ΗΠΑ: ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΟΡΥΧΕΙΟ ΛΙΘΙΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΑ

Οι ρυθμιστικές αρχές της Βόρειας Καρολίνας ενέκριναν μια κρατική άδεια εξόρυξης για τον προμηθευτή της Tesla, Piedmont Lithium να αναπτύξει μια από τις μεγαλύτερες πηγές των ΗΠΑ για το βασικό μέταλλο της μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων, όμως η χρηματοδότηση και η τοπική νομοθεσία παραμένουν εμπόδια.

Σύμφωνα με το Reuters, η έγκριση από το Τμήμα Περιβαλλοντικής Ποιότητας της Βόρειας Καρολίνας, η οποία ανακοινώθηκε από την εταιρεία τη Δευτέρα και εξαρτάται από την καταβολή εγγύησης αποκατάστασης ύψους 1 εκατ. δολαρίων, απομακρύνει ένα σημαντικό εμπόδιο στα σχέδια της Piedmont να αξιοποιήσει ένα μεγάλο κοίτασμα λιθίου λίγο έξω από το Σάρλοτ.

Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία υπέβαλε για πρώτη φορά αίτηση για την άδεια τον Αύγουστο του 2021, αυξήθηκαν κατά 15,9% και έκλεισαν στα 14,68 δολάρια τη Δευτέρα. Η πολιτεία το 2022 είχε απορρίψει την αίτηση μιας άσχετης εταιρείας για επέκταση λατομείου.

Ηλεκτρικά οχήματα και ορυχεία: Μια δύσκολη ισορροπία

Το πράσινο φως για το ορυχείο βάθους 500 ποδιών (152, μέτρα) έρχεται παρά την ευρεία αντίθεση των κατοίκων στην περιοχή που ανησυχούν για τη ρύπανση του νερού, την ηχορύπανση και άλλα πιθανά προβλήματα. Η αντιπαράθεση που υπάρχει εδώ και χρόνια, μεταξύ της τοπικής κοινότητας, για τις επιπτώσεις του ορυχείου, απεικονίζει τη διεύρυνση της έντασης.

Η Piedmont πρέπει ακόμη να λάβει μια τοπική παρέκκλιση χωροθέτησης και χρηματοδότηση για το έργο, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Η εταιρεία έχει υποβάλει αίτηση για δάνεια του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ μέσω ενός προγράμματος μέσω του οποίου οι ανταγωνιστές ioneer και Lithium Americas έχουν ήδη λάβει χρηματοδότηση.

Ερωτηθείς πότε η Piedmont θα καταβάλει το ομόλογο αποκατάστασης, ο διευθύνων σύμβουλος της Piedmont Keith Phillips δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία «λαμβάνει μέτρα για να τοποθετήσει το ομόλογο το συντομότερο δυνατό».

Η Piedmont συμφώνησε πέρυσι με την Tesla για την προμήθεια συμπυκνώματος σποδούμενου, μιας βασικής πρώτης ύλης για την κατασκευή μπαταριών, στον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 2025, με δυνατότητα ανανέωσης για άλλα τρία χρόνια.

Αλλαγές στο σχεδιασμό

Η κρατική διαδικασία εξέτασης περιελάμβανε την υποβολή χιλιάδων σελίδων εγγράφων, πολλαπλά αιτήματα για πρόσθετες πληροφορίες και τουλάχιστον τρεις παρατάσεις προθεσμιών για την Piedmont.

Ως προϋπόθεση για την απόκτηση της άδειας, οι κρατικοί αξιωματούχοι απαιτούν από την εταιρεία να διεξάγει τακτικές δοκιμές για την ποιότητα του νερού και τη στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα και να επενδύσει ένα λάκκο αποθήκευσης αποβλήτων με συνθετική επένδυση, μια παρέκκλιση από την τυπική απαίτηση για χωμάτινη επένδυση.

Οι κρατικοί αξιωματούχοι είχαν εκφράσει «πολλές ανησυχίες» σχετικά με τα σχέδια της Piedmont να απορρίψει χημικές ουσίες στο δημόσιο αποχετευτικό σύστημα, σύμφωνα με τις κανονιστικές καταθέσεις.

Η Piedmont, η οποία εργάζεται επίσης σε έργα λιθίου στο Τενεσί, τη Γκάνα και το Κεμπέκ, πρέπει ακόμη να λάβει κρατικές άδειες για την ποιότητα του αέρα και για τα λύματα, οι οποίες είναι συνήθεις για τα έργα εξόρυξης στην πολιτεία.

Σημαντικό είναι ότι η Piedmont πρέπει επίσης να λάβει παρέκκλιση από τους αξιωματούχους της κομητείας Gaston, όπου το έργο έχει αντιταχθεί από αρκετούς επιτρόπους της κομητείας.

Ο Phillips δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία σκοπεύει να «εξετάσει το χρονοδιάγραμμα της προσπάθειάς μας για την αλλαγή ζώνης στο πλαίσιο πολλαπλών μεταβλητών», συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης, καθώς και «το παράθυρο ευκαιρίας με το σημερινό συμβούλιο των επιτρόπων της κομητείας Gaston». Τέσσερα από τα επτά μέλη του συμβουλίου έχουν θητεία που λήγει τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

[ΠΗΓΗ: https://www.energygame.gr/, 16/4/2024]