Δ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΕ ΝΕΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Μπορεί η πανδημία του κορωνοϊού να έχει καταφέρει σημαντικό πλήγμα στη φετινή τουριστική σεζόν, ωστόσο ο Δήμος Αριστοτέλη δεν έχει εγκαταλείψει το φιλόδοξο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της περιοχής, προετοιμάζοντας από τώρα την ολική επαναφορά για το καλοκαίρι του 2021.

Ο δήμος και ο Προαθωνικός Οργανισμός Τουρισμού έχουν προγραμματίσει για το επόμενο δίμηνο τέσσερις σημαντικές αποστολές στο εξωτερικό, όπου θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με φορείς του κλάδου, με στόχο την προβολή της περιοχής ως ιδανικού προορισμού για τέσσερις μορφές εναλλακτικού τουρισμού.

Οι αποστολές εντάσσονται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου που περιλαμβάνει συνολικά 18 εναλλακτικές δράσεις – μορφές τουρισμού. Άλλωστε, η πανδημία έδειξε με τον πιο σκληρό τρόπο ότι η επένδυση μόνο σε μία μορφή, χωρίς εναλλακτικές λύσεις, μπορεί να αποβεί καταστροφική για την τοπική οικονομία.

«Έχουμε φτιάξει ένα πλέγμα, με το οποίο ουσιαστικά θέλουμε να ξεφύγουμε από την κλασική έννοια ήλιος και θάλασσα και να δώσουμε πολλές διαστάσεις σε αυτό που λέγεται επισκεψιμότητα στην περιοχή. Έχουμε ξεφύγει από την εποχή των συμμετοχών σε εκθέσεις και κάνουμε επαγγελματικές συναντήσεις με πρακτορεία και ανθρώπους που φέρνουν τον κόσμο», είπε στο GRTimes.gr ο δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος και πρόσθεσε:

«Θεωρούμε ότι η περιοχή μπορεί να γίνει πραγματική κοιτίδα του θεματικού τουρισμού, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουμε τις περιπατητικές διαδρομές, έχουμε τους Δρόμους του Κρασιού με τρία επισκέψιμα οινοποιεία, έχουμε τον προσκυνηματικό τουρισμό στην προ του Άθω περιοχή, ένα τεράστιο πολιτιστικό απόθεμα ως η γενέτειρα του Αριστοτέλη, ενώ είμαστε η πύλη εισόδου του Αγίου Όρους».

Οινικές περιηγήσεις

Πρώτος σταθμός είναι η Γερμανία και συγκεκριμένα η περιοχή της Ρηνανίας, όπου θα παρουσιαστεί η οινική περιήγηση που έχει σχεδιαστεί.

«Εκεί θα δούμε ανθρώπους από αντίστοιχους δήμους και οργανισμούς που έχουν χτίσει τον τουρισμό τους πάνω στις οινικές περιηγήσεις. Θα πάμε να δικτυώσουμε τον Δήμο Αριστοτέλη, θα φροντίσουμε να έρθουν μαζί μας και τοπικοί οινοποιοί, ενώ θα τους καλέσουμε να έρθουν εδώ τον Οκτώβριο μαζί με τουριστικά γραφεία που υλοποιούν προγράμματα οινικών περιηγήσεων, ώστε να υπάρχει ανταλλαγή ιδεών», ανέφερε στο GRTimes.gr η διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άννα Πάππα.

Η οινική διαδρομή που έχει σχεδιαστεί ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη, από το κτήμα Γεροβασιλείου και συνεχίζεται στην Αρναία, στη Μεγάλη Παναγιά, όπου υπάρχουν δύο αμπελώνες και οινοποιεία, αλλά και πολλά τσιπουροκάζανα, τα οποία είναι ταυτισμένα με την ελληνική παράδοση και δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στην Ευρώπη.

Ακολουθεί το Άγιον Όρος, τα οινοποιία του οποίου μπορούν να επισκεφτούν οι άντρες, ενώ οι γυναίκες συνεχίζουν την περιήγηση στην Καβάλα και στη Δράμα.

«Στο σχέδιό μας είναι να υπάρξει συνεργασία και με τους τοπικούς φορείς των περιοχών αυτών, με τη Νάουσα, με την οποία ήδη το έχουμε προχωρήσει, αλλά και με άλλους νομούς, ώστε να χτίσουμε τη μακεδονική περιήγηση», επισήμανε η κ. Πάππα.

Τουρισμός πολυτελείας

Η επόμενη αποστολή θα πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι, όπου θα προβληθεί ο τουρισμός πολυτελείας, σε συναντήσεις που θα έχει ο δήμαρχος με project manager αραβικών τουριστικών γραφείων.

«Έχουμε υποδομές που μπορούν να φέρουν επισκέπτες από τη εκεί μεσαία τάξη και πάνω. Έχουμε φτιάξει ολόκληρο πρόγραμμα για τον luxury τουρισμό και μπροσούρα και πακέτα και είμαστε έτοιμοι με πολλά όπλα στη φαρέτρα μας», τόνισε η κ. Πάππα.

