FLY OVER: ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

Οι εργασίες σε Περιφερειακό και ΠΑΘΕ αναμένεται να κάνουν ακόμη πιο… καυτό το καλοκαίρι για τους τουρίστες – Ποιες οι εναλλακτικές που εξετάζονται 

Με προβληματισμό, ανησυχία, αλλά προπάντων μια προσπάθεια να μην πανικοβάλλουν τις «δεξαμενές» των ταξιδιωτών που θα επισκεφτούν φέτος τη Χαλκιδική και την Πιερία, αντιμετωπίζουν οι φορείς των δύο περιοχών τις ενδεχόμενες επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι εργασίες του Fly Over στη Θεσσαλονίκη στο τουριστικό κομμάτι, όχι τόσο του φετινού καλοκαιριού, όσο των υπόλοιπων που θα ακολουθήσουν έως τον Μάιο του 2027 που σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες θα παραδοθεί το έργο. 

Ξενοδόχοι από τους δύο νομούς σημειώνουν ανοιχτά ότι το έργο του Fly Over είναι που κάτι που και οι ίδιοι το επιθυμούν να πραγματοποιηθεί, ωστόσο τα όσα συμβαίνουν στην κυκλοφοριακή καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης τους βάζουν σε σκέψεις για το πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση μέσα στο καλοκαίρι όταν στην εξίσωση θα μπουν και οι επισκέπτες από το εξωτερικό που με τα οχήματά τους θα θέλουν να προσεγγίσουν Χαλκιδική και Πιερία για τις διακοπές τους. 

Ο «πονοκέφαλος» με το Fly Over έρχεται να προστεθεί σε αυτούς των ατελείωτων ουρών τα προηγούμενα καλοκαίρια στα χερσαία σύνορα, αλλά και των χρόνιων προβλημάτων που υπάρχουν στο δρόμο προς Κατερίνη με τα έργα που παραμένουν σε εξέλιξη. 

Στη Χαλκιδική μέσω εναλλακτικών διαδρομών 

Θετικά είναι τα μηνύματα που υπάρχουν (και) για το φετινό καλοκαίρι στη Χαλκιδική όσον αφορά τον όγκο των τουριστών που θα την επισκεφτούν. 

Ξενοδόχοι με τους οποίους επικοινώνησε η parallaxi σημειώνουν ότι Ρουμάνοι και Σέρβοι που είναι οι… παραδοσιακές αγορές που επισκέπτονται τη Χαλκιδική με τα οχήματά τους, δεν φαίνεται να προβληματίζονται και ιδιαίτερα από τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. 

Βέβαια αναφέρουν ότι το φετινό καλοκαίρι θα είναι ένα κρας τεστ για το πώς θα κινηθούν στις επόμενες τουριστικές περιόδους, αφού αν δουν ότι ταλαιπωρούνται για να φτάσουν στον προορισμό τους και μάθουν ότι αυτή η κατάσταση θα διατηρηθεί έως το 2027, τότε μπορεί να αναθεωρήσουν τις επιλογές τους. 

Φορείς της Χαλκιδικής έχουν ήδη φροντίσει να έρθουν σε επαφή με τους tour operators από χώρες των Βαλκανίων και να τους ενημερώσουν για τα τυχόν προβλήματα που μπορεί να συναντήσουν το φετινό καλοκαίρι κατά την άφιξή τους στη χώρα μας, αλλά κυρίως να τους προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές για να φτάσουν στον προορισμό τους χωρίς να ταλαιπωρηθούν. 

Έτσι, στο «τραπέζι» πέφτει η διαδρομή μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας, ώστε μέσω της Απολλωνίας να κατευθύνονται προς την Παλαιοχώρα Χαλκιδικής και από εκεί να έχουν πρόσβαση σε μέρη που είναι κοντά στους δήμους Αριστοτέλη, Πολυγύρου ή Σιθωνίας. 

Στο πλαίσιο αυτό οι επιχειρηματίες του τουρισμού της Χαλκιδικής ζητούν τη βελτίωση του δρόμου Απολλωνίας – Παλαιόχωρας. 

Οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής ζητούν την άρση των ελέγχων και στα χερσαία σύνορα (από 1η Απριλίου απελευθερώνονται οι έλεγχοι στη Συνθήκη Σέγκεν για αεροπορικές συνδέσεις και θαλάσσιες μεταφορές για τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία). 

Στο πλαίσιο αυτό, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής ανέλαβε την πρωτοβουλία να υποστηρίξει μέσω ερώτησης της Ευρωβουλευτού κ. Μαρίας Σπυράκη στις 27/1 στο Ευρωκοινοβούλιο ώστε να υπάρξει νέα απόφαση για να οριστεί ημερομηνία της άρσης των ελέγχων στα χερσαία σύνορα κάτι το οποίο ενδιαφέρει άμεσα όλο τον οδικό τουρισμό. 

