,86 δολ. Αναλυτές εκτιμούν ότι εάν η τιμή του χρυσού καταφέρει να διαπεράσει ανοδικά το φράγμα των 1.356 δολαρίων, τότε η επόμενη κίνηση θα είναι προς τα 1.433 δολάρια.

Από τα υπόλοιπα πολύτιμα μέταλλα, η τιμή αργύρου υποχωρούσε 1,2% στα 16,94 δολ. η ουγκιά. Η τιμή πλατίνας υποχώρησε 0,8%, στα 964,30 δολάρια η ουγκιά, αφού όμως στη συνεδρίαση της Δευτέρας είχε αγγίξει τα 973,60 δολ., υψηλό τρεισήμισι μηνών. Επίσης, το παλλάδιο ενισχύθηκε 0,3% στα 1.104,22 δολ η ουγκιά, αφού αρχικά άγγιξε ιστορικό υψηλό στα 1.111,40 δολ η ουγκιά.

 

[ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 10/1/2018]

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΡΥΚΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Στις σκληρές διατάξεις περί μισθωμάτων, υπέρογκων τελών, περιβαλλοντικών αδειοδστήσεων, πράσινου τέλους επικεντρώνονται μεταξύ άλλων οι ενστάσεις στελεχών της αγοράς της εξορυκτικής βιομηχανίας απέναντι στο νέο λατομικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, στο πλαίσιο του πολυνομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης.

Το υπουργείο επισημαίνει πως το σχέδιο νόμου αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου έρευνας και εκμετάλλευσης των λατομείων και της εξορυκτικής δραστηριότητας γενικότερα με στόχο την απρόσκοπτη τροφοδοσία των βιομηχανιών σε ορυκτές πρώτες ύλες και τη δημιουργία ευνοϊκού επιχειρηματικού κλίματος. Επίσης τονίζει πως εισάγεται ένα πλήρες παραμετροποιημένο σύστημα καθορισμού προστίμων για παραβάσεις του Κανονισμού Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών.

Αναλυτικά, αναφορικά με τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, παρά το γεγονός ότι η αγορά συμφωνεί με την άποψη του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος ότι το νέο νομοσχέδιο συγκεντρώνει σε ενιαίο κείμενο για πρώτη φορά και επικαιροποιεί την πολύπλοκη και αποσπασματική λατομική νομοθεσία των τελευταίων 30-40 χρόνων που ήταν ένα πάγιο αίτημα, διαχρονικά, όλων των κοινωνικών εταίρων που σχετίζονται με τον εξορυκτικό κλάδο, εντούτοις το περιεχόμενο του κειμένου ακυρώνει την αποτελεσματικότητά του, μιας και δεν διακρίνονται με σαφήνεια οι επιμέρους διατάξεις που αφορούν τους υποκλάδους που καλύπτει (αδρανή υλικά, μάρμαρα βιομηχανικά ορυκτά).

Για τη διενέργεια ερευνητικών εργασιών για τη διαπίστωση κοιτασμάτων μαρμάρων, φυσικών λίθων ή βιομηχανικών ορυκτών μπαίνει παράβολο ύψους 3.000 ευρώ, το οποίο μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Αν μετά την ολοκλήρωση των ερευνητικών εργασιών ακολουθήσει μίσθωση του χώρου, το ποσό αυτό συμψηφίζεται με τα μισθώματα του πρώτου έτους. Στην κατηγορία των προστίμων το υπουργείο διευκρινίζει ότι εισάγεται ένα πλήρες παραμετροποιημένο σύστημα καθορισμού προστίμων για παραβάσεις του Κανονισμού Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών. Με βάση το νέο σύστημα, λαμβάνονται υπ’ όψιν η σοβαρότητα και η επαναληπτικότητα της παράβασης, καθώς και ο συνολικός αριθμός εργαζομένων στο έργο. Με τον νέο νόμο τα πρόστιμα κλιμακώνονται από 5.000 ευρώ έως 90.000 ευρώ, ανάλογα με τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν από τον παραβάτη (χειρωνακτικά, με χρήση μηχανικών μέσων ή χρήση εκρηκτικών) και τριπλασιάζονται εφόσον η παράβαση τελεστεί για περισσότερος από μία φορές.

