Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΚΛΕΙΣΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ “ΒΡΕΧΕΙ” ΝΕΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ

Óõíåäñßáóç ôïõ Eurogroup ôçí Ôñßôç 24 ÌáÀïõ 2016, óôéò ÂñõîÝëëåò. (EUROKINISSI/ÅÕÑÙÐÁÚÊÇ ÅÍÙÓÇ)

(EUROKINISSI )

Μπορεί τα κοινοβούλια των κρατών-μελών να έχουν πάρει το “ΟΚ” των θεσμών και του EWG για την εκταμίευση της δόσης των 7,5 δισ. ευρώ (έστω και με μία εκκρεμότητα για τη διευθέτηση του θέματος της νομικής κάλυψης των στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ), αλλά η κυβέρνηση καλείται να ξεκινήσει αμέσως έναν νέο μαραθώνιο.. διαρκείας.

Θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα να εφαρμόζει  δεκάδες προαπαιτούμενα και διαρθρωτικά ορόσημα που συνδέονται με τη δεύτερη υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ του Σεπτεμβρίου αλλά και με την -πολύ πιο δύσκολη- δεύτερη αξιολόγηση.

Η… θερινή εργασία της κυβέρνησης θα οργανωθεί  με κάθοδο των επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών στην Αθήνα. Αναμένονται  την… επομένη της εκταμίευσης της δόσης των 7,5 δισ. ευρώ, καθώς εδώ και καιρό  έχουν προγραμματίσει ολιγοήμερη επίσκεψη το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου σε συνδυασμό και με συνέδριο στο οποίο θα παραστούν.

Μάλιστα, ο “όγκος” των ανοικτών πεδίων που ήταν εξαρχής πάρα πολύ φιλόδοξος ξεπερνώντας τις 40 κινήσεις, αυξήθηκε ακόμη περισσότερο μετά την απόφαση του EWG την προηγούμενη Πέμπτη να “μεταφέρει” για τον Σεπτέμβριο μια σειρά από υποχρεώσεις της πρώτης αξιολόγησης.

Μεταξύ των παρεμβάσεων που “μεταφέρθηκαν” είναι  η  συμφωνία του ΟΤΕ  με την DeutscheTelekom για τη μεταβίβαση του 5%, η αναμόρφωση στα τιμολόγια της ΔΕΗ για  τους μεγάλους καταναλωτές, αλλά και η ενοποίηση των ασφαλιστικών εισφορών που προβλέπεται από τη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση.

Οι παραπάνω παρεμβάσεις προστίθενται σε πολύ δύσκολα ορόσημα του Σεπτεμβρίου, που προϋπήρχαν και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την επιβεβαίωση των παρεμβάσεων που έως τότε πρέπει να γίνουν στην  αγορά ενέργειας, στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, στις τράπεζες και στα “κόκκινα”  δάνεια.

Μεσοπρόθεσμο 2020

Πολύ πιο πριν, τον Ιούνιο ή το αργότερο τον Ιούλιο, η κυβέρνηση θα πρέπει να αρχίσει να νομοθετεί. Έχει δεσμευθεί να καταθέσει το Μεσοπρόθεσμο με τα μέτρα και τους στόχους του προϋπολογισμού έως και το 2020.

Παράλληλα θα πρέπει να στηθούν οι “μηχανισμοί” για τον έλεγχο δαπανών (ήδη έχει αποσταλεί σχετική εγκύκλιος του ΓΛΚ), για το προσφυγικό, αλλά για τη διανομή οφειλών προς ιδιώτες αλλά και να αρχίσει η εφαρμογή δεκάδων μνημονιακών δράσεων.

Πρέπει να προχωρήσουν τα ζητήματα για τη διοίκηση των τραπεζών και την εφαρμογή της νομοθεσίας για το “κόκκινα” δάνεια, να επικυρωθεί και από τη Βουλή η συμφωνία για το Ελληνικό και να  ενεργοποιηθεί το νέο υπερταμείο, αλλά και να προχωρήσει η νέα κινητικότητα στο Δημόσιο και οι αλλαγές που έχει δεσμευθεί η κυβέρνηση να κάνει στα ειδικά μισθολόγια.

Καθώς τα μέτρα του φθινοπώρου δεν είναι (προς το παρόν) τόσο δημοσιονομικά αλλά διαρθρωτικά, απαιτούν παρεμβάσεις στο Δημόσιο και στις αγορές που είναι δύσκολες και χρονοβόρες. Και πλέον η κυβέρνηση θα κριθεί για την εφαρμογή του έργου στην απελευθέρωση αγορών (Κυριακές, φαρμακεία και πολλές άλλες παρεμβάσεις στις λίστες του ΟΟΣΑ, στην επενδυτική αδειοδότηση, στο χωροταξικό, στην απλοποίηση των εξαγωγών στην τιμολόγηση των εταιρειών ύδρευσης κ.λπ.), επαγγελμάτων (με παρεμβάσεις στο επάγγελμα του μηχανικού), αλλά και να ανοίξει το πολύ κρίσιμο θέμα της αγοράς εργασίας.

Το νέο χρονοδιάγραμμα καταγράφεται  στα κείμενα του μνημονίου: στο συμπληρωμένο μνημόνιο, στο τεχνικό μνημόνιο, στην έκθεση συμμόρφωσης και στις συνοδευτικές επιστολές που έχουν πάρει τον δρόμο προς τα κοινοβούλια κρατών-μελών της ΕΕ προς επικύρωση (ήδη εγκρίθηκαν από το γερμανικό). Και το επόμενο βήμα είναι να εγκριθούν και πολιτικά στις 16 Ιουνίου από το Eurogroup και τον ESM.

[ΠΗΓΗ: capital.gr, της Δήμητρας Καδδά, 11/6/2016]