ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΤΡΑΚΑΤ Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΩΡ

Ένα από τα μεγαλύτερα deal στον κλάδο των κατασκευών, η απόκτηση της ΑΚΤΩΡ, του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, από την Intrakat, ανακοινώθηκε εχθές.

Η εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat, με βασικό μέτοχο τη Winex, εταιρεία στην οποία συμμετέχουν οι εφοπλιστές Δημήτρης Μπάκος, Ιωάννης Καϋμενάκης και ο Αλέξανδρος Εξάρχου, θα οδηγήσει στη συγχώνευσή της με την Intrakat και στη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστικού ομίλου στη χώρα, πίσω από τη ΓΕΚ Τέρνα, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της τάξεως των 4 δισ. ευρώ (2,7 δισ. η Άκτωρ και 1,3 δισ. η Intrakat – στοιχεία 9μήνου 2022).

Μετά την απόκτηση της Άκτωρ οι βασικοί μέτοχοι της Intrakat καλούνται να φέρουν εις πέρας την περαιτέρω εξυγίανση της νεοαποκτηθείσας εταιρείας αλλά και την περαιτέρω ενίσχυσή της στην κατασκευαστική αγορά. 

Η Άκτωρ που αγοράστηκε από την Intrakat έναντι 214 εκατ. ευρώ, ήτοι 2 φορές πάνω από τα ίδια κεφάλαιά της (σ.σ του 2021), στο εννεάμηνο του 2022 εμφάνισε τζίρο 380,2 εκατ. ευρώ έναντι 317,4 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2021 (σημειώνοντας αύξηση 20%), ενώ από άποψης λειτουργικής κερδοφορίας ήταν σε break even. 

Σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευθείσα οικονομική κατάσταση της εταιρείας της χρήσης του 2021, το σύνολο του δανεισμού της ΑΚΤΩΡ ανέρχεται στα 75,6 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας προς τους προμηθευτές στα 410 εκατ. ευρώ περίπου. 

Να σημειωθεί ότι προ διετίας περίπου, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ ολοκληρώθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Άκτωρ, μέσω της οποίας ενισχύθηκαν τα κεφάλαιά της συνολικά με ποσό 98,6 εκατ. ευρώ. Από τα κεφάλαια αυτά τα 54,2 εκατ. ευρώ δόθηκαν για την κάλυψη βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της Άκτωρ προς προμηθευτές και υπεργολάβους στην ελληνική αγορά.

Παράλληλα, για τη στήριξη του Ομίλου η τότε διοίκηση της EΛΛΑΚΤΩΡ είχε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε οργανωτικό μετασχηματισμό της εταιρείας, ώστε μέχρι το 2023 να μειώσει σταδιακά συνολικά κόστη της τάξης των 98 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι η επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων με προμηθευτές, ο εξορθολογισμός μπόνους και παροχών με βάση την αγορά.

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι μετά την απόκτηση της Άκτωρ, η Intrakat δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε νέα αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την εξυγίανση και την περαιτέρω βελτίωση της χρηματοοικονομικής εικόνας της αποκτηθείσας εταιρείας.

Σήμερα η Άκτωρ έχει ανεκτέλεστο 2,7 δισ. ευρώ, ενώ μέσα στο 2022 εξασφάλισε έργα ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ με χαμηλές εκπτώσεις, όπως το Νεάπολη – Αγioς Νικόλαος, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, το Πάτρα – Πύργος (με ποσοστό συμμετοχής 105 εκατ. ευρώ), οδικά έργα 190 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το ΚΕΛ Ψυττάλειας, το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Μεθώνη (ποσοστό συμμετοχής 151 εκατ. ευρώ), την επέκταση της Λ. Κύμης (ποσοστό συμμετοχής 103 εκατ. ευρώ), το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (μερίδιο 58 εκατ. ευρώ) καθώς και τη λειτουργία σταθμών Εγνατίας Οδού (37 εκατ. ευρώ).

Να σημειωθεί ότι η συμφωνία των δύο πλευρών δεν περιλαμβάνει την Άκτωρ Παραχωρήσεις (Μορέας, Ολυμπία Οδός, Μαρίνα Φλοίσβου), η οποία στο εννεάμηνο του 2022 εμφάνισε έσοδα 197,5 εκατ. ευρώ και EBITDA στα 118,9 εκατ. ευρώ. 

Μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ θα διεκδικήσει τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού. Εάν δεν αναδειχτεί ανάδοχος το σχήμα στο οποίο συμμετέχει η Άκτωρ Παραχωρήσεις, τότε μετά τη λήξη της σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024, τα εναπομείναντα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας που κατείχε την παραχώρηση θα διανεμηθούν, κατόπιν πληρωμής όλων των υποχρεώσεων, σε αναλογική βάση στους μετόχους της κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 3 ετών. Τα κεφάλαια αυτά αφού συνυπολογισθεί η μετατροπή μέρους του μετοχικού κεφαλαίου σε δευτερογενές δάνειο ύψους 83 εκατ. ευρώ, εκτιμώνται σε 91 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 60 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στους μετόχους του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, της Ελένης Μπότα, 31/3/2023]