 

[ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 10/01/2018]

ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ 1,7 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ

Τον Ιανουάριο του 2016, επί υπουργίας Πάνου Σκουρλέτη, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε εισηγήσεις για πρόστιμα ύψους 1,7 εκατ. ευρώ στην Ελληνικός Χρυσός για παραβάσεις σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος κατά τα έτη 2012-2014, τόσο στα Μεταλλεία Κασσάνδρας στην Ολυμπιάδα όσο και στις Μαύρες Πέτρες και τον Μαντέμ Λάκκο.

Η εταιρεία ελέγχθηκε κατά την περίοδο 2012 έως και τα μέσα του 2014, οι εκθέσεις δημοσιοποιήθηκαν λίγες ημέρες μετά τις εκλογές του 2015. Το υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε τα πρόστιμα στις αρχές του 2016. Η καθυστέρηση αυτή είναι η αιτία στην οποία στηρίζεται απόφαση του Πρωτοδικείου σύμφωνα με την οποία τα πρόστιμα ακυρώνονται.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, «η διοικητική διαδικασία ελέγχου παραβάσεων της περιβαλλοντικής νομοθεσίας πρέπει να ολοκληρώνεται και το οικείο διοικητικό πρόστιμο για τις παραβάσεις αυτές πρέπει να επιβάλλεται εντός εύλογου χρόνου από την τέλεση της παράβασης, συνεκτιμώμενων των ιδιαίτερων συνθηκών της κάθε περίπτωσης. Υπό τα δεδομένα αυτά, το χρονικό διάστημα (33 μήνες) που μεσολάβησε από την έναρξη της διενέργειας του ελέγχου στο συγκεκριμένο υποέργο (5.4.2013) μέχρι την έκδοση της προσβαλλόμενης πράξης (8.1.2016) υπερβαίνει, κατά την κρίση του δικαστηρίου, τον εύλογο χρόνο εντός του οποίου όφειλε η διοίκηση να ολοκληρώσει την περιβαλλοντική επιθεώρηση».

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, το ελληνικό Δημόσιο επικαλέστηκε το χρονοβόρο της διαδικασίας, το γεγονός πως είναι σύνθετη (δειγματοληψίες για τη διάθεση των υγρών αποβλήτων, αναλύσεις από το Γενικό Χημείο του Κράτους, εκτέλεση εισαγγελικών παραγγελιών στο πλαίσιο προκαταρκτικών εξετάσεων που διενεργήθηκαν κυρίως κατόπιν καταγγελιών), καθώς και πως οι επιθεωρητές χειρίζονται παράλληλα και άλλες υποθέσεις.

 

 

[ΠΗΓΗ: https://www.thepressproject.gr, 9/1/2018]

CITI: ΣΤΑ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ 2018 Η ΕΛΛΑΔΑ – ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΟΥΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ;

Υπάρχουν αυξανόμενες πιθανότητες η Ελλάδα να μη χρειαστεί τέταρτο πρόγραμμα διάσωσης μετά το καλοκαίρι του 2018, αναφέρει η Citigroup στο πλαίσιο της νέας έκθεσής της για τις προοπτικές του 2018, ενώ τοποθετεί το ερώτημα του “εάν η Ελλάδα θα δει το τέλος του έπους των πακέτων διάσωσης”, ως ένα από τα 10 κορυφαία ερωτήματα για φέτος διεθνώς.

Όπως σημειώνει η Citi, η ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης η οποία δείχνει πως θα είναι εξαιρετικά σύντομη σε σύγκριση με τις δύο προηγούμενες, αναμένεται έως το Eurogroup της 22ας Ιανουαρίου, με τη δόση των 5 δισ. ευρώ από τον ESM να ακολουθεί.

Οι προοπτικές για την οικονομία και τα δημόσια οικονομικά παραμένουν πολύ πιο αδύναμες από ό, τι σε άλλες χώρες στο τελευταίο δεκάμηνο πριν την έξοδο από τα προγράμματα διάσωσής  τους, ενώ και η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας είναι πολύ χαμηλότερη.

Η οικονομική κατάσταση παραμένει εύθραυστη, τονίζει η Citi. Η ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών της Ελλάδας δεν έχει δείξει ακόμη σημαντική βελτίωση, παρά τη μεγάλη εσωτερική υποτίμηση (μεγαλύτερη από εκείνη των άλλων ευρωπαϊκών χωρών σε προγράμματα διάσωσης), όπως σημειώνει.

