ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΓΙΝΕΤΑΙ… ΡΕΦΕΝΕ!

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα για όλη την Ελλάδα…

Στην Ανατολική Χαλκιδική, όλοι αυτοί που έχουν άμεσο ή έμμεσο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή τους, πιστεύουν πως την ευθύνη για την τουριστική προβολή και προώθηση δεν είναι αρμοδιότητα μόνο του τοπικού Δήμου Αριστοτέλη, αλλά όλων. Κοντολογίς όλοι πρέπει να συνεισφέρουν το κάτι τις τους και να βοηθήσουν τον τοπικό Δήμο να κάνει περισσότερα για την προώθηση της περιοχής.

Έτσι ίδρυσαν έναν φορέα που τον ονομάζουν Αριστοτελική Σύμπραξη (θυμίζουμε πως στην Ανατολική Χαλκιδική βρίσκεται η γενέτειρα του Αριστοτέλη, τα Στάγειρα) και με την καθοδήγηση του Δήμου Αριστοτέλη, συμμετέχουν στην γενικότερη προσπάθεια όχι μόνο για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου τους αλλά και την σύνδεση του τουρισμού με την ντόπια παραγωγή και επιχειρηματικότητα.

Την Αριστοτελική Σύμπραξη ίδρυσαν στα χρόνια της πανδημίας λίγοι επαγγελματίες της περιοχής που τότε μετρούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Σήμερα τα μέλη έφτασαν τα 174 που είναι ξενοδοχεία, εστιατόρια, παραγωγοί τοπικών προϊόντων, οινοποιεία, τουριστικά γραφεία και άλλες επιχειρήσεις που έχουν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Τι κάνει αυτή η σύμπραξη;

– Με τις συνδρομές που εισπράττει από τα μέλη της βοηθά τον τοπικό Δήμο στις δράσεις που κάνει για την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
– Τα μέλη της δίνουν δωρεάν διανυκτερεύσεις, γεύματα, προϊόντα κλπ για τη φιλοξενία ξένων αποστολών με τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους κλπ που επισκέπτονται την Ανατολική Χαλκιδική για να τη γνωρίσουν και να την προωθήσουν.

– Φέρνει σε επαφή τα μέλη της ώστε να γνωριστούν μεταξύ τους και να ξεκινήσουν συνεργασίες. Τους παραγωγούς προϊόντων με τους εστιάτορες και τους ξενοδόχους, τους τουριστικούς πράκτορες με αυτούς που έχουν τουριστικό προϊόν, κλπ.

– Εκπαιδεύει τα μέλη της στις νέες τάσεις στον τουρισμό, τη γαστρονομία και τη χρήση τον τοπικών προϊόντων.

– Έχει δημιουργήσει ειδικό σήμα που πιστοποιεί πως οι συγκεκριμένες επιχείρησες που το έχουν, πωλούν αυθεντικά τοπικά προϊόντα ή χρησιμοποιούν τοπικά προϊόντα για την παρασκευή εδεσμάτων, γευμάτων κλπ.

– Δικτυώνεται με άλλες συμπράξεις του εξωτερικού για ανταλλαγή καλλών πρακτικών, όπως αυτή της Τοσκάνης που η δική της σύμπραξη ξεκίνησε πριν 40 χρόνια.

Ωστόσο το κυριότερο που κάνει είναι να δημιουργεί κουλτούρα συνεργασίες μεταξύ των ντόπιων επαγγελματιών που κατανοούν πλέον πως η τουριστική ανάπτυξη απαιτεί ομαδική προσπάθεια.
Όλα αυτά φέρνουν μετρήσιμο αποτέλεσμα και το κάποτε περιφρονημένο τρίτο πόδι της Χαλκιδικής έχει βελτιώσει θεαματικά τη θέση του στον τουριστικό χάρτη.

Για το λόγο αυτό, η Αριστοτελική Σύμπραξη αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα αποτελεσματικής προβολής και προώθησης μιας περιοχής, με δράσεις και πρακτικές που γίνονται από όλους για την ουσία και όχι για τις φωτογραφίες και τα δελτία τύπου.

[ΠΗΓΗ: https://omorfataxidia.gr/, του Σάκη Παπαδόπουλου, 13/2/2024]