ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

Την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Οικονομικών πραγματοποίησε άλλο ένα ταξίδι στη μητρόπολη του καπιταλισμού προκειμένου να παρουσιάσει την Ελλάδα ως τον πιο hot επενδυτικό προορισμό. Μιλώντας σε εκπροσώπους των funds αναφώνησε το «Greece is back» και παρουσίασε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα οικονομικό θαύμα που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και γι’ αυτό όποιος επενδυτής δεν σπεύσει όσο προλαβαίνει, μετά θα είναι αργά και οι ευκαιρίες θα πετάξουν σαν πουλάκια.

Δεν ξέρω αν υπήρχε στο ακροατήριό του έστω και ένας που περίμενε πώς και πώς να ακούσει από τα χείλη του Έλληνα υπουργού για την κατάσταση στην Ελλάδα.

Ή αν υπήρχε έστω ένας που να πίστεψε στο διαφημιστικό μήνυμα που εξέπεμψε ο Έλληνας υπουργός. Βλέπετε, όλοι αυτοί οι τύποι που διαχειρίζονται με κερδοφορία τα δισεκατομμύρια των πελατών τους μόνο τυχαίοι δεν είναι.

Γι αυτούς η ενημέρωση είναι το ευαγγέλιό τους και δεν περιμένουν να δουν και να ακούσουν τα διαφημιστικά σλόγκαν. Διαθέτουν τεράστιους μηχανισμούς πληροφόρησης και μαθαίνουν τα πάντα πολύ προτού τα μάθει ο κατά τόπους αρμόδιος υπουργός. Διαθέτουν γραφεία αναλύσεων και think tanks που ελάχιστες κεντρικές κυβερνήσεις έχουν, πολλώ δε μάλλον αν πρόκειται για κυβερνήσεις σαν τη δική μας. Αυτά τα «κοράκια», όπως τα αποκαλούν οι ομοϊδεάτες του Τσακαλώτου, αλλά ενδεχομένου και ο ίδιος στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους συντρόφους του, κάτι τύπους σαν τον Έλληνα υπουργό τους έχουν για πρωινό. Αυτού του τύπου, λοιπόν, οι επενδυτές, αν υπήρχαν ευκαιρίες, θα τις είχαν αρπάξει από καιρό και δεν θα περίμεναν κανέναν Τσακαλώτο να τους απευθύνει πρόσκληση γιατί απλώς έτσι λειτουργούν ο καπιταλισμός και η ελεύθερη αγορά που εσχάτως επιχειρούν επί ματαίω να καταλάβουν οι αριστεροί μας φωστήρες.

Αν πάλι οι επενδυτικές προοπτικές είναι αρνητικές, πάλι τα «κοράκια» το γνωρίζουν από πρώτο χέρι και επομένως η διαφήμιση και διάφορα επενδυτικά fora είναι άχρηστα γιατί κανείς δεν είναι διατεθειμένος να πετάξει τα λεφτά του. Δεν είναι καλόπαιδα σαν τους Ελληνες πολιτικούς που κάνουν τους χουβαρντάδες με τα λεφτά του Ελληνικού Δημοσίου. Αυτοί τα λεφτά των πελατών τους τα σέβονται και τα εκτιμούν.

Κι αν ο καλός μας υπουργός έχει ακόμη απορίες γιατί γύρισε πίσω στην Αθήνα πάλι με άδεια χέρια, ίσως είναι χρήσιμο να ρωτήσει τους εδώ συμβούλους και συνεργάτες του τι γίνεται με την επένδυση της Eldorado στη Χαλκιδική και γιατί αυτοί οι επενδυτές ταλαιπωρούνται τόσα χρόνια και ακόμη δεν έχουν βρει άκρη.

Ας ζητήσει να τον ενημερώσουν γιατί πέρασε μια δεκαετία και ακόμα δεν έχει μπει ούτε μία τσάπα στο Ελληνικό. Υπουργός είναι, ας ζητήσει να του βρουν τις κλίμακες φόρου επιχειρήσεων στις γειτονικές μας χώρες κι ας τις συγκρίνει με τις δικές του.

Ας σηκώσει το κόκκινο τηλέφωνο κι ας ρωτήσει τον συνάδελφό του επί της Ανάπτυξης πόσο καιρό θέλει να ωριμάσει μια επενδυτική πρόταση και πόσο χαρτομάνι πρέπει να μαζέψει ο υποψήφιος επενδυτής, πόσες άδειες και υπογραφές μέχρι το τελικό ΟΚ.

Μετά ας πάρει τον συνάδελφό του επί της Δικαιοσύνης να τον ενημερώσει πόσα χρόνια χρειάζονται για να τελεσιδικήσει μια προσφυγή εναντίον μιας επένδυσης.

Είμαι βέβαιος ότι οι απαντήσεις που θα πάρει θα τον κάνουν να αλλάξει γνώμη. Αντί λοιπόν να βγαίνει να ικετεύει για επενδύσει, ας στρωθεί στη δουλειά μαζί με τους συναδέλφου του με σκοπό να γκρεμίσουν όλα τα στραβά κι ανάποδα που διώχνουν τις επενδύσει και ας δημιουργήσουν επιτέλους ένα φιλοεπενδυτικό περιβάλλον.

Αν το κάνουν, δεν χρειάζεται να ξαναπάει στην Αμερική ή στην Ευρώπη για διαφήμιση της χώρας ως επενδυτικού προορισμού. Προτού καν ψηφιστεί στη Βουλή ο νόμος με τα επενδυτικά κίνητρα, τα «κοράκια» θα έχουν έρθει και θα έχουν πάρει θέση.

 

[ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, του Βασίλη Σταφανακίδη, 16/12/2018]