ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ: ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ 24 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΝΕΑ ΠΟΤΙΔΑΙΑ

Ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα υλοποιείται τμηματικά στον δήμο Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής, ο οποίος ενοποιεί το παραλιακό του μέτωπο από τη Νέα Ηράκλεια μέχρι τη Νέα Ποτίδαια, με μια ανάπλαση σε μήκος περίπου 24 χλμ. παραλιακής ζώνης.

Ήδη έχουν ολοκληρωθεί μια σειρά από έργα, υλοποιούνται κάποια άλλα και προχωρούν και τα τελευταία σε επίπεδο διαγωνισμών, που ενοποιούνται και διαμορφώνουν ένα παραλιακό μέτωπο ενιαίο σε μια από τις πλέον τουριστικές περιοχές της Χαλκιδικής και συνάμα σε μια περιοχή όπου συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός παραθεριστικών κατοικιών Θεσσαλονικέων.

Για να έχει κάποιος μια συνολική εικόνα της εξέλιξης του μεγαλεπήβολου πρότζεκτ, από τα περίπου 24 χλμ. της παράκτιας ζώνης, τα 19 χλμ. έχουν ήδη δρομολογηθεί κι απομένουν οι μελέτες για τα υπόλοιπα περίπου 5 χλμ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτή τη ζώνη, στους οικισμούς που θα διατρέχει το ενοποιημένο παραλιακό μέτωπο, υπήρξε επί χρόνια παρακμή, λόγω της μόδας των αυθαιρέτων των προηγούμενων δεκαετιών. Τα χρόνια της εγκατάλειψης όμως φαίνεται να αποτελούν παρελθόν, καθώς ο δήμος Νέας Προποντίδας ανέλαβε να εκπονήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπλασης και ενοποίησης του παραλιακού μετώπου της περιοχής.

Το ύψος της χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του σχεδίου ήταν δυσθεώρητο. Έτσι η δημοτική αρχή αποφάσισε να σπάσει σε τμήματα το παραλιακό μέτωπο και να αξιοποιήσει πολλές πηγές χρηματοδότησης, από ίδιους πόρους, κρατική χρηματοδότηση, ΕΣΠΑ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», μέχρι το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η φιλοσοφία της ανάπλασης

Απομένουν για την ολοκλήρωση του σχεδίου, για να αποκτήσει ενιαίο προφίλ, με ποδηλατόδρομο, προσβάσεις, ελεύθερους χώρους, αστικό εξοπλισμό και εξυπηρετήσεις για τους κατοίκους και τους επισκέπτες όλο το παραλιακό μέτωπο από τη Ν. Ηράκλεια μέχρι τη Ν. Ποτίδαια, ορισμένες ακόμη μελέτες και υλοποίηση μικρότερων έργων.

Στις αναπλάσεις λαμβάνεται μέριμνα για ασφαλτοστρώσεις και επιστρώσεις με κυβόλιθους όπου είναι δυνατό, πεζοδρόμια εκατέρωθεν όπου υπάρχει διαθεσιμότητα χώρου ή έστω από τη μία πλευρά για τους πεζούς κατά μήκος των παραλιακών οδών, προκειμένου να διασφαλίζεται ταυτόχρονα η ελεγχόμενη κίνηση οχημάτων και πεζών, η δημιουργία ενός σχεδόν ενιαίου ποδηλατοδρόμου, ειδικοί διάδρομοι κίνησης, διαβάσεις, ράμπες και σήμανση για την απρόσκοπτη πρόσβαση και κίνηση των ατόμων με αναπηρίες, διαμόρφωση θέσεων στάσης και θέασης, φωτισμός, κάδοι απορριμμάτων, φυτεύσεις, παγκάκια κ.ά.

[ΠΗΓΗ: https://www.voria.gr/, του Τάσου Τασιούλα, 1/2/2023]