Επίσης, το τραπεζικό σύστημα επιβαρύνεται από υψηλούς δείκτες NPLs (περίπου στο 40% το τρίτο τρίμηνο του 2017), πολύ περιορισμένες εισροές καταθέσεων και μειωμένο όγκο δανεισμού, δημιουργώντας κινδύνους για τα δημόσια οικονομικά και το ΑΕΠ.

Η δημοσιονομική κατάσταση εξακολουθεί να βελτιώνεται (το πρωτογενές πλεόνασμα αναμένεται να πιάσει το στόχο του 2,4% του ΑΕΠ το 2017), αλλά αντικατοπτρίζει τη συνεχιζόμενη λιτότητα (η οποία θα συνεχιστεί και το 2018- 2019) παρά τις κυκλικές βελτιώσεις ή/και τη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης. Το πιο σημαντικό είναι ότι η βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους παραμένει ένα άλυτο ζήτημα χωρίς πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους.

Ωστόσο, όπως σημειώνει η Citi, η Ελλάδα είναι μια ειδική περίπτωση που οδηγείται περισσότερο από την πολιτική παρά από την οικονομία. H πολιτική βούληση να απογαλακτιστεί η Ελλάδα από τα επίσημα δάνεια αυξάνεται τόσο στην Αθήνα όσο και στην Ευρώπη, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα κάποιoυ minimal deal για την ελάφρυνση του χρέους και την έξοδο από το πρόγραμμα.

Το δημόσιο χρέος είναι πολύ υψηλό, αλλά το ποσοστό που κατέχουν οι ιδιώτες επενδυτές είναι πολύ χαμηλό – λίγο πάνω από το 15% ή στο 30% του ΑΕΠ. Μετά τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους στην ιστορία το 2012, οι πιθανότητες μιας νέας αναδιάρθρωσης είναι μάλλον περιορισμένες, κατά την άποψη της Citi. Επιπλέον, σημειώνει, θα μπορούσαν να υπάρχουν αρκετοί πόροι διαθέσιμοι εντός του πακέτου διάσωσης των 86 δισ. ευρώ, ενδεχομένως ως buffers για τη διευκόλυνση της μετάβασης στην πλήρη χρηματοδότηση από την αγορά.

Η Citi τονίζει πως με την έξοδο από το πρόγραμμα διάσωσης να είναι ορατή, οι κίνδυνοι αντιστροφής της πολιτικής και/ή των πρόωρων εκλογών μειώνονται. Οι πολιτικές εκπλήξεις δεν μπορούν ποτέ να αποκλειστούν στην Ελλάδα, αλλά φαίνεται ότι οι πιθανότητες εξόδου από την επίσημης χρηματοδότηση δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλές τα τελευταία 8 χρόνια, αν και η εποπτεία θα συνεχιστεί σε μεγάλο βαθμό.

 

[ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr, της Ελευθερία Κούρταλη, 8/1/2018]

ΑΓΡΙΛΕΖΑ ΛΑΥΡΙΟΥ: ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ΣΟΥΝΙΟΥ

(Αρχαίο Λατομείο στην Αγριλέζα Λαυρίου όπου θεωρείται* ότι εξορύχθηκε το μάρμαρο για την οικοδόμηση του ναού του Ποσειδώνα Σουνίου, Φωτ. Β. Στεργίου).

(Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, Φωτ. Β. Στεργίου).

Στην κοιλάδα της Αγριλέζας, περίπου 4 km βόρεια από το ακρωτήριο του Σουνίου , βρίσκονται τα λατομεία από τα οποία εξορύχθηκε το μάρμαρο για την οικοδόμηση του ναού του Ποσειδώνα και της Αθηνάς στο Σούνιο.

Μια αρχαία οδός, που διατηρείται ακόμη κατά διαστήματα, οδηγεί από το Σούνιο προς τα λατομεία. Η εξόρυξή του ανάγεται στον 5ο π.Χ. αι. και γινόταν από πολλά μέτωπα, μερικά από τα οποία διακρίνονται ως σήμερα.

