Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΘΝΙΚΗ – ΔΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ Ο ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Τις μεγάλες τομές που φέρνει στη λειτουργία της εκπαίδευσης το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο ανέλυσε, από το βήμα της Βουλής, ο πρωθυπουργός. Παράλληλα, κάλεσε, εκ νέου, τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς να σπεύσουν να εμβολιαστούν, επισημαίνοντας ότι απόφασή του ήταν, στην παρούσα συγκυρία, να μην αποτελέσουν οι εκπαιδευτικοί μέρος της υποχρεωτικότητας.  

“Θέλουμε να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο και να το κάνουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Πρέπει πρώτα και πάνω από όλα να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα και να πάνε να εμβολιαστούν. Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Το συζητήσαμε, γιατί εάν ένας εκπαιδευτικός αρρωστήσει η αναπλήρωση του είναι δύσκολη διαδικασία. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν στην παρούσα συγκυρία η ενδεδειγμένη λύση. Άνω του 70% έχουν ήδη εμβολιαστεί. Υπάρχει όμως ένας σημαντικός αριθμός που δεν έχει κάνει ακόμα αυτή την κίνηση. Θα πρέπει πιστεύω να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα σαφέστατο μήνυμα για τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί, καταρχάς για την ίδια την υγεία των εκπαιδευτικών. Έχουν μία ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους και την οικογένειά τους να εμβολιαστούν. Έχουν όμως και μία ευθύνη απέναντι στα παιδιά…Γιατί, όπως είπα, η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι μία απλή υπόθεση και παρά τις πρόνοιες που το υπουργείο θα λάβει θα καταστεί δύσκολο να μπορέσουμε να προχωράμε σε αναπληρώσεις εκπαιδευτικών, εάν αρρωστήσει μαζικά ένας μεγάλος αριθμός. Θέλω και από αυτό το βήμα να επαναλάβω την έκκληση μου προς όλους τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμα εμβολιαστεί να σπεύσουν να το κάνουν”, ανέφερε και παρότρυνε τους γονείς να εμβολιάσουν τα παιδιά τους.

“Έχουμε ένα συνολικό σχέδιο με τρεις στοχεύσεις. Πρώτον, την καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσα από την απελευθέρωση των εκπαιδευτικών και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων από τον έλεγχο του υπουργείου. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Δεύτερον, την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση των διδασκόντων, το έργο των οποίων όμως θα πρέπει να αξιολογείται, ώστε να μπορεί να ενδυναμώνεται. Και τρίτον, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών στον τομέα της σύγχρονης Παιδαγωγικής. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο που θα γίνει αύριο νόμος του Κράτους”, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που ανέδειξε το κοινωνικό περιεχόμενο της μεταρρύθμισης και το αναπτυξιακό της πρόσημο.

“Εάν υπάρχει ένας δρόμος για την προσωπική ανέλιξη κάθε παιδιού, ο δυναμικός βατήρας του, για να τρέξει σε αυτόν είναι η δημόσια Παιδεία”, σημείωσε. Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας δηλώνει την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, αλλά και την προσωπική του επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα. “Να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας. Να γίνει ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλα τα Ελληνόπουλα. Καταλύτης για την πρόοδο και την ανάπτυξη της χώρας”, επεσήμανε. “Η απελευθέρωση του δημόσιου σχολείου αποβαίνει προς όφελος των πιο αδύναμων. Ζητώ και σε αυτήν την αίθουσα να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολακεύουν τα αυτιά, αλλά καίνε τα μυαλά. Πού ακούστηκε ότι δε χρειάζεται να ενισχυθεί η κατάρτιση σε μία χώρα που παράγει σωρηδόν άνεργους πτυχιούχους, έχει σήμερα έλλειψη από εξειδικευμένους επαγγελματίες. Είναι καιρός κ. Τσίπρα να σοβαρευτείτε. Και να σταματήσετε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα αντέχουν να σας ακούν. Δε γίνεται να μην υπάρχει μία στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια. Σκεφτείτε και πάλι αυτή την υπόσχεση που εύκολα εκτοξεύσατε. Ότι δήθεν θα κρατούν οι υποψήφιοι τους βαθμούς τους στην αρχή είπατε για πάντα τώρα είπατε για ένα χρόνο. Δεν είναι κάτι που αντίκειται στην ίδια την ακεραιότητα των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι μία κατάφωρη αδικία για την επόμενη γενιά των μαθητών του επόμενου χρόνου που θα θέλει να διεκδικήσει την είσοδό της στην ανώτατη εκπαίδευση. Εάν θέλετε να είστε συνεπείς με όσα εννοείται τότε τολμήστε το προτείνετε όχι την κατάργηση, αλλά τη διατήρηση της ελάχιστης βάσης, αλλά να μπαίνουν όσοι δεν την πιάνουν. Γιατί αυτό λέτε στα νέα παιδιά, υποσχόμενοι ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα. Σε ένα πανεπιστήμιο, από το οποίο έχουν μεγάλες πιθανότητες να μην αποφοιτήσουν. Να τους κλείσετε το μάτι δηλαδή σε μία διαδρομή, όταν γνωρίζετε πάρα πολύ καλά τα πραγματικά στοιχεία σήμερα από τα ποσοστά αποφοίτησης. Ειδικά από μία σειρά από τμήματα, τα οποία έχουν εξαιρετικά χαμηλή βάση εισαγωγής, στα οποία καταλήγουν φοιτητές, οι οποίοι δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον να σπουδάσουν αυτό το αντικείμενο και όλοι προσποιούμαστε ότι το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο. Κλείνεται στα παιδιά το μάτι με ψηφοθηρική λογική”, πρόσθεσε.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο: 

Δείτε εδώ το βίντεο από την ομιλία στη Βουλή:

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, του Δημήτρη Γκάτσιου, 27/7/2021]