Η αντίστροφη μέτρηση για την τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει για τη Χαλκιδική, με ορίζοντα τα τέλη Απρίλη, αλλά κυρίως τις αρχές Μαίου και σε αυτό συμβάλλει και η ημερομηνία του φετινού Πάσχα. Από πλευράς αριθμών πάντως όλα δείχνουν ότι η τουριστική κίνηση του 2024, θα είναι παρόμοια με την περσινή.

Πιερία: Αεροδρόμιο Αγχιάλου το νέο… «Μακεδονία» 

Σειρά επαφών και συσκέψεων είχαν το προηγούμενο διάστημα οι ξενοδόχοι της Πιερίας με τοπικούς φορείς, βουλευτές, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης σχετικά με τα ζητήματα που μπορεί να δημιουργηθούν στην τουριστική κίνηση της περιοχής εξαιτίας των εργασιών του Fly Over στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. 

Για τους τουριστικούς προορισμούς του νομού «πονοκέφαλο» δημιουργούν και οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις σήραγγες της υπογειοποίησης της Εθνικής Οδού στο ύψος της Κατερίνης. 

3 στους 10 επισκέπτες το καλοκαίρι φτάνουν αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη και εν συνεχεία οδικώς στο νομό Πιερίας. 

Μια διαδρομή που άλλοτε γινόταν σε μία ώρα, πλέον μπορεί να χρειαστεί έως και 1,5 ώρα. Και φυσικά εάν αυτή η εικόνα παρατηρείται τώρα που βρισκόμαστε στην άνοιξη, όλοι αναρωτιούνται τι θα συμβεί το καλοκαίρι. 

Ήδη οι tour operators του εξωτερικού (κυρίως Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία) έχουν στείλει επιστολές στους ξενοδόχους της Πιερίας και εφιστούν την προσοχή για το παραπάνω ζήτημα. Γι’ αυτό το λόγο και στο «τραπέζι» έχει πέσει η ιδέα για τη χρησιμοποίηση του αεροδρόμιου της Αγχιάλου, κάτι βέβαια που θα γίνει από το 2025. 

Η χιλιομετρική απόσταση του αεροδρομίου της Αγχιάλου με τον Πλαταμώνα είναι ίδια με το αεροδρόμιο Μακεδονία. Βέβαια, η μετατροπή του Αλμυρού σε αεροπορική πύλη εισόδου για την Πιερία, σίγουρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη σπουδαιότητα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης. 

Όσον αφορά το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Πλατύ, το αίτημα της τοπικής κοινωνίας παραμένει ώστε να χρησιμοποιηθεί για να εξυπηρετηθούν οι επιχειρήσεις και να ενισχυθεί η εφοδιαστική αλυσίδα και γιατί όχι από cargo να μετατραπεί και σε επιβατικό. 

Τι θα γίνει στο οδικό κομμάτι 

Στη συνάντηση που έγινε πριν λίγες εβδομάδες ο βουλευτής Πιερίας, κ. Μπαρλιάκος ενημέρωσε τους φορείς για τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν στην Εθνική οδό, σύμφωνα με έγγραφο της εταιρίας που ενημέρωνε τον Νοέμβριο την Αντιπεριφέρεια, τον Δήμο και την Αστυνομική Διεύθυνση, παρουσίασε την πρόταση που κατέθεσε στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών για αμφίδρομη κίνηση των οχημάτων από την ανακατασευασμένη σήραγγα ώστε η κίνηση προς Αθήνα να γίνεται κανονικά όπως και σήμερα και παράλληλα να υπάρχει βοηθητικά ως εναλλακτική επιλογή η Νέα Περιφερειακή οδός για τις μέρες που θα υπάρχει αυξημένη κίνηση. 

Ο Δήμαρχος Κατερίνης Γιάννης Ντούμος αφού τόνισε την σημαντικότητα των άμεσων μέτρων και τις καθυστερήσεις που ήδη δημιουργούνται από το Fly Over πρότεινε να εξεταστεί το ενδεχόμενο την παραχώρησης λωρίδας κυκλοφορίας επί της οδού Εγνατίας μέσα στην Θεσσαλονίκη ώστε να κινούνται εκεί τα οχήματα με κατεύθυνση προ το αεροδρόμιο. 

Και όσον αφορά το νομό Πιερίας οι προκρατήσεις κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ και το γενικότερο κλίμα από τις αγορές του εξωτερικού είναι θετικό και μένει φυσικά αυτό να «μεταφραστεί» και σε κρατήσεις για το φετινό καλοκαίρι, ώστε η εικόνα να είναι αντίστοιχη και γιατί όχι καλύτερη με την περσινή.. Διαβάστε περισσότερα εδώ: 

 

[ΠΗΓΗ: https://parallaximag.gr/, του Ραφαήλ Γκαϊδατζή, 3/4/2024]