Κατά τον Lepsius (1893), που πρώτος χαρτογράφησε γεωλογικά την Αττική, τα λατομεία δεν είναι μεγάλων διαστάσεων και δείχνουν τον επιμελή και χαρακτηριστικό τρόπο εκμετάλλευσης των αρχαίων : κατακόρυφα επίπεδα και κάθετα μεταξύ τους μέτωπα, οριζόντια λαξευμένες επιφάνειες, κυκλικές κοιλότητες, από τις οποίες έχουν εξορυχθεί οι σπόνδυλοι των κιόνων των ναών του Σουνίου, και άλλα ίχνη που μαρτυρούν την “αρχαιότητα” των λατομείων αυτών, τα οποία ελάχιστα έχουν πειραχθεί από τους νεωτέρους .

(Κυκλικές κοιλότητες, από τις οποίες έχουν εξορυχθεί οι σπόνδυλοι των κιόνων των ναών του Σουνίου, και άλλα ίχνη μαρτυρούν την αρχαία προέλευση των λατομείων αυτών, Φωτ. Β. Στεργίου).

Το μάρμαρο της Αγριλέζας ανήκει στο κατώτερο μάρμαρο της Αττικής και είναι λευκό, αλλά κατά θέσεις παρουσιάζει ανοικτή κυανότεφρη απόχρωση ή/και τεφρές ραβδώσεις. Ο ιστός του μαρμάρου Αγριλέζας είναι γρανοβλαστικός και λεπτοκοκκώδης με μέγεθος ασβεστιτικών κόκκων που φθάνει μέχρι 1 mm. Επισημαίνεται  ότι  το μέγεθος κόκκων είναι σημαντικό χαρακτηριστικό του μαρμάρου και κυμαίνεται γενικά για τα μάρμαρα από 0.5 χιλιοστά του μέτρου, μέχρι και 5 χιλιοστά. Όσο πιο λεπτόκοκκο είναι το μάρμαρο τόσο πιο ανθεκτικό και με λεπτές γλυπτικές λεπτομέρειες που μπορούν να αποδοθούν στα έργα.

Ο ασβεστίτης είναι σχετικά διαυγής και πλούσιος σε πολύδυμα ελασμάτια. Συνήθως όμως υπάρχει και περισσότερο λεπτοκοκκώδης και ασβεστιτική μάζα που εισδύει μεταξύ των μεγαλύτερων κόκκων και η οποία, σε σχέση με τους μεγαλύτερους κόκκους, είναι περισσότερο θολή, λόγω της λεπτότατης σκόνης που εγκλείεται.

Σε αντίθεση με τα αρχαία μνημεία από πεντελικό μάρμαρο, τα οποία, έχουν την καστανόχρωμη “πατίνα”, τα μάρμαρα των ναών του Σουνίου δεν έχουν τέτοια, παρά την ισχυρή διάβρωση την οποία έχουν υποστεί. Αυτό οφείλεται στην απουσία σιδηρούχου σκόνης στο πέτρωμα της Αγριλέζας (Lepsius). Η μικροσκοπικά παρατηρούμενη σκόνη είναι μάλλον αργιλοπυριτικής σύστασης και σε αυτήν οφείλεται το λευκό χρώμα του μαρμάρου (διότι αυτή ανακλά και διαχέει το φως που προσπίπτει χωρίς εκλεκτική απορρόφηση του φάσματος). Οι κυανότεφρες και τεφρές αποχρώσεις θα οφείλονται στην ύπαρξη και ανθρακούχου σκόνης, όπως και στη διαύγεια και διαφάνεια του ασβεστίτη.

Η κατοίκηση της περιοχής φαίνεται ότι  έχει αναφορές στην πρώιμη ενδεχομένως ακόμη αρχαιότητα.Μέσα στα καλλιεργημένα χωράφια, με το γεμάτο πέτρες χώμα υπάρχει μια πληθώρα από σπασμένα μάρμαρα, που προέρχονται από λατόμευση, αλλά και μια πρώτη κατεργασία, παίρνοντας το ωφέλιμο σώμα του μαρμάρου, χωρίς περιττά, άχρηστα βάρη. Είναι πολύ πιθανό αυτές όλες οι επιφάνειες των χωραφιών, με τα απολεπίσματα των μαρμάρων να είναι επιχωμένες επιφάνειες αρχαίων λατομείων, που σκεπάστηκαν εν συνεχεία από φερτές ύλες, που μετέφερε ο ξεροπόταμος, αποθέτοντάς τες στις όχθες του.

