ΝΕΟ ΚΥΜΑ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΤΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Διπλή είναι η αποτύπωση που προκύπτει αυτή τη στιγμή στο οργανωμένο λιανεμποριο. Ο λόγος είναι ότι αφενός η ζήτηση αυξήθηκε με την έναρξη του Νοεμβρίου, γεγονός που ευνοεί τις επιχειρήσεις, ταυτόχρονα όμως οι τιμές των προϊόντων δείχνουν ότι συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, επιβαρύνοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Ειδικότερα αναφέρουμε ότι σε επίπεδο κατανάλωσης τα βασικά καταναλωτικά αγαθά στα ελληνικά σούπερ μάρκετ κινήθηκαν θετικά κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Το γεγονός αυτό συνέπεσε με τη χρονική περίοδο κατά την οποία τέθηκε σε εφαρμογή και το “καλάθι του νοικοκυριού” – ξεκίνησε στις 2 Νοεμβρίου – κάτι που φαίνεται ότι έχει το δικό του ρόλο στην θετική πορεία της ζήτησης που αποτυπώνεται μέσα από την αύξηση του όγκου πωλήσεων στα προϊόντα. Ταυτόχρονα όμως η πορεία του τζίρου είναι έντονα πληθωριστική κάτι που αποτυπώνεται στην πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου μέσω της αύξησης του τζίρου κατά 13,1%. Θα θυμίσουμε ότι η φετινή χρονιά δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τα σούπερ μάρκετ, τα οποία επηρεάστηκαν αρκετά έντονα ως προς τη ζήτηση κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες. Στη συνέχεια τα δεδομένα άρχισαν να βελτιώνονται σε επίπεδο ζήτησης, κάτι που φαίνεται από τον όγκο πωλήσεων, ωστόσο αυτό που είναι απολύτως εμφανές είναι η πληθωριστική αύξηση του τζίρου. 

Ανοδικά η ζήτηση στα ταχυκίνητα αγαθά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου

Τα στοιχεία της NielsenIQ που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr δείχνουν ότι το ποσοστό ανάπτυξης των πωλήσεων σε όγκο τον φετινό Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη πρώτη εβδομάδα τον Νοέμβριο του 2021, κινήθηκε ανοδικά κατά 3% στο διάστημα έως και 6/11. Την ίδια στιγμή η αύξηση των πωλήσεων σε τζίρο εμφανίζεται εντονότερη από κάθε άλλο μήνα του έτους και σε σύγκριση με την πρώτη εβδομάδα του περσινού Νοεμβρίου, με το ποσοστό ανάπτυξης να ανέρχεται στο 13,1%. Όπως αναφέρει στο Capital.gr η Νικολέττα Σπερελάκη, Regional Client Business Partner CEE στον τομέα του Retail Intelligence της Nielsen IQ, ” Η ανάπτυξη στο καλάθι των ταχυκίνητων κατηγοριών οφείλεται κυρίως στον πληθωρισμό με τον τελευταίο να εντείνεται όσο προχωράμε στο κλείσιμο του έτους”. 

Ο τουρισμός “στήριξε” τις καλοκαιρινές πωλήσεις

Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται μετά από το θετικό τρίμηνο Μαΐου-Ιουνίου-Ιουλίου σε επίπεδο πωλήσεων σε όγκο για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) και μετά από ένα μουδιασμένο τρίμηνο των μηνών Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου. Είναι γεγονός πάντως ότι ο τουρισμός στήριξε τις πωλήσεις των ταχυκίνητων αγαθών στα ελληνικά σούπερ μάρκετ κατά τον 5ο, 6ο και 7ο μήνα του έτους, κάτι που σύμφωνα με προηγηθέντα στοιχεία της NielsenIQ καθοδηγήθηκε κυρίως από τις τουριστικές περιοχές με την μεγαλύτερη κίνηση, με τα νησιά να δίνουν τον τόνο για την ανάπτυξη της κατανάλωσης και την Κρήτη με την Πελοπόννησο να ακολουθούν.

Η πορεία των πωλήσεων ταχυκίνητων αγαθών σε όγκο όμως δεν ήταν η ανάλογη κατά τους μήνες που ακολούθησαν και συγκεκριμένα τον Αύγουστο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Τους μήνες αυτούς παρουσιάστηκε μείωση σε όγκο κατά -0,5%, οριακή αύξηση κατά 0,5% και πτώση -1,3% αντίστοιχα και σε σχέση με τους αντίστοιχους τρεις μήνες του 2021

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, του Γιώργου Λαμπίρη, 29/11/2022]