Η μεταλλευτική ιστορία

Για τη συνέχεια έχει προγραμματιστεί επίσκεψη σε περιοχές της Σουηδίας που έχουν μεταλλευτική ιστορία, όπως και ο Δήμος Αριστοτέλη.

«Εκεί θα προβάλουμε την περιοχή ως θαλάσσιο προορισμό σε περιοχές που έχουν μεταλλευτική ιστορία και θα ξεκινήσουμε σιγά – σιγά τη δικτύωση και στον πολιτιστικό τουρισμό», δήλωσε η διευθύντρια του οργανισμού.

Προσκυνηματικός τουρισμός

Έμφαση δίνεται και στην προβολή του προσκυνηματικού τουρισμού, καθώς, εκτός από την αιχμή του δόρατος που είναι φυσικά το Άγιον Όρος, η περιοχή διαθέτει πολλά εναλλακτικά σημεία ενδιαφέροντος.

Η πρώτη αγορά – στόχος είναι αυτή του Καζακστάν, όπου θα προβληθεί η προσκυνηματική μας περιήγηση, η οποία ξεκινάει από το μοναστήρι της Σουρωτής του Αγιορείτη μοναχού Παΐσιου και πηγαίνει Αρναία, Μεγάλη Παναγία, Ουρανούπολη, έχει μέσα Στρατώνι, Στρατωνίκι, Παλαιοχώρι, Στάγειρα, περιοχές που έχουν οικισμούς με πάρα πολλά προσκυνήματα, κυρίως ξωκκλήσια.

«Επιλέγουμε αγορές που σχετίζονται με την ορθοδοξία και όχι μόνο. Το Καζακστάν έχει κυρίως μουσουλμάνους, έχει όμως και πάρα πολλούς χριστιανούς οικονομικά εύρωστους, όπως και ο Λίβανος. Είναι άνθρωποι που ψωνίζουν, τρώνε καλά και γενικώς αφήνουν χρήματα στην αγορά. Επιπλέον, είναι αγορές ώριμες που είναι έτοιμες να δεχτούν το πολιτιστική πτυχή της προσκυνηματικής περιήγησης», υπογράμμισε η κ. Πάππα.

Η ίδια ανέφερε ότι οι αποστολές έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μέχρι τις αρχές Σεπτέμβρη, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που έχουν προκύψει εξαιτίας του κορωνοϊού και κυρίως ανεξάρτητα από τη φετινή –εν πολλοίς- χαμένη τουριστικά σεζόν. «Δεν πρέπει να το βάλουμε κάτω. Δεν είναι για έναν χρόνο ο τουρισμός. Είναι για πάντα. Είναι επένδυση», είπε χαρακτηριστικά.

Γαστρονομία και τοπική οικονομία

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην τοπική γαστρονομία και κυρίως στη σύνδεσή της με την τοπική οικονομία. Στην κατεύθυνση αυτή εκπονείται μεγάλο πρόγραμμα με φεστιβάλ γαστρονομίας, ενώ έχει ήδη συγκροτηθεί το πρώτο δίκτυο επαγγελματιών του τουρισμού και ανθρώπων της πρωτογενούς παραγωγής.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η γαστρονομική ταυτότητα της περιοχής και ταυτόχρονα αφενός μεν να βοηθηθούν οι παραγωγοί να προωθήσουν τα προϊόντα τους, αφετέρου δε οι ξενοδόχοι να βάλουν πιο ποιοτικά προϊόντα στα μενού τους.

«Μέσα από τη γαστρονομία και τις υπόλοιπες δράσεις μας επιδιώκουμε να δημιουργηθούν τουριστικοί συνειρμοί. Έχουμε για παράδειγμα τα περιβόητα μύδια Ολυμπιάδας, τα οποία θέλουμε να τα προωθήσουμε ως προϊόν ΠΟΠ. Είναι το καλύτερο μύδι που κυκλοφορεί, αλλά θέλουμε να το συνδέσουμε και με την περιοχή. Αντίστοιχα υπάρχει το μέλι Αρναίας και συνολικά 22 προϊόντα που μπορούν να ενισχύσουν αυτήν τη δραστηριότητά μας», είπε ο κ. Βαλιάνος.

Βιωματικός τουρισμός

Μεταξύ άλλων, ο δήμος φιλοδοξεί να αναπτύξει και τον ποδηλατικό τουρισμό στα βήματα του περιπατητικών διαδρομών, για τις οποίες έχει ήδη σηματοδοτήσει, σημάνει και παραδώσει προς χρήση 130 χιλιόμετρα.

Για τον Σεπτέμβριο, εξάλλου, προγραμματίζεται και η πρώτη πιστοποίηση του Αριστοτελικού περιπάτου.

«Εμάς μας ενδιαφέρει η βιωματική εμπειρία. Δηλαδή, ο επισκέπτης να κάνει το μπάνιο του, αλλά και να ζήσει κάποια πράγματα. Και δίνουμε πάρα πολλές διεξόδους προς κάθε κατεύθυνση», κατέληξε ο δήμαρχος.

[ΠΗΓΗ: https://www.grtimes.gr/, της Φωτεινής Στεφανοπούλου, 20/7/2020]