(Μαρμάρινη αρχαία κυκλική κατασκευή, γνωστή στην περιοχή με το λαϊκό όνομα «Ο Πύργος της Βασιλοπούλας», δίπλα ακριβώς στον αρχαίο δρόμο, την «Αστική οδό»).

Μάρμαρα υπάρχουν και σε άλλες περιοχές της Λαυρεωτικής, όπως κοντά στον Κυπριανό και στο Θορικό. Ανήκουν στο ανώτερο μάρμαρο, είναι λεπτοκοκκώδη έως στιφρά και κάποιες φορές σχιστοφυή έως λεπτοπλακώδη και παρουσιάζουν ανοικτότερες και σκοτεινότερες ραβδώσεις ή γενικά κυανοτεφρόλευκο έως λευκό χρώμα. Περιέχουν μοσχοβιτικές ενστρώσεις και φλεβίδια. Το αρχαίο θέατρο του Θορικού βρίσκεται σε κυανότεφρο μάρμαρο και έχει κατασκευαστεί από επιτόπια εξορυχθέντες ογκόλιθους.

*Ταυτοποίηση της προέλευσης με επιστημονικές μεθόδους δεν έχει γίνει. Επισημαίνεται ότι εκτός από τις κλασικές μεθόδους πχ. πετρογραφική ανάλυση στο οπτικό μικροσκόπτιο, υπάρχουν σύγχρονες μέθοδοι όπως η Φασματοσκοπία Παραμαγνητικού Συντονισμού (EPR), η μέτρηση Μέγιστου Κόκκου με οπτική μικροσκοπία, η μέθοδος ανάλυσης σταθερών ισοτόπων κλπ., ο συνδυασμός των οποίων επιλύει σχεδόν το σύνολο των προβληµάτων προέλευσης του µαρµάρου γλυπτών και µνηµείων. Μάλιστα οι τεχνικές αυτές έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στα εργαστήρια Αρχαιομετρίας του Ινστιτούτου Επιστήμης Υλικών του ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”.  Επίσης το ΙΓΜΕ διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία σε γεωαρχαιολογικές έρευνες με τελευταίο παράδειγμα την ταυτοποίηση των δομικών λίθων του Πανάγιου Τάφου.

[ΠΗΓΗ: http://www.oryktosploutos.net/, του Πέτρου ΤΖεφέρη, 4/1/2018]


ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΥΧΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ

Ο εκσυγχρονισμός στη μεγαλύτερη παραγωγό άνθρακα θα φέρει τα πάνω κάτω στην παγκόσμια αγορά. Να δώσει τέλος στον κατακερματισμό της τεράστιας τοπικής αγοράς εξόρυξης και επεξεργασίας γαιάνθρακα επιδιώκει το Πεκίνο, με ένα άκρως φιλόδοξο σχέδιο συγχώνευσης των υφιστάμενων ορυχείων. Πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία θα επηρεάσει διεθνώς την αγορά άνθρακα, δεδομένου ότι n Κίνα είναι π μεγαλύτερη παραγωγός και ένας από τους κορυφαίους καταναλωτές του στερεού καυσίμου.

Η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνει ότι έως το 2020 θα έχουν δημιουργηθεί, μέσω συγχωνεύσεων, ορισμένα υπερανθρακωρυχεία, με δυνατότητα παραγωγής 100 εκατομμυρίων τόνων γαιάνθρακα ετησίως. Αυτό, όπως ανέφερε n ανακοίνωση, θα συμβάλει στις πολυετείς προσπάθειες εκσυγχρονισμού του κλάδου και στη δυνατότητά του να ανταγωνιστεί καλύτερα τους μεγάλους ξένους παίχτες στην παγκόσμια αγορά.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Διοίκησης Ενέργειας, η Κίνα διαθέτει σήμερα περισσότερα από 4.000 ανθρακωρυχεία, συνολικής παραγωγικής ικανότητας 3,41 δισ. τόνων ετησίως. Η Εθνική Ένωση Άνθρακα της χώρας υπολογίζει ότι μόνο έξι αυτών έχουν την δυνατότητα προς το παρόν να παράγουν περισσότερους από 100 εκατ. τόνους ετησίως. Όπως ανέφερε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, σε αυτά περιλαμβάνονται τα ορυχεία των Shenhua Group, China Coal Energy Group και Datong.

