“Πέρ’ από το δρόμο που περνάν τα φορτηγά / περιμένει ένα τρένο
με το φάρο αναμμένο/ και σφυρίζει ένα τραγούδι από παλιά.
Είχε ξεκινήσει όταν πρόλαβα να δω / πώς στο πρώτο το βαγόνι
είχε ακόμα το τιμόνι / μα δεν είδα πουθενά τον οδηγό”
Έτσι ξεκινάει το “Τρένο Φάντασμα” των Ξύλινων Σπαθιών αλλά στη μακρινή Αυστραλία το τρένο χωρίς οδηγό έχει σάρκα και οστά.
Η εταιρεία εξορύξεων Rio Tinto ανακοίνωσε λίγο πριν εκπνεύσει το 2018 πως το σιδηροδρομικό σύστημα AutoHaul πραγματοποίησε δρομολόγια συνολικού μήκους ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων και όπως ίσως θα υποψιάζεσαι και από το όνομά του πρόκειται για ένα πλήρως αυτόνομο τρένο.
Το AutoHaul εξυπηρετεί 14 ορυχεία που βρίσκονται διάσπαρτα στη Δυτική Αυστραλία και τα συνδέει με τέσσερα λιμάνια, ενώ ο έλεγχος της λειτουργίας τους γίνεται από ένα απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου.
Το τρένο είναι αποτέλεσμα επένδυσης ύψους ενός δισ. δολαρίων και όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι της Rio Tinto θα είναι ταχύτερο κατά 6% σε σύγκριση με αντίστοιχα τρένα που διαθέτουν μηχανοδηγούς, λόγω ομαλότερης επιτάχυνσης και επιβράδυνσης και επειδή δεν θα χρειάζεται οι συρμοί των 2,4 χιλιομέτρων (ουπς) να σταματούν για αλλαγές βάρδιας. Σε μια τυπική διαδρομή αυτών των τρένων χρειάζονται τρεις βάρδιες για την πραγματοποίηση του δρομολογίου και αυτές οι αλλαγές υπολογίζεται πως προσθέτουν μία επιπλέον ώρα στο πρόγραμμα.
[ΠΗΓΗ: https://www.deasy.gr, του Πέτρου Κωνσταντινίδη, 3/1/2019]