ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΑΚΟΜΗ ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΠΡΟΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΑ

900_71454d94000c18cad3e8b76bb49a5185Η άνοδος κατά 30% που προβλέπουν οι tour operators δεν έχει φθάσει ακόμη στις μονάδες Κρήτης και Χαλκιδικής

Δεν έχουν φτάσει ακόμη στις ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας οι μεγάλες αυξήσεις των προκρατήσεων από τη Ρωσία που καταγράφουν οι tour operators (Τ.Ο.). Μπορεί τα μαντάτα από τη Μόσχα και τη διεθνή τουριστική έκθεση ΜΠΤ να ήταν θετικά, οι Τ.Ο. να κάνουν λόγο για 30% άνοδο σε σχέση με πέρυσι και οι προσδοκίες για περαιτέρω αύξηση φτάνουν ακόμα και σε ποσοστά πάνω από το 40% , ωστόσο οι ξενοδόχοι των δύο δημοφιλέστερων για τους Ρώσους τουριστικών περιοχών (Κρήτη και Χαλκιδική) δεν βλέπουν ανάλογες κρατήσεις στις μονάδες τους.

Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρη Τάσιου, ο οποίος επισημαίνει ότι πέραν του θετικού κλίματος για την Ελλάδα οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής δεν έχουν καρπωθεί ακόμα την εντυπωσιακή άνοδο στην κίνηση από Ρωσία που καταγράφουν οι Τ.Ο. Υπάρχει τεράστιο ζήτημα με τη διαφορά ανάμεσα στο ρούβλι και το ευρώ που έχει φτάσει η αναλογία περίπου στο 80 προς ένα, δηλαδή τρεις φορές πάνω σε σχέση με τα δεδομένα του 2013. Το τουριστικό πακέτο είναι ακριβό για τη μέση οικογένεια της Ρωσίας επισημαίνει ο κ. Τάσιος και προσθέτει ότι στη διάρκεια της έκθεσης ΜΠΤ της Μόσχας παρουσιάστηκε έκθεση η οποία εκτιμά ότι το 50% των Ρώσων που δεν θα πάνε τελικά στην Τουρκία, και από τους οποίους περιμέναμε να λάβουμε μεγάλο μερίδιο, θα παραμείνουν τελικά εντός των τειχών της χώρας τους. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται εν μέρει και στο γεγονός ότι μετά την κατάρρευση πολλών Τ.Ο. στη Ρωσία το 2014 η εμπιστοσύνη των Ρώσων και των επιχειρήσεων τουρισμού της χώρας δεν έχει επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα. Δεν υπάρχει η αύξηση των προκρατήσεων που ακούγεται επισημαίνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Χαλκιδικής και σημειώνει ότι «μπορεί οι operator να έχουν κλείσει τα slots στα αεροδρόμια, αλλά δεν τα έχουν πληρώσει ακόμα. Κατά την εκτίμησή μου δεν θέλουν να ρισκάρουν ακόμα. Θα αναμένουν να δουν πώς διαμορφώνεται η ζήτηση το επόμενο διάστημα».

[ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, του Αντώνη Τσιμπλάκη, 28/03/2016]