To σχέδιο για συγχωνεύσεις ορυχείων ακολουθεί την απόφαση για εξαγορά της Shenua από την κρατικά ελεγχόμενη εταιρεία ηλεκτρικού ρεύματος China Guodian πέρυσι, η οποία και δημιούργησε τη μεγαλύτερη επιχείρηση κοινής ωφελείας στον πλανήτη. Έρχεται δε στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών για αναμόρφωση του δημόσιου τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει εκατοντάδες μη ανταγωνιστικές και υπερχρεωμένες εταιρείες. Αυτές δεν θα κλείσουν, αλλά θα απορροφηθούν από άλλες πιο αποτελεσματικές ή θα επιχειρηθεί να ενώσουν δυνάμεις με ανταγωνίστριες του ιδιωτικού τομέα.

Σε εξέλιξη βρίσκεται εν τω μεταξύ και το πενταετές σχέδιο (που εκπνέει το 2020) της Κίνας για κατάργηση περίπου 800 εκατ. τόνων παρωχημένης , όπως χαρακτηρίζεται παραγωγής άνθρακα και προσθήκης 500 εκατ. τόνων προηγμένης παραγωγής με μεθόδους πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Η συνολική παραγωγή άνθρακα θα κυμαίνεται, βάσει αυτού του σχεδίου, στα 3,9 δισ. τόνους ετησίως από το 2020. Είναι ένα μικρό πρώτο βήμα για τον περιορισμό της χρήσης άνθρακα και τη στροφή σε πιο καθαρές μεθόδους.

 

[ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 08/01/2018]

ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΚΑΙ «ΕΥ-ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ»

NURPHOTO VIA GETTY IMAGES

Το Άγιο Όρος είναι μια αυτάρκης, οργανωμένη κοινωνία που μέσα στα όρια της, πέρα από τις υπόλοιπες λειτουργίες της, παράγει, συσκευάζει και εμπορεύεται προϊόντα μέσα από διάφορα κανάλια πώλησης. Υπάρχουν μονές που διαθέτουν καθετοποιημένες μονάδες και παρασκευάζουν δικά τους προϊόντα σύμφωνα με την τεχνογνωσία που διαθέτουν οι μοναχοί τους.

Αρκετές μονές καλλιεργούν δικά τους αμπέλια (πρωτογενής παραγωγή), διαθέτουν οινοποιεία (δημιουργία προϊόντων), συσκευαστήρια και εμφιαλωτήρια.

Τα προϊόντα που παράγουν δεν προορίζονται μόνο για δική τους χρήση αλλά και για πώληση.

Ποια είναι τα προϊόντα που παράγονται στις μονές, στις σκήτες και στα κελιά του Αγίου Όρους; Πόσο καινοτόμος είναι η σύνθεση και η ποιότητά τους;

Διατροφή – Ενδεικτικά προϊόντα παραγωγής:

  • Μοναστηριακός Οίνος (κόκκινος, λευκός, ρoζέ, γλυκός, ημίγλυκος, νάμα)
  • Αποστάγματα (Τσίπουρο)
  • Ελαιόλαδο – Ελαιόλαδο με βότανα Αγίου Όρους
  • Αγιορείτικος κρόκος
  • Μπαχαρικά
  • Ξύδι με βότανα
  • Ζυμαρικά
  • Γλυκά κουταλιού
  • Μέλι (σούσουρας & πεύκου, ανθέων, καστανιάς)
  • Φρέσκια γύρη
  • Αγιορείτικος καφές (ξανθός, σκούρος)
  • Τσάι (κόκκινο, πράσινο, μαύρο, αρωματικό τσάι: πιπερόριζα, φασκόμηλο, πάπυρος, ιβίσκος, μύρτιλλο)
  • Υπερτροφές (αρώνεια, μύρτιλλο, ιπποφαές, λιναρόσπορος)
  • Κρέμα κάστανου από το μετόχι της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας στο Terrasson της Γαλλίας
  • Αλάτι με βότανα

