Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΑΛΑΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ….

Για το «έγκλημα» Γαβρόγλου, ούτε κουβέντα…

Διαβάζω για την κα Μάλαμα, η οποία –όπως και δεκάδες άλλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ–, διαμαρτύρονται και διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους, για τα «χιλιάδες παιδιά που έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ)…

Συγκεκριμένα, η κα Μάλαμα δήλωσε –μεταξύ άλλων–, και τα εξής:

«Χιλιάδες παιδιά από τη Χαλκιδική κι ολόκληρη την Ελλάδα έμειναν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ταυτόχρονα πενήντα σχολές έμειναν χωρίς εισακτέους. Ανάμεσα σε αυτές τις σχολές είναι σχολές του πολυτεχνείου, σχολές δασολογίας, σχολές που θα μπορούσαν να ανοίξουν δρόμους προοπτικής των νέων παιδιών. Εμείς λέμε ότι πρέπει άμεσα να… καταργηθεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής και να εισαχθούν τα παιδιά στις σχολές για να συνεχίσουν αυτές να λειτουργούν».

Δεν νομίζω η κα Μάλαμα να μην καταλαβαίνει τι συμβαίνει, αλλά καταλαβαίνω πως πρέπει να υπερασπιστεί την γραμμή του κόμματος… Λες και ο απώτατος σκοπός είναι «να συνεχίσουν να λειτουργούν οι σχολές»! Παρ’ όλα αυτά, έχουμε να της πούμε τα κάτωθι, προς ενημέρωσή της:

Πρώτον, το κακό ξεκινάει από το «έγκλημα» Γαβρόγλου, του ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή, ο οποίος άφησε τη χώρα χωρίς τεχνολογική εκπαίδευση. Με αποτέλεσμα να γεμίσει η Ελλάδα Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία, ευτελίζοντας τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών και τις αντίστοιχες ειδικότητες. Και ποιος θα στελεχώνει τώρα την παραγωγή; Μετακυλήσαμε την τεχνολογική εκπαίδευση στα ΙΕΚ και ΔΙΕΚ, με αποτελέσματα που μένει να τα δούμε για να τα κρίνουμε. Και οι χιλιάδες επιστήμονες που βγαίνουν κάθε χρόνο που θα απορροφηθούν; Σε ποια αγορά; Και μια που μίλησε για πολυτεχνεία και σχολές δασολογίας, να δώσουμε και μερικές έξτρα πληροφορίες.

Δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα να φτιάχνεις πολυτεχνικές σχολές με ειδικότητες που ήδη υπάρχουν και μάλιστα που αρχίζουν να εμφανίζουν και προβλήματα απορρόφησης. Αρχίζει η αγορά πλέον να ρωτάει τους μηχανικούς από ποιο ίδρυμα αποφοίτησαν…. Διότι ο μηχανικός του Μετσόβιου μπήκε με μέσο όρο 18-19.000 μόρια και ο αντίστοιχος του ΤΕΙ που έγινε αίφνης «Πολυτεχνική» Σχολή, με τα μισά, και ζήτημα….

Όσον αφορά τις σχολές Δασολογίας, εδώ η πίκρα είναι μεγάλη… Μέχρι τη δεκαετία του 1990 υπήρχε μια Δασολογική Σχολή, αυτή του ΑΠΘ, και πάλι ο κλάδος είχε μια σχετική ανεργία, γιατί οι δασολόγοι δεν διορίζονται σε σχολεία, παρά αποκλειστικά σχεδόν στη Δασική Υπηρεσία, και ο ιδιωτικός τομέας ήταν ήδη κορεσμένος με δασοτεχνικά γραφεία, αφού γενικά το αντικείμενο είναι περιορισμένο. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά λίγες και προϋποθέτουν μεταπτυχιακά, εξειδικεύσεις κ.λπ. 

Μετά ανοίγει Δασολογική Σχολή στην Ορεστιάδα. Άντε… γίνανε δύο οι σχολές, είχε ανοίξει και το αντικείμενο λίγο με τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οριακά ήταν ανεκτή η κατάσταση, αλλά η ανεργία στον κλάδο παραμένει σημαντική.

Και έρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ να κάνει τα ΤΕΙ Δασοπονίας, Δασολογικές Σχολές…. Και στο Καρπενήσι και στην Δράμα. Γιατί; Για να πυκνώσουν οι τάξεις των ανέργων δασολόγων; Εδώ δεν μπορούσαν να απορροφηθούν οι προηγούμενοι, βγάζουμε και από δύο σχολές ακόμη… Ορδές οι άνεργοι, αλλά «πτυχιούχοι», έτσι; 

Να θυμίσω πως στο Καρπενήσι, στην εκεί σχολή πέρυσι μπήκε εισακτέος με 650 μόρια μέσο όρο, δηλαδή 0,65 στα 20, κάτω της μονάδας!!!… Φέτος λοιπόν που μπήκε η ΕΒΕ, στο Καρπενήσι μπήκε ΕΝΑΣ πρωτοετής, και στην Δράμα ΚΑΝΕΝΑΣ… Αυτό είναι το επίπεδο των σχολών αυτών, και τόση ζήτηση έχουν… 

Αν με ρωτάτε αν πρέπει να κλείσουν απαντώ ευθαρσώς και βεβαίως να κλείσουν. Ή να αλλάξουν κατευθύνσεις και αντικείμενα, αφού οι ανάγκες της αγοράς μεταβάλλονται και όλο νέες ειδικότητες ζητούνται. Και εντέλει, ας αποκαταστήσει κάποιος την τεχνολογική εκπαίδευση στην χώρα. Όσοι έχουν αίσθηση της αγοράς γνωρίζουν πόσο απαραίτητη είναι και πόσο εγκληματική ήταν η κατάργησή της – τη στιγμή που έχουν εκλείψει και οι παλιότερες μέσες τεχνικές σχολές.

Το πρώτο βήμα με τον περιορισμό του αριθμού των εισαχθέντων έγινε. Ας γίνει και ένας ορθολογισμός της κατανομής τους στις σχολές για να μην έχουμε φαινόμενα Αρχιτεκτονικής Ξάνθης, και ας προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, την ανασυγκρότηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Ας γίνουμε μια χώρα καταρτισμένων εργαζομένων με εξειδίκευση και όχι μια χώρα ανέργων πτυχιούχων ή αιωνίων φοιτητών…

Αυτά κα Μάλαμα…