ΣΤΟ “ΚΑΔΡΟ” ΝΕΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Επίκαιρη και επιτακτική από κάθε άλλη φορά, μετά τα “σημάδια” που αφήνει το ξέσπασμα της πανδημίας στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία, θεωρείται από την τουριστική αγορά η κατάρτιση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου για τον ελληνικό Τουρισμό, με ορίζοντα δεκαετίας, μέχρι το 2030.

Το θέμα επανέφερε στη χθεσινή του ομιλία στο πλαίσιο της 28ης τακτικής γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως είναι η στιγμή να ξεκινήσει και πάλι η διαδικασία για τη σύνταξη ενός εθνικού συμβολαίου ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό, το οποίο θα αλλάζει το υπάρχον μοντέλο και θα στοχεύει στη μετατροπή της χώρας σε έναν ώριμο, ποιοτικό, ασφαλή τουριστικό προορισμό, υψηλών προδιαγραφών. 

Όπως συμπλήρωσε επίσης, σύντομα θα κατατεθεί υπόψη της Κυβέρνησης μια δέσμη ολοκληρωμένων προτάσεων για τον ρόλο του τουρισμού στην ανάπτυξη της οικονομίας. 

Οι βασικοί άξονες

Μεταξύ των ζητημάτων που θέτουν οι επιχειρήσεις του Τουρισμού είναι η δημιουργία ενός επενδυτικού περιβάλλοντος φιλικού και ευέλικτου για νέες μεγάλες επενδύσεις, με απλούστευση των διαδικασιών και ένα φορολογικό πλαίσιο που θα βοηθάει την ανταγωνιστικότητα και θα συμβάλει και αυτό με τη σειρά του στην προσέλκυση επενδύσεων. Στόχος δεν είναι να υπάρξουν νέες “χρονιές ρεκόρ” και αντί για τα τουριστικά νούμερα, η στρατηγική για τον τουρισμό να επικεντρωθεί στο branding, στη διαχείριση των προορισμών και στην προστασία του περιβάλλοντος.

“Δεν μπορούμε να μιλάμε για ισόρροπη και μακροχρόνια τουριστική ανάπτυξη, αν σε αυτή δεν εμπεριέχεται η έννοια της αειφορίας με έναν ολιστικό τρόπο. Και αυτό σημαίνει προστασία του περιβάλλοντος, κοινωνική ανταποδοτικότητα, ενίσχυση της τοπικής απασχόλησης, διατήρηση και ανάδειξη του τοπικού πολιτισμού. Η ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη είναι αναγκαία προϋπόθεση για να μπορέσει η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει με αξιώσεις και την επόμενη, μετά την πανδημία ημέρα” τόνισε ο κ. Ρέτσος στη γενική συνέλευση, παρουσία του  Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδιασμού είχε προχωρήσει από το υπουργείο Τουρισμού πριν τα ξέσπασμα του κορονοϊού. Το Φεβρουάριο πιο συγκεκριμένα είχε ανακοινωθεί η σύσταση ομάδας εργασίας Branding του ελληνικού τουρισμού.

Οι βασικοί στόχοι της ομάδας, υπό την εποπτεία του Υπουργού Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, ήταν η στρατηγική τοποθέτηση του brand της χώρας μας σε διεθνές επίπεδο (brand positioning) και η πρωτοβουλία επανατοποθέτησης του brand της χώρας σε ευρύτερο πλαίσιο υπό την ευθύνη του υπουργείου Εξωτερικών, μια πρωτοβουλία επονομαζόμενη “Repositioning Greece”.

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, της Βίκυς Κουρλιμπίνη, 26/6/2020]