ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ: ΑΝΟΔΙΚΑ ΟΙ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΕΙΣ, ΣΤΑΣΙΜΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ

Σε ανάκαμψη των ξένων αφίξεων, με ώθηση από τις αγορές της Γερμανίας και της Ρωσίας, αλλά όχι και των εσόδων, φαίνεται πως οδηγείται η φετινή τουριστική σεζόν στη Χαλκιδική, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τις πληρότητες του Ιουλίου και τις κρατήσεις του Αυγούστου.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος, οι διανυκτερεύσεις αναμένεται να είναι αυξημένες από 5% έως 10%, με τον Σεπτέμβριο να είναι ο αποφασιστικός μήνας που θα κρίνει το τελικό ύψος της ανόδου. Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της περιοχής τον Ιούνιο κινήθηκαν μεταξύ 75%- 80%, τον Ιούλιο κυμαίνονται μεταξύ 85% -90%, αντίστοιχη και ακόμα καλύτερη αναμένεται να είναι η εικόνα τον Αύγουστο, ενώ ο Σεπτέμβριος έχει ήδη κλειδώσει στο 60%.

Ουσιαστικά η φετινή αύξηση οφείλεται στην άνοδο, κατά περίπου 15%,των αφίξεων από τη γερμανική αγορά (αναμένονται 170 χιλ. 200 χιλ. Γερμανοί τουρίστες), τη ρωσική που ανακάμπτει ( +5% έως 10%, περί τις 80.000) και τη βρετανική ( +5%, 60.000). Ο οδικός τουρισμός από τα Βαλκάνια, που τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε βασική δεξαμενή άντλησης τουριστών για τη Χαλκιδική, φαίνεται να επαναλαμβάνει τα περσινά πολύ ικανοποιητικά μεγέθη, ενώ αξιοσημείωτη άνοδος καταγράφεται από μη παραδοσιακές και ακόμα μικρές για τη Χαλκιδική αγορές, όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Ιταλία.

Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Τάσιος, τα οικονομικά αποτελέσματα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στο δημοφιλέστερα θέρετρο της Βόρειας Ελλάδας αναμένονται στα περσινά, όχι ικανοποιητικά επίπεδα, λόγω της υπερφορολόγησης του τουριστικού προϊόντος. Συμφωνά, μάλιστα, με τον ίδιο, οι μεγάλοι tour operators χτυπούν καμπανάκι κίνδυνου για το 2018, προειδοποιώντας ότι εάν επιβληθεί ο φόρος διαμονής, θα πληγεί σοβαρά η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.

«Όπως εξελίσσονται τα πράγματα, θα είμαστε ικανοποιημένοι αν δεν δούμε και μείωση στα έσοδα, καθώς το early booking, όπου δίνονται τα εκπτωτικά πακέτα, αντιστοιχεί φέτος στο 60% της συνολικής κίνησης, έναντι 40% το 2016 και το 2015. Εάν προσθέσουμε και τη βαριά φορολογία στο τουριστικό προϊόν της χώρος μας, τότε γίνεται κατανοητό γιατί μιλάμε για στασιμότητα στα έσοδα και συρρίκνωση κερδών ή ακόμα και ζημίες στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις» , καταλήγει ο κ. Τάσιος.

[ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, του Γιώργου Χατζηλίδη, 17/07/2017]