Μοναστηριακό Φαρμακείο – Ενδεικτικά προϊόντα:

  • Κεραλοιφές και κρέμες
  • Κρέμες χεριών (βότανα και μέλι)
  • Κρέμες προσώπου (βότανα και μέλι)
  • Ενυδατικές κρέμες (ευκάλυπτος- δάφνη, λεβάντα – πρόπολη κ.ά. )
  • Αγνή κεραλοιφή για μωρά
  • Κεραλοιφή κρυολογήματος, μυϊκών πόνων με αιθέρια έλαια και βότανα
  • Αντιγηραντική κεραλοιφή με βότανα
  • Κρέμα με βότανα για εγκαύματα, πληγές, φλεβίτιδα
  • Σαμπουάν – Σαμπουάν με βότανα
  • Θεραπευτικά έλαια
  • Θεραπευτικά σιρόπια
  • Ελιξίρια
  • Πρόπολη
  • Στοματικό διάλυμα (ευκάλυπτος και μελισσόχορτο)

Κανάλια πώλησης προϊόντων:

Τα προϊόντα πωλούνται είτε στα καταστήματα που υπάρχουν εντός των μονών, είτε μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων που διοχετεύουν τα προϊόντα του Αγίου Όρους σε όλο τον κόσμο.

Επίσης, υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία πώλησης των προϊόντων σε όλη την Ελλάδα.

Το οργανωμένο δίκτυο διανομής επιτρέπει στον καταναλωτή να προμηθευτεί τα προϊόντα χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθεί το Άγιο Όρος.

Ποιότητα προϊόντων:

Τα προϊόντα είναι βιολογικά και 100% φυτικά, προερχόμενα από την παρθένα γη του Αγίου Όρους. Οι μοναδικές ποικιλίες της χλωρίδας που ευδοκιμούν στην περιοχή αποτελούν την εξαιρετική πρώτη ύλη όλων των μοναστηριακών προϊόντων.

Οι μοναχοί που παράγουν τα προϊόντα έχουν μεγάλη τεχνογνωσία και συνεχώς εξελίσσουν τη σύνθεση και την ποιότητα των προϊόντων που παρασκευάζουν.

Προορίζονται είτε για καλλυντική είτε για φαρμακευτική χρήση.

Καινοτομία:

Η διαβίωση των μοναχών σε δύσκολες συχνά συνθήκες ζωής σε δύσβατα, απομονωμένα και απόκρημνα μέρη τους αναγκάζει για λόγους αυτοπροστασίας να αναπτύσσουν και να εξελίσσουν παραδοσιακές αγιορείτικες πρακτικές και να παρασκευάζουν θεραπευτικά σκευάσματα από τις πρώτες ύλες που τους παρέχει η παρθένα γη.

Εκτός από την αγνότητα των προϊόντων, οι πρωτοποριακοί συνδυασμοί των πρώτων υλών της φύσης, χάρη στην εμπειρία και την τεχνογνωσία των μοναχών, διασφαλίζουν την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων ποιότητας με εξαιρετικά αποτελέσματα.

 

[ΠΗΓΗ: http://www.huffingtonpost.gr, του Θοδωρή Σπηλιώτη, Ιδρυτή και CEO στην ESURVEY – Συγγραφέα του βιβλίου «O Μοναχός που έγινε CEO – 1000 χρόνια Αθωνικό Management», 7/1/2018]

ΒΟΜΒΑ 10,2 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΑΠΟ ΧΡΕΗ ΕΩΣ 50.000 ΕΥΡΩ

Ανεξέλεγκτες διαστάσεις τείνει να πάρουν οι οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία. Το καυτό πρόβλημα του χρέους προς τα ταμεία επιδεινώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ενώ παράλληλα οι νέες ρυθμίσεις οφειλών που ”τρέχει” η κυβέρνηση δεν φαίνεται επαρκείς για να αντιμετωπίσουν στοιχειωδώς το πρόβλημα αυτό.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Κέντρου Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών προς τα ταμεία για το γ΄ τρίμηνο του 2017, το σύνολο των οφειλών ελευθέρων επαγγελματιών, αυταπασχολούμενων, εργοδοτών και αγροτών ξεπερνά τα 30,5 δισ. ευρώ.

