ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ: «ΠΛΩΡΗ» ΓΙΑ ΝΕΑ ΡΕΚΟΡ ΣΤΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ – ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΠΡΟΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

Με «γεμάτες βαλίτσες» επιστρέφει ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής (ΤΟΧ) κ. Γιώργος Μπρουτζάς από τις φετινές διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, γεγονός που αποτυπώνεται σε σημαντικές αυξημένες προκρατήσεις, θέτοντας τις βάσεις για την έλευση περισσότερων τουριστών στην περιοχή σε σύγκριση με το 2023.

Το έντονο ενδιαφέρον για επίσκεψη και διαμονή στη Χαλκιδική με τις πρώτες αφίξεις στα τέλη Απριλίου έρχεται φέτος από Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, Σκανδιναβικές χώρες και Βαλκάνια με τον κ. Μπρουτζά να χαρακτηρίζει εξαιρετικά τα μηνύματα που λαμβάνει από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες για τον προορισμό. Με τη συμμετοχή του ΤΟΧ στις εκθέσεις ενισχύονται περαιτέρω οι ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές με ιδιαίτερα αποτελέσματα στην Ιταλική και Σκανδιναβική αγορά.

«Αυξητική τάση υπάρχει γενικώς απ’ όλες τις αγορές σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παρουσιάζουν οι ξένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες. Με τη σύμπραξη που κάναμε φέτος με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και της Πιερίας, δίνουμε δυναμικό παρών στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπρουτζάς μιλώντας στο ThessToday.gr και εκφράζοντας την αισιοδοξία του να ξεπεράσουν τα νούμερα του 2019 τόσο σε αφίξεις όσο και σε έσοδα.

20% άνοδο από Βρετανία 

Δίνοντας περισσότερα στοιχεία για τις φετινές προκρατήσεις, η Βρετανική αγορά είναι αυξημένη άνω του 20% σε σύγκριση με το 2023. Το πρόγραμμα της Jet2 διευρύνθηκε και προστέθηκαν ακόμη 13 ξενοδοχεία (έχει ήδη 81 ξενοδοχειακές μονάδες στη Χαλκιδική) σε Σιθωνία, Ουρανούπολη, Νέα Ρόδα με τις περιοχές του δήμου Αριστοτέλη να εντάσσονται για πρώτη φορά.

Αρκετά θετικά δείγματα εμφάνισε και η Γερμανική αγορά η οποία παραμένει ψηλά στη λίστα των χωρών που επισκέπτονται τη Χαλκιδική με την αύξηση των προκρατήσεων να φτάνει στο 25% σε σχέση με το 2023. Οι προβλέψεις μάλιστα των τουριστικών φορέων αναφέρουν ότι οι κρατήσεις της βρετανικής αγοράς θα είναι για πρώτη φορά περισσότερες από τη γερμανική.

Η ζήτηση από Ιταλία και Σκανδιναβία

Μεγάλη ζήτηση υπάρχει και από τους Ιταλούς, καθώς ο ΤΟΧ έχει επενδύσει αρκετά στη συγκεκριμένη αγορά σε συνεργασία με τον αντίστοιχο Τουριστικό Οργανισμό της Τοσκάνης με διάφορες δράσεις ανταλλάσσοντας πολιτιστικές και γαστρονομικές ιδέες. Μια τέτοια τουριστική δράση θα είναι και η ελληνική αποστολή στη Τοσκάνη τον Απρίλιο με παρουσίαση της Χαλκιδικής.

Αναφορικά με τις Σκανδιναβικές χώρες, η Χαλκιδική υποδέχθηκε 15.000 Δανούς τουρίστες το 2023 με τον φετινό αριθμό τους να είναι ελαφρώς αυξημένος. Από το 2025 μάλιστα ο προορισμός έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα διεθνών τουριστικών γραφείων για luxury και golf τουρισμό στην Κασσάνδρα και στη Σιθωνία, αναμένοντας έτσι και νέες αφίξεις από την αγορά της Δανίας. Σχετικά με τα Βαλκάνια, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Ρουμανία που αποτελεί την καλύτερη αγορά για τη Χαλκιδική αλλά και τις τουριστικές επιχειρήσεις. «Για τη Ρουμάνους η Χαλκιδική είναι η πρώτη τους επιλογή για διακοπές», σημείωσε ο κ. Μπρουτζάς χαρακτηρίζοντας τους και ως «ποιοτικούς» πελάτες.

Οι φορείς τουρισμού της Χαλκιδικής προβάλλουν επίσης τον προορισμό μέσω των εκθέσεων σε Μόναχο, Βουδαπέστη, Βουκουρέστι, Βιέννη και Πράγα, προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες από τις συγκεκριμένες αγορές.

Έρχεται στη Χαλκιδική το κορυφαίο συνέδριο ITT

Παράλληλα, πέρα από τη συμμετοχή του ΤΟΧ στις εκθέσεις που ολοκληρώνεται στα μέσα Απριλίου, η Χαλκιδική ετοιμάζεται πυρετωδώς προκειμένου να φιλοξενήσει το κορυφαίο συνέδριο της Institute of Travel & Tourism (ITT) στις 3-5 Ιουνίου όπου θα παρευρεθούν 300 εκπρόσωποι του ταξιδιωτικού τομέα, ή αλλιώς η «αφρόκρεμα» της τουριστικής βιομηχανίας της Βρετανίας. Σημειώνεται ότι τελευταία φορά είχε πραγματοποιηθεί το 1997 στην Αθήνα.

Το πρώτο FAM Trip με τη Γερμανική αγορά έχει οριστικοποιηθεί επίσης για τις 5-9 Ιουνίου σε συνεργασία με το γραφείο ΕΟΤ της Γερμανίας και το ίδρυμα Willy Scharnow Stiftung, όπου 10 ταξιδιωτικοί πράκτορες θα επισκεφθούν τη Χαλκιδική προκειμένου οι επαγγελματίες του τουρισμού να εξοικειωθούν περαιτέρω με τον προορισμό και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.

Τέλος, στα πλαίσια προβολής της Χαλκιδικής ως 12μηνο τουριστικό προορισμό ετοιμάζεται ένα πρόγραμμα για τον οινοτουρισμό. «Στη αρχή θα είναι διαδικτυακή σελίδα και στη συνέχεια θα γίνει και εφαρμογή. Θα περιλαμβάνει τα επισκέψιμα οινοποιία της Χαλκιδικής τα οποία θα μπορούν να επισκέπτονται οι τουρίστες και να δοκιμάζουν τα κρασιά του τόπου μας», είπε καταλήγοντας ο κ. Μπρουτζάς.

[ΠΗΓΗ: https://thesstoday.gr/, της Δήμητρας Τάγκα, 13/3/2024]