Εξ αυτών τα 10,2 δισ. ευρώ αφορούν χρέη έως 50.000 ευρώ, με τα οποία είναι φορτωμένοι πάνω από 1 εκατομμύριο επαγγελματιών και αγροτών. Στους οφειλέτες των 50.000 ευρώ και κάτω απευθύνονται οι δύο ρυθμίσεις χρεών σε έως 120 δόσεις  τις οποίες “τρέχει” άμεσα του Υπουργείο Εργασίας. Η πρώτη ρύθμιση προβλέπεται στα πλαίσια του εξωδικαστικού συμβιβασμού και η άλλη έξω από αυτόν.

Ωστόσο και οι δύο ρυθμίσεις προβλέπουν ασφυκτικά κριτήρια, τα οποία πολύ δύσκολα θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν οι οφειλέτες προκειμένου να διακανονίσουν τις οφειλές τους.  Ακόμα και η ρύθμιση εκτός εξωδικαστικού συμβιβασμού, η οποία προαναγγελλόταν εδώ και πάνω και 5 μήνες από το Υπουργείο Εργασίας σαν εκείνη  η οποία λίγο –πολύ θα λύτρωνε εκατοντάδες χιλιάδες οφειλέτες, δεν φαίνεται να μπορεί να παίξει ένα τέτοιο ρόλο. Από τη μία μεριά ένα γιγάντιο πλέγμα κριτηρίων (οφειλών προς ταμεία, συνολικών οφειλών προς πιστωτές, εισοδήματος, περιουσίας κλπ.) και από την άλλη υψηλές δόσεις (σ.σ. μπορούν να φτάσουν ακόμα και το 33% του διαθεσίμου μηνιαίου εισοδήματος) κάθε άλλο παρά προμηνύουν μία εύκολη ένταξη στη ρύθμιση ή έστω μία εύκολη τήρηση της.

Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου να ενταχθεί κάποιος οφειλέτης με χρέη έως 20.000 ευρώ, θα πρέπει η επιχείρηση του να εμφανίζει κέρδη –  προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων  – σε ένα από τρία προηγούμενα έτη (2015, 2016, 2017) πριν από την υποβολή της αίτησης.

Για οφειλές 20.000 – 50.000 ευρώ, όχι μόνο θα πρέπει να εμφανίζει κέρδη σε ένα από τα προηγούμενα έτη, αλλά και  ο λόγος του χρέους (αφού αφαιρεθούν οι προς διαγραφή προσαυξήσεις και τόκοι), προς το εισόδημα πρέπει να είναι μικρότερος ή ίσος του 8.

Επιπλέον, αποκλείεται η υπαγωγή στη ρύθμιση, εφόσον η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη είναι κατά 25 φορές μεγαλύτερη της προς ρύθμιση οφειλής.

Επίσης για να ενταχθεί ένας αυτοαπασχολούμενος στη ρύθμιση θα πρέπει οι συνολικές οφειλές τους προς όλους τους πιστωτές του να μην ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ και –ταυτόχρονα- τα χρέη προς τα ταμεία να μην ξεπερνούν το 85% των συνολικών χρεών του.

Για να ενταχθεί πρέπει να χρωστά προς τους πιστωτές του κάτω από 20.000 ευρώ.

Αξίζει επίσης να επισημανθεί πως για ρύθμιση οφειλών έως 3000 ευρώ , προβλέπονται έως 36 δόσεις, ενώ δεν προβλέπεται κανένα “κούρεμα” των προσαυξήσεων.

“Κούρεμα” 85% αφορά μόνο τις οφειλές 3.001-50.000 ευρώ, οι οποίες μπορούν να εξοφληθούν σε έως 120 δόσεις.

Ωστόσο, πρέπει να επισημανθεί πως δεν είναι “στο χέρι” των οφειλετών να επιλέξουν το δοσολόγιο για την εξόφληση των χρεών τους. Αν το 33% του εισοδήματος του οφειλέτη επαρκεί για την αποπληρωμή της οφειλής σε λιγότερες δόσεις από το μέγιστο αριθμό, ο αριθμός των δόσεων θα πέφτει.

 

[ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/, του Δημήτρη Κατσαγάνη, 7/1/2018]